רשומות

יום ראשון, 16 באוגוסט 2015

לקראת פסטיבל 'חוויה בכרם" 3.9.15-5.9.15 במועצת גזר. סיור ,התרשמות , והמלצות

שנים רבות לא ביקרתי בישובי מועצת גזר. תירוצים לכך יש למכביר- רחוק מדי, מה כבר נעשה שם, אין מה לראות ועוד כל מיני תירוצים מטופשים. לכן, שמחתי להצטרף לסיור באזור שנערך לקראת פסטיבל 'חוויה בכרם". הפסטיבל  יתקיים בין התאריכים 3.9.15-5.9.15 והסיור נועד כדי שנכיר את המקום ואת יושביו. נבקר בנופים היפים, באתרים ובאטרקציות שיש בישובים. זה היה סיור מעניין ומרתק שהביא על קצה המזלג את מה שיש לאזור להציע למבקרים בו. אני יודעת שאשוב בקרוב לבקר בכל המקומות שלא ביקרתי וההזדמנות הקרובה היא במסגרת הפסטיבל על שלל אירועיו הרבים והחינמיים- מופעי תרבות, סיורים פתוחים בבתי האמנים, סדנאות, טעימות יין, אתרי מורשת והפנינג משפחתי ביער הרצל (חולדה). בהמשך אפרט יותר על שלל האירועים.
הסיור שלנו החל במפגש עם ראש המועצה פטר וייס שארח אותנו בבניין המועצה וסיפר לנו אודות 25 היישובים המרכיבים את מועצת גזר בה הוא מכהן כראש מועצה למעלה מעשרים שנה. "אני במקור רפתן" הציג את עצמו ראש המועצה "ויש האומרים כי מכסא ראש המועצה אגיע ישירות לבית העלמין במקום". אמירה שיש בה כדי להבין את הקשר למקום, המחויבות, האכפתיות והאחריות של ראש המועצה. שמענו מפטר על הישגי מערכת החינוך במקום, על המאמצים לפיתוח, ההשקעות בתיירות הכפרית וההשקעה בפסטיבל הנוכחי כאשר כל האירועים פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום.
ממועצת גזר נסענו לבקר בחווה האורגנית "מלוא הטנא". גם אם לא תגיעו לפסטיבל מומלץ מאד לבקר בחווה, להכיר את חילף שהוא הבעלים. לסייר בין מטעי הפירות והזיתים. לפגוש בעדר החמורים המטייל בחווה ולטעום משלל הפירות האורגניים שיש למקום להציע. 10 מינים של תותי עץ גדלים כאן ו-18 מינים של תאנים. בחודשי הקיץ נמצא גם פטל. אפילו כוורות יש בחווה והדבש שרודים ממנו נמכר בחנות. חילף סיפר לנו שבחווה טוחנים סומסום, מכינים טחינה, חלבה ואפילו קפה. את כל המוצרים ניתן למצוא בחנות המצוידת שבמקום. אני טעמתי פרי שלא הכרתי הנקרא אורנג' ברי- חמוץ, מתוק וטעים. בנוסף, טעמתי תאנים, תותי העץ ופסיפלורה וגם קוביות חלבה ושקדים נפלאים בטעמים מיוחדים.
המקום הבא- הסטודיו של קרן טיבי, אמנית קרמיקה ופיסול. במסגרת הפסטיבל תפתח קרן את הסטודיו לביקורים ואף תעניק הנחה של 20% למבקרים. בין שלל יצירותיה תוכלו למצוא כלים המיועדים לאפייה, כלי נוי, סירים למיקרו המתאימים גם למדיח כלים, כלי בית וכלי הגשה. כל המוצרים נעשים בעבודת יד, בשימוש בחימרים איכותיים וגלזורות מיוחדות. כל יצירה היא בעלת רמת גימור גבוהה, ייחודית ומקורית. תוכלו למצוא את קרן בכתובת: רחוב התאנה 182, כפר ביל"ו. טלפון: 053-7739464.
מהסטודיו נסענו אל משק הדבורים לין שקיים כבר ארבעים שנה. למשק כאלף כוורות והוא עוסק בגידול דבורים ומשווק את התוצרת. בנוסף למשק יש גם מפעל מזון במודיעין ומגוון המוצרים הנמכר במשק ובחנות המפעל כולל מוצרי כוורת כגון: דבש, מזון מלכות, פרופוליס ועוד. במשק יש מרכז מבקרים ומתקיימים סיורים בנושא "עולם הדבורים המופלא" הסיורים בני שעתיים ומתאימים לכל הגילאים. הסיור כולל- ביקור במשק, פעילויות חוויתיות, סרטון על עולם הדבורים והדבוראי, ביקור בחדר הרדיה הפעיל, טעימות של דבש והסבר על הפקת הדבש. ויש גם יצירת נרות מדונג דבורים, משחקים והפעלות. בחנות המשק תוכלו למצוא את כל המוצרים וגם חבילות שי מיוחדות. כתובת: רחוב המיסדים 34, כפר ביל"ו א' טלפון: 054-2207965
סיימנו את הסיור ביקב ברקן המרשים. ליקב מרכז מבקרים גדול ויפה המושך אליו קהל רב. יינות ברקן זכו לפרסים רבים בארץ ובעולם ואייל שקיבל את פנינו סיפר לנו שהם היקב המוביל באזור שבו יש עוד 5 יקבי בוטיק. האווירה במקום היא של מקצועיות וחדשנות ואוהבי יין מאד ייהנו מהסיור ביקב ומהמפגש עם חביות הברנדי הענקיות שמזה 30 שנה לא נגעו בהם. היקב מייצר כ-12 מליון בקבוקי יין בשנה. " אין לנו מתחרים" אמר אייל " יש לנו שותפים ליין ולדרך. יש חברות אמיתית בין היקבים- לא תחרות" אותי זה הרשים. בימי הפסטיבל היקב יהיה פתוח לטעימות ואירוע הפתיחה של הפסטיבל יתקיים במרכז המבקרים של היקב ביום חמישי ה-3.9.15. החל מהשעה 19.00. במסגרת הערב, הרכבי מוסיקה קטנים יקבלו את פני הקהל הרחב, להקות מחול - ילדי המועצה ירקדו על הבמה המרכזית, פסלים חיים,  דוכני מזון של מסעדות מובילות וכן טעימות יין ממגוון יקבי האזור בהם: יקב ברבדו, יקב בזק, יקב בראון  ועוד.  את אירוע הפתיחה יחתום הזמר מיקי גבריאלוב במופע סוחף ומזמין במיוחד וללא תשלום.
אירועי הפסטיבל הנוספים:
ביום שישי, 4.9.2015, אז לראשונה תקיים המועצה סיורי מורשת ותיירות וכן סיורי בתים פתוחים בבתי אמנים. כ- 40 אמנים ממגוון תחומים ובהם: פסלים, מעצבת תכשיטים, יודאיקה, נגרות ועוד יפתחו את בתיהם בפני הקהל הרחב, יקיימו סדנאות, ויציגו למבקרים את יצירותיהם השונות.
במהלך היום יצאו 3 סיורים מודרכים, ללא תשלום, שיעמדו לרשות הקהל הרחב (ברישום מראש). קהל שיבחר לסייר עצמאית, יוכל לקבל מפת 'בתים פתוחים' בתחנת מידע שתוקם בכניסה לבית חשמונאי .
שעות פעילות 'בתים פתוחים' 09:00 – 13:00.
סיור א':
ביקור בחוות שפון ובית אלנבי בקיבוץ נצר סרני
ביקור באתרי הנצחת השואה בקיבוץ נצר סרני
לביקור מצטרפת משלחת 'ערים תאומות'
ההדרכה בעברית ובאנגלית
יציאה בשעה 09:00 מצומת ביל"ו (חניון 'יוחננוף')
סיור ב':
ביקור בגן הפסלים – סדנת האמן של גדי פריימן במשמר דוד
מצפה טל בקיבוץ חולדה
ביקור בבית הרצל ביער חולדה
יציאה בשעה 09:00 מבית חשמונאי (רחבת המועצה)
סיור ג'
ביקור במשק לין בכפר ביל"ו
ביקור בסטודיו לקרמיקה של קרן בכפר ביל"ו
ביקור בבית החמרה בקיבוץ נען
יציאה בשעה 09:00 מצומת ביל"ו (חניון 'יוחננוף')
מומלץ להצטייד לסיורים השונים במזון ומים
מותנה בהרשמה מראש 050-6569296, 08-9576450
ביום האחרון לפסטיבל, שבת 5.9.2015 יתקיים הפנינג משפחות ברחבת מוזיאון בית הרצל שביער חולדה, במסגרתו יתקיים יריד אמנים ואיכרים, תושבי מועצה אזורית גזר והסביבה, אשר יציעו לקהל הרחב דוכני מזון תוצרת בית ויצירות אמנות ייחודיות פרי כשרונם.
כמו כן, הקהל ייהנה מהפנינג לכל המשפחה עם סדנאות יצירה וקיימות, משחקי רצפה ענקיים, הצגה לילדים 'מופע ליטלי והכבשה' (בשעה 13:00), פעילות עם כלבים בהנחיית צוות עמותת 'כלבים בשירות אנשים' ועוד. כאמור, הקהל הרחב ייהנה מדוכני מזון ייחודיים תוצרת עסקים מקומיים וכן טעימת ומכירת יינות מיקבי האזור.
ההפנינג ביער חולדה יתקיים בין השעות 09:00 - 14:00 , פתוח לקהל הרחב ללא תשלום.
כל הפעילויות בפסטיבל (למעט הסדנאות בבתי אמנים המותנות ברישום מראש) פתוחות לקהל הרחב ללא תשלום
לפרטים נוספים:  050-6569296 (אפרת) או 08-9576450
פרטים נוספים על המועצה באתר:
ניתן להתעדכן על הסיורים בעמוד הפייסבוק הייעודי שהוקם לכבוד הפסטיבל: חוויה בכרם 2" פסטיבל מועצת  גזר ה-2"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה