רשומות

יום רביעי, 27 בינואר 2016

מרק ערמונים חורפי משגע


השבוע קיבלתי לסקירה קופסת ערמונים בוואקום מוכנים לאכילה " אינובשטן" של היבואן משה מרום בע"מ. אני מאד אוהבת ערמונים. יש להם טעם אגוזי מיוחד ומתקתק שנימוח בפה ברכות ומתיקות. מעבר לכך יש לערמונים סגולות בריאותיות רבות עליהם ארחיב לאחר המתכון.

החלטתי להכין מהערמונים מרק חורף משגע ולהלן המתכון-
מצרכים
1
בצל חתוך לקוביות
1
שורש סלרי חתוך + העלים
8 גזרים חתוכים לפרוסות
4 תפ"א חתוכים לקוביות
1 חתיכת דלעת חתוכה לקוביות
חבילת פטרוזיליה
½ חבילת שמיר
קופסת ערמונים בוואקום "אינובשטן".
מלח ופלפל לפי הטעם (אני שמתי כפית מלח וחצי כפית פלפל שחור )
אופן הכנה:



בסיר גדול מטגנים את הבצל ואת פרוסות הגזר עד שמזהיב. מוסיפים 10 כוסות מים ואת שורש הסלרי והערמונים. מערבבים ומוסיפים את עלי הסלרי, הפטרוזיליה והשמיר לאחר שקצצנו אותם. מוסיפים תבלינים ומביאים לרתיחה. מבשלים על אש נמוכה כחצי שעה. טוחנים את המרק למרקם רצוי. אני טוחנת עם מוט באופן שמשאיר גם חתיכות.
בהגשה ניתן להוסיף גרעיני חמנייה או דלעת לתוספת קרנצ'יות.



ולסיום- קצת על ערמוני "אינובשטן". מדובר על ערמונים המוכנים לאכילה ומשתלבים במתכונים רבים. כתוספת, כקינוחים וגם כנשנוש בריא. הערמונים בוואקום עשירים בסיבים תזונתיים, בוויטמינים, במינרלים וגם במגנזיום. מכילים סיבים תזונתיים מסיסים והפחמימות שלהם מתפרקות לאט, לכן נותנים אנרגיה ארוכת טווח. מתאימים מאד לסובלים מצליאק כי אין בהם גלוטן. עשירים בחומצה פולית ונלחמים בכולסטרול הרע. הם מכילים רק 1% אחד שומן ו-225 קלוריות למאה גרם. האריזה שומרת על הטריות ובקופסה יש 2 שקיות וואקום של 200 גרם כל אחת. הם נמכרים ברשתות טיב טעם, עדן טבע, מעדניות ובתי טבע. הערמונים כשרים בהשגחת בד"צ בית יוסף ובאישור הרבנות הראשית לישראל.

בתיאבון.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה