רשומות

יום שלישי, 13 באוקטובר 2015

פסטיבל 'דוקואביב גליל' בין התאריכים 27-31/10/2015



אני יודעת שכולנו מודאגים מהאירועים האחרונים ואין לנו ראש לפסטיבלים. בכל זאת, חשוב מאד להמשיך כרגיל בתוכניות. פסטבל ' דוקו אביב' מתקיים זו השנה השביעית ומאד כדאי ושווה לבקר בו. עברתי על רשימת הסרטים ולו יכולתי הייתי הולכת לצפות בכולם.

הנה כל הפרטים-

למעלה מ-30 סרטים דוקומנטריים מהארץ ומהעולם יוקרנו במהלך ימי הפסטיבל; מפגשים עם שחקנים ויוצרים; אירועים לכל המשפחה; עבודות בתהליך; סדנאות וימי עיון; טיולים להכרת האזור ומפגשים קולינריים.  

27-31.10.2015

זו כבר מסורת. בפעם השביעית השנה יערך 'דוקאביב גליל' במעלות תרשיחא. הפסטיבל יתקיים במהלך 5 ימים בין -27-31.10.2015 בארבעה מוקדים בעיר: בהיכל התרבות, במועדון הכנסיה בתרשיחא שהשנה תורחב בו הפעילות, במרכז לאמנויות וגלריה ע"ש אפטר ברר ובמתנ״ס גראס.

'דוקאביב גליל' נוסד במטרה לקדם את תחום הקולנוע הדוקומנטרי ברחבי הארץ ומהווה מאז היווסדו במה למפגשים ייחודיים בין הקהל ליוצרים. הוא משמש במה להצגתה של יצירה קולנועית מקומית,  עורך אירועים המותאמים במיוחד לבני נוער, מקיים ימי עיון לסטודנטים ולשוחרי קולנוע, ובמהלכו מתקיימים מופעים, סדנאות, אירועים לילדים ועוד.

הפסטיבל מוביל דיאלוג בין אוכלוסיות מגוונות בגליל ובצפון לבין עצמן ולבין יוצרי קולנוע דוקומנטרי ומעלה לדיון נושאים חברתיים ותרבותיים בוערים ורלוונטיים.  לאורך כל  ימי הפסטיבל מתקיימים מפגשים בלתי אמצעים בין יוצרים דוקומנטריים וקהל הצופים ההולך וגדל מדי שנה. הפסטיבל שהפך לחלק בלתי נפרד מהלוח השנתי של חיי התרבות בגליל, הוא רק חלק מפעילותה של עמותת דוקאביב. מלבד דוקאביב גליל, עורכת  העמותה גם את דוקאביב הפסטיבל הדוקומנטרי הבינלאומי בתל אביב, דוקאביב נגב בירוחם וכן סדרות הקרנה של קולנוע דוקומנטרי בכל ימות השנה בישובים וערים ברחבי הארץ.

דוקאביב גליל הוא יוזמה והפקה של עמותת   דוקאביב בשיתוף עיריית מעלות תרשיחא.

בין האירועים הנבחרים בפסטיבל:

פתיחה חגיגית והקרנה של הסרט 'עד קצה הזריחה' ולאחריו מפגש עם יוצר הסרט שיופיע עם הגיטרה במבחר שירי ז'אק ברל,

השחקן והיוצר קובי פרג' במפגש מיוחד עם תלמידים.

מפגש עם שחקני הסדרה המדוברת 'פאודה' - הישאם סולימאן ואיציק כהן.

YOU MAKE Re-Make ילדים - רננה רז בסדנה פעילה, מותאמת במיוחד לילדים .

פתיחת חגיגית לתערוכה של האמנים יוסל ואודרי ברגנר שתציג עבודות שעשו בני הזוג כחלק מעבודתם המשותפת בתיאטרון עם ניסים אלוני.  לאחריה  יוקרן הסרט 'היה היה מלך: ניסים אלוני בשלוש מערכות'.

סרטים העוסקים באמנים ובאמנות: דורותיאה לאנג, הוקני, מיסטר גאגא – סרטו של תומר היימן על  הכוריאוגרף אוהד נהרין, סימור: הקדמה, העלמה (רחל) בלובשטיין, סרט ערבית תזמורת ממוחזרת.

בכורה חגיגית של סרטי יוצרים מקומיים ממעלות תרשיחא והאזור  מחזור רביעי לכנפיים סדנת הקולנוע של המרכז לאומנויות ע״ש אפטר ברר.

יום עיון לסטודנטים ולקהל הרחב בהנחיית יאיר רוה והמפיק אריק ברנשטיין במהלכו יוקרן הסרט זוכה פרסי אופיר 'חתונה מנייר' ולאחריו מפגש עם יוצר הסרט ניצן גלעדי.

 

לילדים: סדנת קומיקס (גילאי 6-12) התנסות ביצירת קומיקס בהשראה קולנועית. הזדמנות ליצור סרטון-ספר (flip book) קצר בהשתתפות גיבורי על מהסרטים בטכניקה מיוחדת.

מופע פיוטים וזמירות הלקוחים מהספר "יגל יעקב" בביצוע אמני מעבדת התרבות " כל יוצר", יערך לאחר הקרנת סרטו של רפאל בלולו "שיר ידידות" על הפייטן דוד בוזגלו.

בערב הנעילה יארח הפסטיבל את הבמאי המרוקני קמאל אשכאר עם סרטו 'טינריר ירושלים' העוסק בכפר בו חיו יהודים ומוסלמים בחיי אחווה ושכנות לאורך מאות שנים. לאחר ההקרנה - ״הווא ג׳אני״ מופע של נטע אלקיים והמוזיקאים: עמית חי כהן, אלעד לוי, שיקו בכר, גל מאסטרו.

בשיתוף 'זמן גליל מערבי' יצאו במהלך ימי הפסטיבל סיורים מודרכים אל מקומות מיוחדים באזור כגון: פקיעין וכליל. כמו כן יתקיימו סדנאות אוכל (מותנה במספר הנרשמים מראש).

 

סיני אבט המנהל האמנותי של "דוקאביב" מזמין את הקהל הרחב להגיע ולבקר בפסטיבל לדבריו "השתדלנו להעניק לסרטים הקשר, ללוות אותם בשיחה, במופע, בתערוכה, במפגש שיעורר מחשבה או יחרט בזכרון. בחרנו למעלה מ-30 סרטים דוקומנטריים נבחרים מהארץ והעולם, לצידם יערכו אירועים והקרנות לילדים, יוצרים יחשפו טפח מהפרויקטים עליהם הם עובדים וישתפו את הקהל שיוזמן לשאול ולהביע דעתו, יתקיימו סדנאות וכתות אמן ליוצרים ויוקרנו מקבצי סרטים חדשים של יוצרים מקומיים שזכו לליווי מקצועי לאורך השנה. אנחנו שמחים להרחיב השנה את הפעילות שלנו גם בתרשיחא.״

גליה בדור מנכ"לית 'דוקאביב' "בלי לשים לב אנו בפתחו של הפסטיבל השביעי בגליל וניתן לומר כי החזון של 'דוקאביב' מוגשם מדי שנה בכך שהפסטיבל מפיץ את הבשורה של הקולנוע הדוקומנטרי גם בפריפריה. אנו רואים עלייה ניכרת במספר המבקרים המגיעים מרחבי הארץ להנות מהפסטיבל ולהנות מהנוף והאויר הגלילי וגם השנה אנו צופים גידול במספר המבקרים".

שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות תרשיחא  "אני גאה ושמח שהעיר מעלות תרשיחא מארחת ומקיימת זו השנה ה- 7 את פסטיבל 'דוק אביב' ואני בטוח כי תושבי מעלות תרשיחא שמחים לקחת חלק  גם השנה בעשייה הכל כך חשובה בתחום הקולנוע. אני ממליץ לקהל הרחב לקחת פסק זמן לעלות צפונה, ליהנות מנופו עוצר הנשימה של אזור הגליל ולהשתתף בחגיגה התרבותית והקולנועית שנקראת 'דוקאביב גליל'".

תכנייה מלאה באתר:


חפשו אותנו בפייסבוק

מחירי כרטיסים:

מחיר כרטיס לסרט/אירוע/סדנה – 20 ₪,

מנויי ההיכל ותושבי אשכול גליל מערבי  1+1  

סטודנטים וחיילים – חינם

פרטים נוספים בטל: 04-9573050  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה