רשומות

יום שבת, 1 באוגוסט 2015

3 ספרי ילדים חדשים


הנסיך האמיץ מאת ציון זכאי
ספר מחויך וחביב שהופך סיפור אגדה על נסיך אמיץ, דרקון חביב ונסיכה במצוקה לסיפור מיוחד במינו שלא ממש דומה לסיפורי האגדה שאנו מכירים. אבא מספר והילד משפץ, מוסיף ומפתיע כשהדמיון הופך לשחקן הראשי.
בסיפור נקרא על כובע פלא נגד דרקונים, תנינים שצריך לעזור להם לנקות את השיניים, קופיף מחליף ועוד דמויות חמודות. אהבתי את הנינוחות בסיפור, את האב המשתף פעולה והבן הלוקח את הסיפור לכל מיני דרכים צדדיות מפתיעות ואחרות. לאיורים של יואל פלדמן יש חלק חשוב בהנאה מהספר.
ציון זכאי מספר שכתב את הספר כיוון שלדעתו חשוב לאתגר את הילד לחשוב מחוץ לקופסא ולהפתיע אותו. הוא ניסה לכתוב ספר הומוריסטי שיקרוץ גם למבוגר המקריא את הספר לילד ושהילד יפנים את ההומור בכל קריאה חוזרת.
"הנסיך האמיץ" מאת ציון זכאי, איורים: יואל פלדמן, הוצאת "דני ספרים", עמודים לא ממוספרים. מנוקד. מחיר לצרכן 54 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il      
 
אפושון צחצוחון מאת ליאור קומרובסקי
 
הספר עוסק בקשיים החברתיים של ילד בגן. בהתמודדויות הרגשיות הלא פשוטות ובאופן שההורים יכולים לכוון, לחזק ולנחם. הבעיה מוצגת דרך הגיינת הפה והשיניים והפתרון שנמצא לקושי הוא באמצעות צחצוח השיניים, הפגת הריח הרע ועל ידי כך נפתרים הקשיים החברתיים.
 
בעיניי, מעט מסובך ולא מספיק ברור. מוסר ההשכל מתחבא לו בין אפושון לצחצוחון והרעיון המרכזי של הספר- היכולת להתמודד חברתית- לא מספיק מודגש. לעומת זאת, הקשר בין הילד ואביו, הפתיחות והשיתוף מוצלחים ומועברים היטב.
האיורים של סלבה אילייב ואלכסנדרה מיטלוב  שובי עין, צבעוניים ויפים.
 
ליאור קומרובסקי מספר שאת ההשראה לכתיבת הספר נתנה לו בתו במהלך משחק של השלמת משפטים בדרך אסוציאטיבית. הוא לקח עט ורשם את כל המשפטים ואותם הפך ליצירה. עוד הוסיף, כי חלק מהסיטואציות החברתיות המוצגות בספר קשורות למציאות ולהתמודדות שלו בגן ובבית הספר. דרך הספר הוא מנסה לדחוף את ההורים ואת סביבת הילד לזהות סימני מצוקה ולעזור בפתרון הקשיים.
 
"אפושון צחצוחון" מאת ליאור קומרובסקי. איורים: סלבה אילייב ואלכסנדרה מיטלוב. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים. מנוקד. מחיר לצרכן 45 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב סחרוב 19, קניון ערי החוף, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il
 
לרעות יש כבר סבלנות מאת דודי גרין
 
טוב, אין צורך לתהות. מקריאת הכותרת מבינים במה עוסק הספר. מי מאיתנו לא ביקש, התחנן, הפציר בילדיו להתאזר בסבלנות? בספר החכם והמעלה חיוך מספר דודי גרין על רעות הרוצה לדעת מה זה סבלנות ויוצאת לחפש אותה כי אין לה בכלל סבלנות.
 
אין לה סבלנות לחכות לממתק, לחכות לסבא, לעמוד ברמזור, לחכות למתנה, להמתין ללידת אח או אחות. אז איך מוצאים סבלנות? דודי גרין מוביל את הקורא בחיוך, מקוריות והבנה לגלות איך מוצאים את הסבלנות המבוקשת.
 
הספר כתוב בחרוזים ומאויר על ידי יונת קציר שאי אפשר שלא להתאהב בדמויות היפות שיצרה.
אני אהבתי את האופן שהספר מתחבר לרגשותיה של רעות מתוך הבנה למחשבותיה ותחושותיה. הוא כתוב נהדר ואין לי ספק שילדים יתחברו אליו וייהנו ממנו.
 
זהו ספרו השלישי של דוד גרין שהיה בעבר מעורכי גלובס וכיום בעלים ומנכ"ל של בית הוצאה לאור בתחום העיתונות. הספר קיבל תו תוכן מטעם מכון אדלר.
 
 
לרעות יש כבר סבלנות מאת דודי גרין, איורים: יונת קציר, הוצאת הספרים קוראים, לגילאי 3-7, עמודים לא ממוספרים, מחיר לצרכן 45 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים, ובאתר ההוצאה http://www.korim.co.il
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה