רשומות

יום שבת, 6 בפברואר 2016

ספרי ילדים חדשים- סדרת סיפורי צעצועים, ספר פנטזיית קומיקס "מיקו בל" וספר של אוריאל אופק "שני ידידים- יונתן ודידי"



ספריית הילדים מתחדשת בספרים חדשים. ספרו של אוריאל אופק שכב בארכיון משנת 1962 ומעולם לא יצא לאור. ספר בטעם של פעם שנכתב ואוייר לפני עשרות שנים. ספר נוסף מעניין ומקורי הוא ספרם של ליאת רוטנר וארז צדוק. ספר ראשון בסדרת פנטזיית קומיקס ישראלית. ולבסוף- סדרת סיפורי צעצועים לראשית הקריאה.

"מיקו בל 1 – נער " מאת ליאת רוטנר וארז צדוק
 
 
 

 

את האגדות של פעם, החליפו ספרי פנטזייה שגם בהם נשמרים אותם אלמנטים קסומים ומפתיעים שמשכו את ליבנו בספרי האגדה. ליאת רוטנר וארז צדוק הלכו עוד צעד קדימה והפכו את הפנטזייה לספר קומיקס. גיבור הספר הוא מיקו בל. ילד בן 11 המתגורר עם סבו, אדם מתבודד ושונה. הוא חי עם סבו כיוון שאמו חלתה. בבית הספר מציקים לו ולא מבינים אותו. בוקר אחד, מיקו לוקח בטעות לביה"ס את בקבוק המשקה הלא נכון ומהרגע שהוא שותה ממנו חייו משתנים ללא הכר, בעיקר אחרי שהוא מגלה את הסוד שניסו להסתיר ממנו כל השנים: במרתף הבית של הסב מתנהלת חנות שיקויים קסומה ואליה מגיעים כל מיני אנשים ויצורים מופלאים מכל העולם. אבל עכשיו הסבא נעלם ופתאום מיקו מוצא את עצמו בליבה של הרפתקה מסחררת ומפחידה מעבר לכל דמיון.  מי הם כל האנשים המסתוריים האלה שעוקבים אחריו?  האם יכול להיות שהם מנסים לשים את ידם על מרתף השיקויים של הסבא?

 

זה סיפור מלא דמיון, המאפשר לקוראים לעבור לעולם של קסם והפתעה. מיקו שהוא ילד ככל הילדים וניתן להזדהות איתו, מוצא את עצמו בעולם אחר, פלאי ומוזר. אני מכירה לא מעט ילדים שהיו שמחים לגלות בעצמם זהרורי קסם מעולם אחר. הנה, זו ההזדמנות להתנסות בכך דרך דמותו של מיקו- ילד עם בעיות לימודיות וחברתיות אך כשהוא עובר לעולם אחר, עולם חנות השיקויים, הוא הופך למומחה שיקויים חכם ואמיץ.



 

ליאת רוטנר היא סופרת רבי מכר לילדים ולנוער בסוגות הפנטזיה, הדרמה וההתבגרות. החלה לפרסם לראשונה בגיל 16, וכיום עומדים מאחוריה 13 ספרים שאחדים מהם הגיעו למעמד ספרי זהב וספרי פלטינה. כמו כן הייתה עורכת עיתון הילדים "אותיות", וכיום מעבירה הרצאות וסדנאות כתיבה בבתי ספר ברחבי הארץ, והן זוכות להצלחה רבה.

 

ארז צדוק, יוצר קומיקס, מאייר וקריקטוריסט. בוגר המחלקה לתקשורת חזותית באקדמיה לאמנות "בצלאל". הוציא לאור באופן עצמאי חוברות קומיקס רבות לילדים. במקביל אייר למגוון רחב של לקוחות בתחום האפליקציות, העיתונות והפרסום. זהו ספרו הראשון.

 

ליאת וארז עובדים בימים אלה על הספר השני בסדרת הקומיקס שלהם ולוקחים את מיקו בל להרפתקה קסומה נוספת.

 

טריילר:


 

מאחורי הקלעים:


 

"מיקו בל  – נער השיקויים" מאת ליאת רוטנר וארז צדוק. הוצאת "דני ספרים" והוצאת "אלומות", 126 עמ'. מחיר לצרכן 68 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   

 

"שני ידידים, יונתן ודידי"- מאת אוריאל אופק
 

עצם העובדה שמדובר בספר של אוריאל אופק שלא פורסם מעולם, ישב בארכיון משנת 1962 ורק כעת מפורסם, כבר מוצא חן בעיניי. וכשאני מדפדפת בו ומגלה את האיורים הנאיביים, הצבעוניים והמקסימים של זיוה שישא המלווים את סיפורו של יונתן, הנאתי רבה.

הוצאת "מ. מזרחי" הוותיקה בשיתוף הוצאת "דני ספרים" לקחו על עצמם אתגר משמח. הם מוציאים לאור סדרה של ספרים בטעם של פעם. ספרים ששכבו במדפי ההוצאה שנים רבות, התגלו כעת ומגיעים אל הקוראים. כבר כתבתי כאן על הספרים הקודמים בסדרה זו: "העפרים מעין גדי" מאת יהואש ביבר, "התוכי הנועז" מאת שלמה ניצן ו"הרפתקה במרומים" מאת שלמה טנאי. גם מהם התלהבתי.

הספר "שני ידידים, יונתן ודידי" מביא את סיפורו של הילד יונתן בן השמונה שמוצא גור כלבים קטן בין שיחי הצבר. הוא קורא  לו דידי ומאז הם החברים הכי טובים. יחד הם מטיילים, משחקים ויוצאים להרפתקאות. אבל יום אחד דידי נעלם. יונתן יוצא לחפש אותו ואז... את מה שקרה ליונתן ולדידי מספרים עד היום במושב שלהם.

 

אוריאל אופק היה סופר ילדים ונוער פורה וחוקר ספרות ילדים, מחבר "לקסיקון אופק לספרות ילדים". זכה בפרס זאב לספרות ילדים 1976 על ספרו "אין סודות בשכונה".

 

"שני ידידים, יונתן ודידי" מאת אוריאל אופק, איורים: זיוה שישא, הוצאת מ. מזרחי / דני ספרים, 41 עמ'. כריכה קשה. מחיר לצרכן 54 ש"ח, מנוקד לילדים בגילאי 3-7 להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   

 

סדרת סיפורי צעצועים

 

בסדרה זו המיועדת לראשית הקריאה נמצא בכל ספר קטעים מתוך ספרי ילדים מוכרים ואהובים.

 

מסיבת הפתעה

 


בספר זה ארבעה סיפורי צעצועים מרתקים מאת סופרי ילדים ידועים. נמצא את "בית בובות מנייר" מאת קרולין ולס. זה קטע מתוך "החופשה של מרג'ורי" ויש בו אווירה מיוחדת במינה וגם לקח. עוד בספר "מסיבת הפתעה" קטע מתוך "גברים קטנים" של לואיזה מי אלקוט. דמותה של ג'ו חוזרת בתור דודה ג'ו המנהלת בית ספר שבו לומדים אחינה דמי ועוד ילדים. סיפור נוסף הוא של אדית נסביט המספרת על כדור קסום היוצא להרפתקאה ובסיום קטע מתוך "פיטר ופולי בחורף" על מזחלת שלג אמיתית ומזחלות שלג לא פחות כייפיות מסירים.

 

את הסיפורים מלווים איורים צבעוניים ויפים.

 

"מסיבת הפתעה ועוד סיפורי צעצועים" – סדרת 'סיפורי צעצועים לראשית קריאה'. מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 39 עמודים. מחיר לצרכן 29.90 ש"ח, כריכה קשה, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   

 

פינוקיו מתעורר לחיים

 


גם בספר זה ארבעה סיפורי צעצועים מאת סופרי ילדים ידועים. מלבד הסיפור על פינוקיו, בובת העץ שכולנו מכירים ואוהבים, שכתב קרלו קולודי, תמצאו פה גם סיפור על ילד קטן שבונה עיר פלאים אגדית מאת אדית נסביט, תשמעו על בובה לונדונית שמחפשת בית חדש בסיפור מאת ריצ'רד הורן, ותקראו על בית בובות מיוחד במינו בסיפור מאת פרנסס הודג'סון ברנט.

 

הסיפורים מתאימים להקראה לפני השינה או סתם להתכרבלות משותפת על הספה, והם מלווים באיורים מלאי חן.

 

 

"פינוקיו מתעורר לחיים ועוד סיפורי צעצועים" – סדרת 'סיפורי צעצועים לראשית קריאה'. מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 40 עמודים. מחיר לצרכן 29.90 ש"ח, כריכה קשה, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   

 

טום סויר וקרב החרבות

 

בספר זה ארבעה סיפורי צעצועים מאת מרק טווין, אדית נסביט וסוזן קולידג'. נמצא קטע מתוךהסיפור על טום סויר, הילד השובב שכולנו מכירים ואוהבים, מתוך 'הרפתקאות טום סויר' מאת מארק טוין, תמצאו פה גם סיפור על משחק מחבואים מיוחד מאת סוזן קולידג', תקראו על גינה שהפכה לג'ונגל בסיפור מאת אדית נסביט, ותשמעו על חידה מסתורית בכיכובן של שלוש בובות שהוא סיפור עממי.

 

גם בספר זה האיורים מוסיפים צבעוניות וחיים לסיפורים.

 

"טום סויר וקרב החרבות ועוד סיפורי צעצועים" – סדרת 'סיפורי צעצועים לראשית קריאה'. מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 40 עמודים. מחיר לצרכן 29.90 ש"ח, כריכה קשה, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   

 

העפיפון שברח

 


 ארבעה סיפורי צעצועים מקסימים  מאת סופרי הילדים הטובים והמוכרים. מלבד הסיפור המרגש על העפיפון שברח שכתבה לוסי מוד מונטגומרי, תמצאו פה גם סיפור על כלב שובב שיוצא לטיול מאת ג'וני גרואל, תקראו על עפיפון מיוחד בצורת ציפור מאת פרנסס פרילינג ברודריפ, ותשמעו על ילדה קטנה שמקבלת מתנה מקסימה ומקפיצה בסיפור מתוך 'סוד הגן הנעלם' מאת פרנסס הודג'סון ברנט.

 

"העפיפון שברח ועוד סיפורי צעצועים" – סדרת 'סיפורי צעצועים לראשית קריאה'. מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 40 עמודים. מחיר לצרכן 29.90 ש"ח, כריכה קשה, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה