רשומות

יום שישי, 9 באוקטובר 2015

אדון הטלקינזיס- עץ עתיק יומין מאת עידן ק. ספר פנטזיה לנוער.



הרחק מכאן ,בעולם מוסתר הממוקם בעיירה חבויה במרכז ארצות הברית, מתרחשים פלאי פלאות. הספר הראשון בסדרת "אדון הטלקינזיס" לוקח את הקורא למחוזות של טלפתיה וטלקינזיס שמאפשרים לבעלי היכולת לפעול בדרכים מופלאות וקסומות.

ספר הפנטזיה של עידן קנוחן, ישראלי חרדי המתגורר בירושלים, הוא ספר הרפתקני, מושך לקריאה ומסקרן. הגיבורים עוברים שלל הרפתקאות, נלחמים, נאבקים, לומדים ומתחשלים. מי שקרא את ספרי "הארי פוטר" ימצא שיש דמיון בין הספרים. גם כאן נשלחים הילדים בעלי הכישרון ללמוד בבית ספר מיוחד הנקרא " טלהסקול". גם כאן יש משחק כדורגל ייחודי, אויבים שצמחו מהקהילה ועוד אזכורים לא מעטים המתכתבים עם ספרי הארי פוטר. עידן קנוחן אכן אומר שאת ההשראה לכתיבת הספר קיבל מספרי הארי פוטר אותם קרא לפני שנכנס לישיבה הגדולה. "הסיפור" אומר עידן " מתרחש בעולם חבוי של טלקינזיס שהוא כמה שיותר קרוב להגיון ולמדע, ועם זאת קסום כמו שאני אוהב" ואכן, נמצא לא מעט קסם בעיירה טלהוויליג' שבה מתרחשת העלילה. עידן יודע לספר סיפור, יודע איך למשוך את הקורא, לסקרן, להפתיע ולבנות עלילה מפותלת שאין בה רגע דל.

איידן, גיבור הסיפור, מתוודע ליכולותיו לאחר שיצא להגנת חבר מהשכונה. בהמשך, הוא נוסע לבית הספר המיוחד שבו לומדים עוד ילדים כמוהו ושם הוא נתקל באויב אכזר המבקש להגיע דווקא אליו. מסתבר שתושב העיירה לשעבר הצליח בעזרת תומכים נאמנים לשבות חלק מאנשי הקהילה, לבצע בהם ניסויים מחרידים שיהפכו את צאצאיהם שייוולדו להם מכאן ואילך, לבעלי הילה בעלת פוטנציאל גבוה. הילה בעלת צבע חזק נותנת לרוב יכולות טלקינטיות. דברים רבים משפיעים על ההילה, אפילו מצב הרוח עושה זאת, ואת עובדת יכולת שינוי צבעי ההילה הוא מנסה לרתום לטובת ניסוייו. כאשר מצליח אויב הטלהוויליג' בניסוייו, הוא מותקף מצד הטלהוויליג', ובמלחמה זריזה, אך עקובת דם, הוא מנוצח - ויציר כפיו, הצלחת ניסוייו, ילד שהצליח לגרום להילתו להיות בצבע שרצה, נלקח ממנו. במהלך הבריחה מהמקום, מצליח מארב לגרום לאנדרלמוסיה בקרב מצילי הילד והפעוט נשאר באמצע היער בשעת לילה לבדו, נתון לחסדיו של עובר אורח מסתורי שלא משתייך לאף אחד מהקבוצות המתכתשות. האם הפעוט הזה הוא איידן? תצטרכו לקרוא ולגלות.

הבחירה של עידן קנוחן למקם את העלילה בעיירה נידחת בארצות הברית מובנת לי. קל יותר לבנות עלילה במרחבים הלא מוכרים. אך, בכל זאת, נראה לי שניתן היה במאמץ נוסף למצוא עיירה נידחת גם בישראל ולתת נופך נוסף לסיפור הפנטזיה. הייתי רוצה לקרוא סיפור כזה הממוקם כאן. כי הרי סיפורי פנטזיה הממוקמים בארצות הברית יש למכביר לעומת זאת לא קראתי עדיין סיפור כזה שימוקם אצלנו. וכשהסופר ישראלי חרדי הייתי רוצה שישתמש בכך גם בספריו וימקם את העלילה במרחב בו הוא חי. אהבתי במיוחד את ההרהורים הפילוסופיים השזורים בעלילה וחבל שאין יותר מהם. כמו זה למשל: " גם מה שנראה חדיש הוא סך הכל ערבוב של כמה דברים ישנים, ' עיצוב זמני' של חומר. אפילו בן אדם חדש הוא ערבוב של שניים. אין באמת משהו 'חדש' הכול הוא גלגל שחוזר על עצמו"

עידן קנוחן עובד כיום על ספר ההמשך "אדון הטלקינזיס- אוצרות הסיקריקים"- נשמע מבטיח.

" אדון הטלקינזיס- עץ עתיק יומין" מאת עידן ק. הוצאת "אוריון" 500 עמודים. מחיר- 79 ₪.

 

תגובה 1: