רשומות

יום שני, 14 בדצמבר 2015

הדרך אל האפשר מאת דודי גרין



התוודעתי לספריו של דודי גרין לפני מספר חודשים כאשר קיבלתי לסקירה את ספרו "לרעות יש סבלנות" ספר חכם ומעלה חיוך ואני זוכרת שאהבתי את האופן שהספר התחבר לרגשותיה של רעות מתוך הבנה למחשבותיה ותחושותיה. הספר החדש שלו עוסק אף הוא בתקשורת במשפחה וביחסים שבין אבא, אימא ובנם. הספר מחורז ומנוקד ולכאורה מיועד לילדים, אך המסר שעובר בו מיועד לא פחות גם למבוגרים. הסיפור עוסק בויכוח בין ההורים ובילד הניצב באמצע  "ילד אחד עם אבא בצד, ואימא בצד השני". הקונפליקט בין ההורים והמאבק ביניהם הופך את הילד למבוגר האחראי. הוא זה שמספר את הסיפור, הוא זה שמציע פתרונות והוא זה שמצליח לפשר ביניהם. אין ספק שיש בבחירה הזו של הילד כדמות החזקה, החושבת, המפשרת והמצליחה כבחירה המעמידה אותו בעמדה שוות כוח להוריו. דודי גרין אומר כאן שיש להקשיב לילדינו, לשמוע מה יש להם לומר לנו ולא להתנשא מעליהם, לא לדבר מעל ראשם כאילו אינם מבינים או יכולים להתמודד.

מתוך הספר "אז אמרתי להם שהריב מיותר, וצריך למצוא פתרון לאלתר,

ואף שזה לא תפקידי המוגדר, כי אני רק הילד ולא המבוגר,

הצעתי להם רעיון נהדר..."

ובהמשך  ולקראת סיום- "אמא חייכה ואבא שמח ואמר שמוטב שהריב ישכח...

ואפילו שקר, וכבר מאוחר, נהיה ביחד - וזה עיקר!



הספר זכה לתו תוכן מטעם מכון אדלר, המעיד כי תכניו מומלצים כמקדמים תקשורת ויחסים בתוך המשפחה, באמצעות מסרים שוויוניים. רוית גוטמן ממכון אדלר כותבת כך: ״הדרך אל האפשר״ הוא ספר ילדים אך מיועד לא פחות למבוגרים. דודי גרין לוקח אותנו אל רגע בחיי משפחה - רגע המוכר לכל אחת ואחד מאיתנו - רגע של קונפליקט ומאבק כוחות, רגע של שיח מעל ראשו של ילד. בדרכו האופטימית והייחודית, הוא מאפשר לנו להתחבר אל כל אחת מהדמויות, לשמוע את קולה, לדעת את הרגשתה. לא פעם בתוך קונפליקט, כל חושינו נאטמים לקבלת מידע שעשוי לאפשר לנו לצאת מהאירוע המסעיר. כן, אפשר לבחור אחרת. אם רק נעצור לרגע ונקשיב - נמצא את הדרך אל האפשר. ספר זה מעודד להקשיב לקולו של ילד ומתייחס לבני האדם כשווים בערכם ושונים בתפקידם". 

בנוסף למסרים החשובים שיש בספר, של פתרון קונפליקטים בדרכים שונות, של קבלה, ויתור והכלה. זה ספר שהילדים ייהנו מאד לדפדף בו. הציורים של אסנת פייטלסון לא מתחכמים, נאיביים במידת מה ומקסימים. היא מצליחה להעביר בציורים את סיפור המעשה וגורמת לדמויות להפוך למציאותיות וחיות. אהבתי את הרעיון של דפים כפולים הנפתחים כלפי חוץ ומציגים תמונה פנוראמית של הסביבה.

דוד (דודי) גרין, יליד תל אביב, סופר, עורך ועיתונאי. במשך שנים שימש כעיתונאי ועורך בכיר בעיתון "גלובס". בשנים האחרונות - מו"ל ועורך בחברה להוצאה לאור שבבעלותו. דודי, נשוי לדורית, אב לחמישה, רואה בספרות ילדים נדבך חשוב בהנחלת שפה וערכים ובבניית הקשר של הילד עם המעגלים הסובבים אותו. קורא (לילדיו) וכותב (לכל הילדים) מתוך הערכה, כבוד והתפעמות מעולמם הפנימי.  

ספריו הקודמים: "הדרך אל האפשר" הוא ספרו הרביעי של דודי גרין - מחבר "לאביתר הכול מותר" שהפך לרב-מכר ו"לרעות יש כבר סבלנות" המומלץ על-ידי מכון אדלר (הוצ' קוראים). גרין משלב בסיפוריו חריזה והומור לצד מסרים ערכיים.


הדרך אל האפשר מאת דודי גרין, איורים: אסנת פייטלסון, הוצאת הספרים קוראים, מיועד לגילאי גן וכיתות ראשונות של בית הספר, עמודים לא ממוספרים, מחיר לצרכן 54 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים. לפרטים על ספריו של דודי גרין בקרו ב- http://www.dudigreen.co.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה