רשומות

יום שבת, 5 בדצמבר 2015

רוצים לחוות את אווירת הכריסטמס? סעו לנצרת וטיילו בעיר ובקניון BIG FASHION



יצא לכם לטייל בחו"ל בחודש שלפני כריסמס? מי שטייל זוכר, בוודאי, את אווירת החג המיוחדת. קישוטים בכל מקום, אורות מרצדים תלויים על כל עץ וחנות, עצי אשוח מקושטים ומנצנצים, חנויות מציעות מגוון של מתנות לחג. אווירה מיוחדת במינה וחגיגית. השבוע חוויתי את אותה אווירה ייחודית של לפני הכריסטמס בלי לטוס לאירופה. הרבה יותר פשוט. ביקרתי בנצרת- בסמטאותיה, בכנסיות, ובקניון BIG FASHION  המקושט והחגיגי שבו מתכוננים לקראת החג עם עצי אשוח, קישוטי אורות בכל החנויות, דוכני אוכל עם מבחר מטעמי חג, סנטה קלאוס המטייל בקניון ומחלק מתנות לילדים וכמובן מבחר של מתנות לחג במחירים מיוחדים. הוזמנתי לבקר במקום יחד עם קבוצת עיתונאים ובלוגרים.

נצרת היא אחת הערים העתיקות והיפות שבגליל התחתון. היא שוכנת בלב בקעה מוקפת הרים וחשיבותה לנצרות רבה. לפי המסורת זה המקום בו בישר המלאך למרים כי היא נושאת בבטנה את בן האלוהים. התחלנו את הסיור בנצרת במתיקות- בבית חרושת לחלווה. בית חרושת קטן ומשפחתי הפועל שנים רבות ומייצר סוגי חלווה שונים, טחינה, ממרח חלבה, רחת לוקום וסוכריות. 80% מהייצור מיועד לחו". בעיקר לארה"ב, קנדה ויפן. טעמתי מהחלווה המיוצרת- חלקה, נימוחה, לא נדבקת לשיניים. טעימה מאד.

הנקודה הבאה בסיור- באר מרים. הבאר מוזנת ממימיו של מעיין מרים וניתן לראות שרידים ארכיאולוגיים הנשקפים מבעד חלונות שברצפת הרחבה. משם פנינו לכנסייה היוונית אורתודוכסית הידועה בשם כנסיית סנט גבריאל. כנסייה מרשימה ויפה, במיוחד התפעלתי מהנברשות המרהיבות המאירות את המקום.

מהכנסייה פנינו לסמטאות העיר העתיקה, הסתובבנו בין הבתים העתיקים של אמידי העיר. בתים שנבנו לפני מאה ומאתיים שנה. בסמטאות ניתן למצוא צימרים וגסט האוסים הממוקמים בבתי אבן ישנים ויפים. ביקרנו ב"חכים- גסט האוס" וכפי שתראו בצילומים הוא מרשים ומיוחד.


עברנו ליד המסגד הלבן ומשם לתוך השוק שהיה סגור, לצערי. השוק סגור בימי רביעי אחה"צ, אך הייתי בו מספר פעמים ואני מאד אוהבת לטייל בין הדוכנים ולמצוא כל מיני מציאות ססגוניות. מהשוק הגענו אל כנסיית הבשורה שהיא אחת הכנסיות המפוארות והגדולות בארץ. המבנה המודרני של ימינו נחנך ב- 1969 והוא בנוי ממספר מפלסים. בחלק התחתון מצויים שרידים ארכיאולוגיים של כנסיות קדומות ובחלקים העליונים נמצא את אולמות התפילה, חצר הכנסייה והאולמות השונים המעוטרים בעבודות אמנות מרהיבות שנשלחו על ידי מאמינים מכל העולם. הכנסייה משמרת את המסורת שבמקום הזה ניצב ביתה של מרים ובו התבשרה על לידת ישו.


ומהעבר להווה- אל קניון BIG FASHION ואל אווירת הקניות החגיגית השורה על המקום. הקניון הפתוח בכל ימות השבוע החל מהשעה 10.00 ועד 22.00. דאג לדקורציה ייחודית עם צבעי החג, האורות והסממנים הידועים. אפילו רכשו תלבושת מיוחדת לסנטה קלאוס ושלחו אותו להצהיל את לב הילדים ולחלק להם מתנות. גולן איפרגן- מנכ"ל הקניון סיפר לנו שהם מקפידים לחגוג את חגי כל העדות ולצד עץ האשוח מונחת גם חנוכייה. בדצמבר מתקיים בקניון ה- BIG FASHION CHRISTMAS SALE. אירוע אופנה ענק שבו מוצעים למכירה מגוון ענק של פריטים בהנחות מיוחדות. כשסיירתי בקניון נוכחתי שמדובר על הנחות שבין 20% עד 50%. החנות הכי מיוחדת בעיניי היא חנות המציעה את מבחר המוצרים לחג. כל כך ססגונית, צבעונית, מלאת קישוטים ומתנות. ממש שובה עין.




ומה עושים אחרי שופינג ? קפה , כמובן. סיימנו את הסיור בסניף קפה קפה. לונה- מנהלת הסניף פינקה אותנו במאכלי חג ייחודיים לכריסטמס.

פרטים נוספים על המבצעים, ההנחות, האטרקציות והאירועים ניתן למצוא בדף הפייסבוק של הקניון- https://www.facebook.com/BigFashionNatzrat

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה