רשומות

יום שבת, 13 ביוני 2015

תינוקות לא מוצאים בסופר- אורנה לנדאו



איפה מוצאים תינוקות? אולי בסופר?

קיבלתי בדואר את ספרה החמוד והמשעשע של אורנה לנדאו " תינוקות לא מוצאים בסופר".

קראתי והתאהבתי במשפחה המיוחדת והמצחיקה ובאיורים המקוריים של עמר הופמן.  לנדאו מספרת על אמא שיש לה שלושה בנים אהובים מאד - מחמלי, מחמדי ובבת עיני (איזה שמות, הא? J)אבל היא רוצה גם בת קטנה לפנק ולשחק איתה וכל המשפחה יוצאת לחפש תינוקת בכל מיני מקומות עד שמסתבר שתינוקות מגיעים ממקום אחר לגמרי.

גם לי יש שלושה בנים וגם אני רציתי בת חמודה כזו לפנק ולשחק. אבל, מכיוון שלא מצאתי אחת כזו לא בסופר ולא על שפת הים, השלמתי עם המצב וחיכיתי לנכדות.

בניי כבר בגרו וזו הייתה אחת הפעמים שממש הצטערתי שאני לא יכולה לשבת איתם ולהקריא להם את הספר המקסים הזה. עוד קצת ואוכל להקריא אותו לנכדותיי.

לנדאו מספרת שהספר נולד כסיפור לפני השינה לבתה הצעירה. בת קטנה לאחר שלושה בנים. היא סיפרה לה את הסיפור מתוך רצון לתת לה תחושה של אהבה וביטחון וגם להצחיק קצת את עצמה.  לדעתי, הצליח לה בגדול. לפחות איתי. נו, מה, גם אני ילדה לפעמים והסיפור הזה הצחיק ושימח אותי ולו היה לי הספר הזה כשבניי היו קטנים ועמדתי ללדת זה היה נהדר. אני חושבת שהאיורים של עמר הופמן הם חלק אינטגרלי ומשלימים את הסיפור באופן מושלם.

ולסיום  שאלה- האם אתם יכולים לנחש איזה שם נתנה המשפחה לבת הקטנה?

 

תינוקות לא מוצאים בסופר- אורנה לנדאו

איורים- עמר הופמן

עריכה- יעל גובר

עיצוב ספר- אורית רובינשטיין

הוצאת כנרת, זמורה ביתן, דביר 2014

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה