רשומות

יום שלישי, 4 באוגוסט 2015

רומיקוב- כי חדוות המשחק קיימת בכל גיל


 
יש מי שלא מכיר את משחק ה"רומיקוב"? שלא שיחק בו? אין! פשוט אין. זה אחד המשחקים הכי מוכרים והכי פופולאריים בכל בית בישראל. אני זוכרת ארוחות צהריים לא מעטות שאחריהן היו מורידים את כלי האוכל, מניחים שמיכה על השולחן, מפזרים את אבני המשחק ומתחילים לשחק. אנו, הילדים, היינו יושבים בשקט ליד ההורים ומביטים. כמה שמחתי כשזכינו והיו מרשים לי לגרוף את כל הקופה אלינו. כשגדלתי, הרשו לי להשתתף במשחקים. אבל, רק לעיתים נדירות הצלחתי לנצח את השועלים הוותיקים. נראה לי שהזיכרון הזה משותף לרבים מאיתנו הממשיכים לשחק במשחק האהוב.
השבוע, התאפשר לי לחזור ולו לשעה קלה לאותם רגעים מלאי השמחה וההתרגשות. הוזמנתי יחד עם קבוצת בלוגריות לערב משחק בחברתקודקוד - המייצרת ומשווקת, בין היתר, את משחק הרומיקוב. הידעתם שהמשחק הוא פיתוח ישראלי? הממציא הוא אפרים הרצנו המנוח שילדיו מריאנה ומיכה הרצנו הם הבעלים של "קודקוד". מיכה סיפר לנו על אביו ועל כך שאחת מההנאות שלו הייתה לטייל בערבים ברחובות העיר ולשמוע את האנשים יושבים במרפסות ומשחקים יחד ברומיקוב.
בצילום: מיכה הרצנו מסביר אודות המשחק.
התחלקנו לקבוצות של ארבע והתחלנו לשחק. הכללים שונים ממשחק הקלפים. אין זמן להתעכב. דרושה זריזות, מחשבה מהירה, אסטרטגיה מתוחכמת וגם סבלנות. כל כך נהנינו שלא חשנו איך חולף הזמן והופ עברו שעתיים בכיף גדול. ממש הצטערתי שתם הזמן ואנו נאלצים לסיים. הבטחתי לעצמי שבפעם הבאה כשהמשפחה נפגשת זה מה שנעשה אחרי הארוחה- נשחק רומיקוב.
במפגש למדתי שרומיקוב הוא משחק הדגל של קודקוד. הוא מיוצר במפעל בערד ומיוצא ל-50 מדינות ומתורגם ל-24 שפות. הוא נחשב לאחד משלושת משחקי המשפחה האהובים והנמכרים ביותר בעולם. אכן, גאווה ישראלית. החל משנת 1991 מתקיימות כל שלוש שנים תחרויות רומיקוב בעשרות מדינות בעולם. בדרך זו בחרו מיכה ומריאנה להנציח את הוריהם. המנצח מכל מדינה זוכה לייצג את מדינתו באליפות העולם ברומיקוב. וכדאי שתדעו שהזכייה כוללת אירוח מלא ומפנק למשך 3 ימי התחרות. בתחרות הראשונה השתתפו 12 מדינות. השנה, באליפות העולם שמתקיימת בברלין ב-7-10/11/16 תשתתפנה 34 מדינות. רוצים לנסות את מזלכם ולהגיע לתחרות העולמית? ב-10.9.15 בקראון פלזה סיטי סנטר בתל אביב מתקיימים משחקי האליפות בישראל ואפשר להירשם ולהגיע. אולי סוף סוף אלוף העולם יהיה מישראל. האליפויות נערכות באתרים מיוחדים בכל העולם והשחקנים מצפים לתחרויות בכליון עיניים.
ההתחלה, כמו התחלות רבות אחרות, לא הייתה קלה. אפרים הפיץ את המשחק בדרך מקורית. הוא הזמין סוחרים אליו הביתה לארוחה ולמשחק וכך הם החלו להזמין את הרומיקוב ולשווק בחנויות. פריצת הדרך העולמית התרחשה כאשר הקומיקאי ומנחה הטלוויזיה דון ריקלס התארח בתכניתו של ג'וני קרסון וסיפר לקהל שחזר מישראל עם משחק הרומיקוב ומאז הוא ואשתו הפכו מכורים, לא אוכלים ולא ישנים, רק משחקים כל היום. מאז, הפך הרומיקוב למשחק אהוב ופופולארי בכל העולם ומדי שנה מייצר המפעל כ-2 מיליון אריזות של רמיקוב . מדהים, לא?
אז, קדימה, לכו לשחק!
בצילומים- משחקי הקופסה של חברת קודקוד

ניתן לשחק חינם אונליין:
באתר  http://www.rummikub.com/
כמו כן ניתן להוריד את האפליקציה בחנויות גוגל פליי ו-אפל סטור.
אתר קודקוד - www.kodkod.co.il
פייסבוק קודקוד - https://www.facebook.com/kodkodgames




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה