רשומות

יום שישי, 22 בינואר 2016

3 ספרים לקוראים צעירים- האבן הכחולה, בארי לוזר 3 והרפתקאות ספריית רימונים 2



שלושה ספרים לילדים ובני נוער- פנטזיה, הרפתקאות וגם הומור ותעלולים. ואם אתם מתחילים לחשוב על משלוח מנות, הרי לכם רעיון למשלוח שהוא גם משמח וגם מעניין. נתחיל בפנטזיה, נעבור לחיוכים ונסיים בהרפתקאות. תיהנו.

האבן הכחולה מאת אסנת פ. לב
 

אלירן נזרי גיבור הספר גדל אצל סבתו רחל. נער מושך וחכם אך גם פרוע וחסר מעצורים. אנחנו לומדים לחבב אותו למרות מעשיו הפראיים והתנהגותו הלא מקובלת. אסנת מצליחה לבנות דמות של גיבור מושך לב, אמיץ ובעל יכולות שנסיבות חייו גורמות לו להתבגר מהר. חלום אחד מלווה אותו וחוזר אליו בשנתו- חלום האבן הכחולה. עדיין לא ברור לנו איך חלום זה ישפיע על חייו וישנה אותם. ואז, כאשר נראה לנו הקוראים שהנער הולך ומסתבך מגיע אליו יהלומן עשיר ומסתורי המגלה לו מהי האבן הכחולה עבורו. מנקודה זו ואילך הופך הסיפור לסיפור פנטזיה מרתק מלא הפתעות, מסתורין וגם גילויים שמשנים את עולמו של הנער.

הסופרת רוקמת את סיפור הפנטזיה בשפה עכשווית וקריאה. הדיאלוגים אמינים ומקדמים יפה את סיפור העלילה. הגיבורים מורכבים והקוראים ימצאו בהם תכונות חיוביות אך גם שליליות, כך שניתן להזדהות איתם ולחבב אותם. נראה לי שזו הולכת להיות סדרה בת כמה ספרים וכך נוכל להמשיך ולקרוא על עלילותיו של אלירן.

אסנת היא בוגרת תואר ראשון בעבודה סוציאלית ותואר שני בספרות משווה מטעם אוניברסיטת בר אילן. מורה ומחנכת בבית ספר תיכון בתל אביב. גרה ברעננה.

"האבן הכחולה" מאת אסנת פ. לב, הוצאת "דני ספרים", 511 עמודים. מחיר לצרכן 68 ₪. לא מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   

בארי לוזר 3- אני כבר ממש לא לוזר- כתב ואייר ג'ים סמית

ספר שלישי בסדרה החביבה והמצליחה של ג'ים סמית. מתאים לגילאי שש ואילך שייהנו מההומור הקליל, מהתעלולים וגם מהאיורים המשעשעים. זה ספר קל לקריאה כיוון שהאותיות גדולות ומנוקדות וכמעט בכל עמוד יש גם איור שמעלה חיוך וכך גם לגבי התיאורים המצחיקים של בארי.
בארי מספר על חייו ועל ניסיונותיו להיות מגניב.  "אמא שלי מביכה אותי מספיק בתור אמא, אבל עכשיו, כשהיא זכתה בתחרות של מיקו-מרקט, העניינים יצאו לגמרי משליטה. כמו בפעם ההיא, כשאני והחבר הכי טוב שלי באנקי חזרנו הביתה מהלימודים, ועברנו ליד סניף של מיקו-מרקט וראינו פוסטר של אמא שלי קורצת ומחזיקה ביד חבילת נקניקיות".

מסביבו של בארי לוזר שלל דמויות משעשעות: חילזי, חלזון המחמד שלו, הוריו, חברו הטוב באנקי שעמו הקים את חבורת המגנובים, ננסי קרמשניט השכנה הלוזרית של באנקי ובעלת אוסף הבולים, אנטון עובש והחבר הדימיוני שלו, גורדון שויץ השוויצר ברמות על, וכמובן דארן דארונופסקי המציק, שסובל מבעיית גיהוקים.  

\ספרי בארי לוזר, אשר תורגמו עד כה ל-12 שפות, נמכרים במאות אלפי עותקים ברחבי העולם וזוכים לשבחים מצד המבקרים והקוראים הצעירים כאחד. הספר השני בסדרה, "אני עדיין לא לוזר", זכה בבריטניה בפרס רואלד דאל לספר המצחיק ביותר לשנת 2013.

כמה מילים על המחבר: ג'ים סמית הוא מצייר האפים הכי מגנוב בעולם כולו, אמן. הוא סיים את בית הספר לאמנות בהצטיינות (הכי טוב שאפשר), ובהמשך עבד כמנהל מותג ברשת בתי קפה קטנה ומתוקה. כשאנשים שואלים את ג'ים למה הוא מצייר אפים כל כך גדולים, הוא מסתובב ומביט בהם עם האף הענקי שלו, והם מהנהנים בשקט.

"בארי לוזר 3 – אני כבר ממש לא לוזר" כתב ואייר ג'ים סמית, מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 240 עמודים, מנוקד. מחיר לצרכן 58 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   

 
"הרפתקאות ספרית רימונים 2 - אל בעלי הנפש" מאת יקהת רוזן

 


הספר מספר את סיפורם של הרב יוסף והרבנית ברכה קאפח. ונבחר על ידי משרד החינוך כספר המוביל לנושא השנתי בתחום דמויות מפתח בישראל.

זהו ספר הרפתקאות שיש בו תערובת של דמיון ומציאות והוא מקרב את הילדים להכרת דמויות מופת ביהדות.
 
אורי ויעל מכפר רימונים חווים הרפתקאות רבות דרך דפדוף בדפי הספרים. הם מגיעים לתקופות קדומות ולמפגשים מפתיעים עם מחברי הספרים והדמויות המוזכרות בהם. וההרפתקה הפעם לוקחת אותם אל סיפורם של הרב יוסף והרבנית ברכה קאפח.

כבר שנים שאורי מרגיש שבספריית המושב מתרחשים דברים משונים. מנהגי המקום זרים ומוזרים, קולות בלתי מזוהים בוקעים ממנה, והספרן נעלם ומופיע ללא סיבה נראית לעין. אורי חושש מהנעשה בספרייה ומעדיף להתרחק ממנה. עד שיום אחד נאלץ אורי לבקר בספרייה כדי לקחת משם ספר. הוא לוקח כתגבורת את יעל אחותו, ושניהם נחשפים לסודה של הספרייה...  

המחבר, יקהת רוזן, מוכר לקורא הצעיר מסיפוריו הקצרים המתפרסמים בעיתונות. ספריו הקודמים "משפחת ישראלי" ו"משמיע ישועה המהדורה הצעירה" זכו לביקורות חיוביות. זהו ספרו השני מז'אנר ספרי ההרפתקאות. הספר הראשון בסדרה "אל עמוד הימיני" מביא את סיפורו של הרב שאול ישראלי. הוא נבחר למצעד הספרים על ידי משרד החינוך.

"אל בעלי הנפש – הרפתקאות ספרית רימונים 2" מאת יקהת רוזן. איורים: הדס חורי, הוצאת "דני ספרים" ספריית אלומות בשיתוף עם אור עציון ספרי איכות תורניים, 154 עמ'. מחיר לצרכן 54  ש"ח, כריכה קשה,  מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה