רשומות

יום רביעי, 24 בפברואר 2016

סיור במפעל שטראוס לייצור ממתקים בנצרת והכרות טעימה עם המוצרים ללא גלוטן



סיור במפעל ממתקים הוא תמיד משמח. מי מאיתנו לא אוהב שוקולד? וופלים? טופי? יש כאלה? אני שוקוהולית ידועה, כך ששמחתי להזמנה לבקר במפעל ועוד יותר שימחה אותי הידיעה שאנו עומדים לבקר בקווי הייצור הנקיים מגלוטן ולהכיר את מוצרי החברה המיוצרים ללא גלוטן, כך שמתאפשר לאוכלוסיית הרגישים לגלוטן ליהנות מממתקים ודברי מאפה חדשים כמו: בראוניז שוקולד, פסק זמן, חטיפי אנרג'י, וופלים מצופים ומסטיקים.


מה שנראה פשוט מבחוץ הוא הרבה יותר מורכב כשלומדים להכיר את הנושא. הסתבר לי שעל מנת לייצר מגוון מוצרים ללא גלוטן, נדרש תהליך ארוך ויקר מאד. פסי הייצור חייבים להיות נקיים מגלוטן והיה צורך להשקיע משאבים רבים, הן מבחינת הפיתוח, הן מבחינת הארגון מחדש והן מבחינת הפיננסים. מנכ"ל שטראוס ישראל ציון בלס, סיפר לנו בקצרה על המורכבות והצורך בביטחון מלא שהמוצרים יהיו נקיים לחלוטין מגלוטן. הוא שיתף אותנו בסיפור אישי על בת של חברים הרגישה לגלוטן ועל שמחתו שכעת תוכל לבקר במפעל ולטעום מהממתקים מהם נאלצה להימנע. אכן, משמח לדעת שכעת זה אפשרי. עוד סיפר שלמפעל יוזמנו ילדים הרגישים לגלוטן, הם יוזמנו לסייר ולהכיר את תהליך הייצור, לטעום משלל המוצרים ואף לרכוש אותם. מצפה להם סיור נהדר ומי כמוני יודעת.


 בצילום- ציון בלס מנכ"ל שטראוס ישראל


זה היה סיור שתחילתו בריח משגע. ריח של מסטיקים וטופי. ריח של שוקולד ושל טעמי ילדות. כמו לונה פארק שבמקום מתקנים יש בו סוכריות, ניירות עטיפה נוצצים ושוקולד שנוזל על האצבעות. בסדנת השוקולד שעברנו למדתי כיצד מכינים אצבעות שוקולד והתנסיתי בהכנה בעצמי ובשלב השני הכנתי עוגת שוקולד מוופלים ודברי מתיקה. זה היה כיף גדול ונהניתי מאד מהעבודה עם השוקולד, הקישוטים והטעימות בין לבין. לו היו בודקים לי את רמת הסוכר בסיום הסיור קרוב לוודאי שהיו מוצאים שבמקום דם זורם לי סוכר בוורידים. לאחר מכן עברנו לסייר בקווי הייצור וגם כאן התלהבתי לראות כיצד מייצרים עוגות, איך מצננים אותם לקראת האריזה, איך מייצרים סוכריות טופי ואיך מייצרים מסטיקים. זו חוויה מעשירה ומלמדת, להבין כיצד הכל פועל ללא מגע יד אדם, בסטריליות מוחלטת ומתוך הקפדה גדולה. כולנו לבשנו חלוקים וכובעים חד פעמיים.




                               הצילומים מתוך סדנת השוקולד המהנה שעברנו.







                 בצילומים- פס הייצור של העוגות. האפייה, הקירור, הוספת הקוקוס הקלוי והשוקולד עד לאריזה.

אייל דרור, מנכ"ל חטיבת הממתקים של שטראוס, סיפר לנו על התהליך הארוך של הוספת מוצרים חדשים ללא גלוטן, לסל הקבוע של המוצרים הקיימים. לדבריו, החל מסוף חודש מרץ תשווק שטראוס 40 מוצרים ללא גלוטן בקטגוריית המאפים והממתקים. עוד אמר שהמוצרים ישווקו ללא תוספת מחיר! בשנה הקודמת שווקו בפסח רק 8 מוצרים ללא גלוטן ואילו השנה, לאחר תהליך של פיתוח והתאמת המפעל בנצרת, התאפשר להגדיל את מספר המוצרים ל-40. אכן, מרשים ומשמח בעיניי. ולאחר שטעמתי אני גם יכולה לומר לכם שלא חשתי בשום הבדל בין המוצרים עם הגלוטן למוצרים ללא הגלוטן. טעימים מאד.
                         אייל דרור- מנכ"ל חטיבת הממתקים

בין מכריי יש היום כאלה שנמנעים מגלוטן לא מכיוון שהם רגישים אליו אלא מכיוון שהגלוטן נתפס כלא בריא. זו מגמה שמתרחבת בארץ ובעולם ויש לא מעט שמעדיפים תזונה נטולת גלוטן. האם זה טרנד חולף כמו למשל אכילה לפי סוג הדם? או שהמגמה הזו כאן כדי להישאר? בכל אופן, יצרני המזון ערים לכך ונערכים לכך. על פי הנתונים כ- 70,000 ממשקי הבית בישראל צורכים תזונה ללא גלוטן ובארה"ב דיווחו כ-22% מהצרכנים כי הם צורכים מזון ללא גלוטן זאת לעומת 15% בשנת 2013. חברת שטראוס מודעת למגמה הזו והייתה בין החברות הראשונות שהציעה לקהל מוצרים ללא גלוטן. חשוב לציין ששטראוס קיבלה החלטה אסטרטגית לסמן כל מוצר ללא גלוטן וכך להנגישו לציבור. המוצרים מסומנים בסימון של פרח או בכיתוב "מכיל עד 20 PPM גלוטן". בין המוצרים תוכלו למצוא – מוצרי מחלבה, מוצרי יד מרדכי, חטיפים מלוחים, מגוון סלטי אחלה ומגוון דברי מאפה וממתקים. לאור כל זאת, נראה לי שמי שרגיש לגלוטן ימצא את כל מה שהוא זקוק לו במוצרים של שטראוס ובמחירים שווים למוצרים המקבילים עם הגלוטן.





                               מישהו רוצה טופי? דרך הטופי מתחילה בפס ארוך מתוק וורוד



                         אולי בזוקה ג'ו? עתידות?

                         מסטיקים רוצים?
        
פס ייצור השוקולד. קצת מטושטש כי השוקולד רץ מהר על פס הייצור.

ו
והנה פסק זמן בשבילכם



חטיפי אנרג'י

              קצת שוקולד לבן
ולסיום המלצה חמה לא רק לרגישים לגלוטן- לכו לבקר במרכז המבקרים במפעל שטראוס בנצרת. לא רק הילדים ייהנו. מבטיחה לכם.

את הסיור ביצעו וארגנו מיטל גלם- וולך וענבל קליין הנהדרות מפטל תקשורת
https://www.facebook.com/petelpr/

תגובה 1:

  1. שלום שמי ליאור זוהר ואני צליאקי גר במעלות

    השבמחק