רשומות

יום שישי, 8 במאי 2015

צוק מנרה- חופשה פעילה לכל המשפחה


מזג האוויר האביבי קורא לנו לצאת לטבע. לטייל בחורש, לצפות בנופים ובפריחה ולחוות את השלווה והיופי שיש ביערות הארץ. מה מושלם יותר מאשר לקחת את כל המשפחה לנופש בצוק מנרה, המשלב  לודג' אירוח, נופים מרהיבים ופעילויות רבות לילדים ומבוגרים.
בסוף השבוע האחרון ביליתי בלודג' והתנסיתי בחלק מהפעילויות הרבות שמציע האתר. התלהבתי ואני ממליצה בחום להגיע למקום. התחושה הייתה של בילוי בחו"ל. יצאנו מהנוף האורבני ואבק העיר אל היופי של הרי נפתלי. הירוק שפרח סביבנו הרחיב את הריאות ואפשר נשימה עמוקה.
צוק מנרה שהוא חלק מרכס רמים, נמצא בגובה של 900 מטר. החדרים משקיפים אל הנוף והתמונה שאני ראיתי ממרפסת החדר הייתה של החרמון המושלג ואין מה שיתחרה ביופי הזה. עמדנו דקות ארוכות צופים אל ההר המושלג ואל ההרים סביב, באווירה של שלווה ושקט ויופי. מאוחר יותר יצאנו לטייל סביב ולצפות אל עבר הרי הגולן ועמק החולה ואל עבר כפרי לבנון הרחוקים.
המתחם כולל 55 חדרי אירוח. החדרים בלודג' אינם מפוארים, אך הם כוללים את כל מה שנחוץ. החל ממיקרוגל, קומקום חשמלי, מקרר, ספלים, קפה ותה וגם מקום לאופניים. אבל, מי שמגיע למתחם לא ירצה לשהות בחדר. האטראקציות מלהיבות הרבה יותר והילדים ירצו לבלות בחוץ. בני העשרה יעזבו את ההורים לנפשם למשך כל החופשה. לילדים צעירים יותר מוצעות פעילויות שונות המותאמות לגילם.
הלודג' מציע ארוחת בוקר משביעה הכוללת מגוון של סלטים, ירקות, ביצים, גבינות מסוגים שונים, בורקס, מעדני חלב, טונה, קפה ותה, עוגות ובטח יש עוד כמה סוגים ששכחתי לציין. לארוחות צהריים וערב יש לדאוג עצמאית. אנחנו יצאנו לארוחת ערב בחוץ. אבל, ראיתי משפחות רבות שהביאו איתם בשרים וסלטים והכינו על המנגלים המוצבים בחוץ. נראה לי שבפעם הבאה זה בדיוק מה שנעשה.
מי שמתארח במקום זכאי לכניסה חינם לכל המתקנים שיש באתר וזה כולל גם את הנסיעה ברכבל, אומגה, סנפלינג, מגלשות הרים, טרמפולינת בנג'י דום, קיר טיפוס, ירי בחץ וקשת, נסיעה ברכבת נוף ועוד פעילויות מלהיבות כמו פיינטבול מים, רכיבת אופניים, הליכה נורדית ועוד. אני לא חושבת שיש עוד מקום בארץ שמצליח לשלב באופן כל כך מקיף בין נופש ופעילות אקסטרים כזו. צריך לשהות במקום לפחות מספר ימים כדי להספיק הכל.
מתכנני המקום חשבו על ההשתלבות בטבע מבלי לפגוע בו ויפה לראות כיצד המתקנים משתלבים בתוך הנוף. הרכבל, האומגה, הסנפלינג כולם עוברים דרך נוף הררי משגע שכיף לחוות אותו וזה באמת חלק מהקסם של המקום. כל מי שאוהב לטייל ביערות, אוהב להתנסות ואוהב אתגרים ייהנה מאד מהשהיה במקום. הילדים בכלל יהיו מאושרים. זה גן עדן לילדים חובבי ריגושים.
אנחנו התחלנו בנסיעה ברכבל. מדובר על רכבל באורך של 1940 מ' שעולה עד לגובה של 750 מ'. יש 12 קרוניות והנסיעה מתאימה לכל הגילאים. לאורך המסלול 3 תחנות ובכל תחנה פעילויות שונות שניתן לעשות.
בתחנה הראשונה של הרכבל יש מגלשות הרים. קצת מפחיד אבל רק את ההורים. הילדים רוצים עוד סיבוב ועוד סיבוב. המסלול הוא של 1200 מ' והוא מעגלי. מתחילים במורד ההר עולים מעלה וממשיכים בירידה מהירה מטה. מהירות הגלישה נקבעת ע"י הנהג ויכולה להגיע עד ל-40 ק"מ. כל מגלשה יכולה להכיל 2 אנשים. אני גלשתי יחד עם בן הזוג וכל הדרך צעקתי לו שיוריד את המהירות. הוא הנהן בראשו לאות כן והמשיך בנסיעה מהירה. היה כיף גדול. הגלישה מותרת לילד מגיל 3 בליווי מבוגר.
בתחנה הראשונה ממוקמת גם טרמפולינת הבנג'י המקורה. היא מותרת לילדים מגיל 4 ועד משקל 100 ק"ג. יש לה 4 עמדות קפיצה והילדים התלהבו מאד מהאטרקציה.
בצילום- טרמפולינת בנג'י, קיר טיפוס ורכבת הצוק
בתחנה השנייה נמצא את האומגה. האמת? שקשקתי. זו האומגה הארוכה ביותר בישראל והגלישה היא זוויתית מהמצוק למטה, לאורך 200 מטר. זה מפחיד! לבסוף, בעידוד מסיבי של בן הזוג עשיתי זאת תוך שאני מתחננת למפעילה להוריד אותי באיטיות. היא אכן ריחמה עלי ולקראת הסיום הצטערתי שהמסלול הסתיים ולמה בכלל רציתי שיהיה איטי? בסיום המסלול מחכה ג'יפ שמעלה את הגולשים חזרה למעלה. יש מגבלת משקל- מעל 30 קילו ועד 100 קילו.
בתחנה זו נמצא גם את קיר הטיפוס ואת מתחם חץ וקשת. אבל, המלהיב מכל הוא אתגר הסנפלינג. טוב, אני מודה, השתפנתי. התחלתי והפסקתי. לא הצלחתי להביא את עצמי לעשות את הצעד הראשון באוויר ואל קיר המצוק. בן הזוג, לעומת זאת, עשה זאת בקלילות וקיפץ את דרכו מטה. הגלישה היא בגובה של 42 מטר. מחברים לגולש רתמות ועליו לחבוש קסדת הגנה. המדריך הנחמד- גיא אבטח מלמעלה ודאג שהכל יעבור בשלום. הגלישה היא לילדים מעל גיל 6.
בצילום- גיא מחבר לנו רתמות ומסביר על הפעילות
בתחנה העליונה  נמצא את רכבת הצוק שבה יצאנו לסיור מודרך ממונע סביב המתחם. הסיור משלב תצפית על לבנון, עמק החולה והחרמון תוך נסיעה בנוף ההררי ושמיעת ההסברים על הסביבה. משך הנסיעה היה כעשרים דקות וברכבת מקום לעד 40 איש.
לקראת פסח מתכננים באתר אירועים מיוחדים ופעילות עשירה לאורחי הלודג' בנוסף לכל פעילויות האקסטרים. בתכנון- משחק משפחות בנוסח "חפש את המטמון". כל משפחה תקבל ערכת כלים ורמזים שתכלול: זכוכית מגדלת, כפפת לטקס, הוראות לשימוש במצפן שבטלפון, והכיוון עפ"י המצפן לנק' הראשונה ורשימת משימות לביצוע במהלך המסלול. כמו כן יתקיימו סדנאות שונות ברוח חג הפסח.
האתר גם מציע חופשה משפחתית של שבעה לילות כשהלילה השביעי ניתן במתנה. חבילת האירוח תכלול כניסה חופשית לפארק צוק מנרה ושימוש חופשי בכל מתקני האתר. סיורי שטח מודרכים, סדנאות מקצועיות ועוד 2 פעילויות נוספות מתוך האטרקציות המקומיות כמו: סיור באגמון החולה, קייקים, סדנת שוקולד, סיור ביקב בוטיק, סיור ג'יפים ועוד.
לגבי מחירים: תכנסו לאתר שהלינק שלו מופיע בהמשך, לבוקינג או בטלפון ישירות ללודג'. רצוי גם לטייל באתר. תמצאו בו מידע רב ושימושי.
הנה הלינק לאתר www.cliff.co.il  
טלפון: 04-6905830
גילוי נאות: הוזמנתי לסקר את האתר והייתי אורחת הלודג'

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה