רשומות

יום שישי, 19 בפברואר 2016

פסטה פנה ברוטב ארטישוק עגבניות של ה'מעדניה' וגריסיני לאירוח



את מוצרי ה'מעדניה' אני מכירה מזה זמן רב. סדרת ממרחי הטחינה שלהם- טחינה וסילאן, טחינה וקקאו, טחינה ודבש כיכבה בעוגיות הבית שלנו ובכריכים. השבוע הכרתי את סדרת ממרחי הירקות והתנסיתי בממרח ארטישוק ועגבניות ובממרח זיתים שחורים וחציל. מדובר על סדרת ממרחים פיקנטית ומיוחדת ללא חומרים משמרים או צבעי מאכל. אין בהם שומן טראנס והם מצוינים לאירוח, כפי שנוכחתי בערב שבת.

החלטתי להשתמש בממרחים בשני אופנים. בממרח הזיתים השחורים והחציל השתמשתי כמטבל לגריסיני- עליהם ארחיב בהמשך. ובממרח הארטישוק והעגבניות השתמשתי לרוטב הפסטה והמחמאות לא איחרו להגיע. אז הנה המתכון הכל כך קל להכנה ופשוט.

מצרכים

500 גרם פסטה פנה

1 צנצנת ממרח ארטישוק עגבניות של ה'מעדניה'

1 בצל חתוך לקוביות קטנות

4 שיני שום חתוכות לקוביות קטנות

1 קופסת שימורי עגבניות מרוסקות

מלח, פלפל

אופן ההכנה

להכין את הפסטה לפי הוראות ההכנה שעל השקית. להקפיד על זמן הבישול. בינתיים, לטגן במעט שמן זית את קוביות הבצל עד שיזהיבו, להוסיף את קוביות השום ולהקפיץ יחד. להוסיף את העגבניות המרוסקות ואת ממרח הארטישוק והעגבניות, לערבב היטב ולבשל יחד כ-5 דקות. לסנן את הפסטה המבושלת ולהוסיף לסיר עם הרוטב, לערבב ולבשל יחד 2 דקות. להגיש מיד.

בתיאבון.

 

בסדרת ממרחי הירקות של ה'מעדניה' ניתן למצוא בנוסף לממרחים שציינתי גם ממרח חציל ולימון בסגנון ים תיכוני. עגבניות וצלפים – ממרח פיקנטי שמתאים למריחה על לחם קלוי או כבסיס לרוטב פסטה או כמתאבן. ממרח ארטישוק שום שמושלם לצד בשר, עוף או דגים. מצוין כתוספת למרקים ותבשילים, לרטבים ולסלט.
 

כפי שציינתי בממרח הזיתים השחורים והחציל שהוא ממרח בסגנון ים תיכוני של זיתים שחורים וחציל קלוי, השתמשתי כמתאבן לצד הגריסיני של ה'מעדניה'. הגריסיני של ה'מעדניה' מיוצרים במחוז לומברדיה שבצפון איטליה, לפי מתכון מסורתי בן מאות שנים. הם דקים, ארוכים, פריכים, וטעימים מאד במיוחד כשטובלים אותם בממרח הזיתים והחציל.

 


 

הם מושלמים לכל שעה של היום: כפתיח לארוחת צהריים, בארוחת ערב או כנשנוש בין הארוחות. הם מצויינים לאירוח עם גבינות, מטבלים, נקניקים, וכמובן לצד כוס יין משובח.

הגריסיני מיוצרים באפייה בלבד, ללא חומרים משמרים, ללא צבעי מאכל ואינם מכילים שומן טראנס. השמן היחידי בו  משתמשים לייצור הגריסיני, הוא שמן זית כתית מעולה.

טעמי הגריסיני הם-שמן זית, שום, שומשום ודגנים.

לאתר ה'מעדניה'- כאן

http://www.the-deli.co.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה