רשומות

יום שלישי, 14 ביולי 2015

הצפעוני- הוקאן אוסטלונד



רוצים לקרוא ספר מתח טוב? בחרו בסופר סקנדינבי.

בשנים האחרונות סופרי מתח סקנדינביים כבשו את השוק. לא רק ספרים. גם סדרות טלוויזיה וסרטים. ה"גשר" למשל, סדרת מתח מעולה שהוקרנה בשפת המקור. ואי אפשר בלי " נערה עם קעקוע דרקון" שזכה גם לעיבוד חדש אמריקאי. אני התאהבתי בסופרים הסקנדינביים. צינה נושבת דרך הדפים, קור ואוירה קפואה וזרה שמתאימה מצוין כרקע לפשעים המתבצעים.

הוקאן אוסטלונד הוא אחד מסופרי המתח בשוודיה וספרו "הצפעוני" עוסק בפשע המתרחש באי גוטלנד. בעיירה שבדית שלווה שבה כולם מכירים את כולם והסודות שמורים היטב על ידי הדמויות המאכלסות את הספר.

ארוויד טרניוס הוא יועץ כלכלי בכיר שעבד בטוקיו שנים רבות. הוא מודיע לאשתו על סיום עבודתו בטוקיו וחזרתו הביתה. אשתו מקבלת את הבשורה בתדהמה. הוא שב לביתו ולאחר מספר ימים מגלה עוזרת הבית של בני הזוג שתי גופות של גבר ואישה על רצפת בית המגורים.

חוקרי המשטרה מניחים שמדובר בארוויד ואשתו ומנקודה זו ואיך מתחילה הפרשה להסתבך ואירועים מהעבר צצים ולוקחים חלק נכבד בנסיון לפענח את הרציחות.

זה ספר מותח, מפתיע ומהנה. הוא נע בין שני סיפורים המסופרים במקביל. הראשון- מסוק נוחת בבית החולים, מביא פצוע קשה לטיפול. הפצוע הוא בלש משטרה. השני- סיפור החקירה של הרצח הכפול על ידי אותו הבלש. הוקאן מוליך אותנו דף אחרי דף לפתרון התעלומה, תוך כדי שאנו מתעדכנים במצבו של הבלש בבית החולים. כמובן שיש טוויסטים בעלילה והתפתחויות לא צפויות, כמו שצריך להיות בכל ספר מתח ראוי. בנוסף, אנחנו לומדים להכיר את היחסים הפסיכולוגיים המורכבים שבין הדמויות.

תעלומת הרצח אינה התעלומה היחידה. עוד ועוד פרטים סודיים מתגלים ע"י הדמויות בעיירה ולכל דמות התפקיד שלה בקידום העלילה שנתפסה אצלי כאמינה ומסקרנת. מה אין שם במשפחת הקורבן? יריבות ישנה בין בני דודים, בגידות, סדיזם, אלימות, טראומות נפשיות וכל זאת באווירת העיירה הקטנה והשלווה.

זה לא ספר מתח פורץ דרך. לא משהו מיוחד ויוצא דופן שהשאיר אותי המומה. אבל, הוא כתוב היטב ביד בוטחת ומקצועית שיודעת כיצד לשמור על הקצב ועל הסקרנות. נהניתי לקרוא ואשמח אם יתרגמו עוד ספרים שלו.

הוצאה לאור: דני ספרים

תרגמה מאנגלית: שרה ריפין

413 עמודים.

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה