רשומות

יום שני, 30 בינואר 2017

לקראת ט"ו בשבט- "פרי free"- לנשנש ללא רגשי אשם

 


אתחיל בווידוי- אני לא מתה על חטיפים.  אבל, כשטיילתי בארה"ב גיליתי חטיף תפוחי עץ מיובש שכבש את חיכי. חטיף מעולה. כך התוודעתי לחטיפי הפירות המיובשים וכששבתי לארץ וחיפשתי לא מצאתי חטיפים מהסוג הזה. עד לאחרונה. לשמחתי הרבה, הגיעו לארץ חטיפי "פרי free"- סדרת חטיפי פירות מיובשים בהקפאה, המכילים 100% פרי, ללא כל תוספות! הסדרה כוללת 4 סוגי פירות- ליצ'י, בננה, אגס ואננס. וכעת, מצטרף מוצר חדש תפוח מיובש קראנצ'י. התפוח הטרי עובר תהליך של ייבוש בשיטה ייחודית של ייבוש בהקפאה שהופכת אותו לקריספי וטעים לאכילה כחטיף. הוא מכיל 100% פרי נטו, ללא כל תוספות כמו סוכר, חמרים משמרים וחומרי טעם וריח.

צילום יח"צ

לא התאפקתי ומיד כשנחתו אצלי החטיפים מיהרתי לטעום. פשוט עונג. קראנצ'י, מתפצפץ בפה, טעם הפרי מובחן ודומיננטי והבעיה היחידה שהייתה לי היא שהייתי צריכה להתאפק ולא לחסל מיד את כל החטיפים. למרות שמבחינת רגשי אשם הייתי מסודרת כיוון שהערך הקלורי של הפרי בכל אריזה (במשקל של כ-20 גרם) הוא כ-70 קלוריות בלבד. מה שמאפשר לנו לנשנש בנחת ומתוך ידיעה שהחטא אינו גדול.

כל אריזה מכילה מרכיב אחד בלבד- הפרי עצמו. ללא תוספת סוכר וללא חומרים משמרים. ללא חומרי טעם וריח וללא גלוטן. כמו כן, הפירות לא עברו שום תהליך של אפיה, טיגון, ניפוח וכד'. על החטיפים מסומן תו הטבעונות –Vegan-Friendly. הפרי עבר תהליך של ייבוש בהקפאה, בטכנולוגיה מיוחדת ובאופן זה, הערכים הבריאותיים של הפרי נשמרים. נאס"א משתמשת בטכנולוגיה הזו על מנת לאפשר לאסטרונאוטים לאכול אוכל מזין בחלל.
 
 

מכיוון שט"ו בשבט תכף כאן, החטיפים הבריאים הללו הם מצוינים למארזי החג, לארוחת חג של פירות יבשים או לקחת איתנו לעבודה לחגוג שם. וגם לרגע שבו יתקוף אותנו הרעב למשהו טעים ושיהיה בריא ומזין וללא תוספות מלאכותיות.

חטיפי הפירות "פרי free" מיוצרים כך: הפירות הטריים, הנבחרים בקפידה, נשטפים, עוברים חיטוי, מקולפים ונפרסים לפרוסות על גבי מגשים. המגשים מוכנסים למקפיא ומשם הם מועברים לתא ואקום שמאדה את הפרי באיטיות (בטמפרטורה של 30 מעלות), כך שהפרי מאבד 95% מהנוזלים שבו. בתהליך זה (הקרוי "המראה" - מעבר ממוצק לגז בצורה ישירה) – מופסקים כל פעולות האנזימים, מה שמונע את התיישנות הפרי ושומר על הפרי בצורתו המקורית - טעים, פריך ובריא לזמן ארוך (לכשנתיים!). כמו כן, שיטת הייבוש ב- 30 מעלות בלבד מאפשרת שמירה על מירב הערכים התזונתיים של הפירות.

מכיוון שבמהלך תהליך הייבוש הוצאו 95% מנוזלי הפרי, משקלו יורד. כך שלהכנת שקית של 20 גרם פרי נדרש כ- 300 גרם פרי טרי. כלומר - חטיף ליצ'י מיוצר מ- 10 ליצ'י טרי, וחטיף אננס מיוצר מכ- 440 גרם אננס טרי. חטיף "פריfree " מהווה למעשה ריכוז מיטבי של הפרי, עם מירב הערכים הבריאותיים שלו. הערך הקלורי של הפרי בכל אריזה (במשקל של 20 גרם) הוא כ- 70 קלוריות בלבד. 
 

החטיף מהווה מנת אנרגיה חיונית, בריאה וטעימה, וגם קלה לנשיאה - לנשנוש בכל עת – בבית הספר, בבית, בטיולים, לפני או אחרי פעילות גופנית, כקינוח טעים לאחר הארוחה, בצבא, בזמן הצפייה בטלוויזיה, בזמן דיאטה ועוד.
 

המוצרים כשרים בהשגחת הבד"ץ – חוג חתם סופר בני ברק.

מחיר: 9.90 –  (לאריזה של 20 גרם)).

להשיג ברשתות- שופרסל דיל, ניצת הדובדבן, טבע קסטל, אניס, סופר פארם, ספייסס, לגעת באוכל, בתי טבע ובתי מרקחת מובחרים.  

לפרטים נוספים מצרפת לינק לפייסבוק:  www.prifree.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה