רשומות

יום שישי, 26 בפברואר 2016

חיליק בקצה המסלול



מי שאוהב טיולי שטח ויוצא לטיולים ארוכים מכיר את העייפות בסוף המסלול. הרגליים כואבות, מזיעים, עייפים. רוצים רק לשבת בנחת ושיופיע כמו איזה פייה טובה, שף נפלא ויגיש לנו מטעמים. מכירים את זה? אז זהו! יש אחד כזה שזה בדיוק מה שהוא עושה. מופיע בסוף המסלול ומכין לכולם מטעמים נפלאים. קוראים לו חיליק והוא הגיס שלי.

חיליק תמיד בישל נהדר. כולנו אוהבים להתארח אצל אחותי. הוא מבשל והיא אחראית על הפינוקים. מה צריך יותר מזה? אחרי שמיצה את סצנת ההיי טק החליט חיליק להפוך תחביב למקצוע. זה התחיל במטבח של מחנה הקיץ של הצופים, בו התנדב. הביא מכונת אספרסו וההורים העובדים במטבח פשוט נפלו כשהכין להם קפוצ'ינו כל בוקר.

אחר כך בטיולים משפחתיים כאשר כולם היו רגילים לאכול סנדויצ'ים ושניצלים קרים, פתאום הגיע עם גזיה, סיר ומחבת והנה לפתע יש אוכל חם.

במחנות הקיץ הוא היה אחראי על המטבח של מחנה הקיץ ובישל לכל הילדים גם אלה הרגישים לגלוטן והם פשוט התמוגגו מאוכל טעים, ממש כמו בבית.





כל ההורים המתנדבים יוצאים מספר פעמים בשנה לטיול הורים בלבד, עם אוטובוס ומדריך,

מארגנים האוכל עצמאית ותמיד בקצה המסלול מחכה להם באורח פלא "הגיגית" עם משקה משובב נפש, כן, כן, קצת מהול במשקה עליז וממשיכים הלאה אל המחנה לארוחת ערב ולינת לילה. כך זה התחיל.


מכאן רק הלכו הדברים והתפתחו-

בכל טיול הוא מכין לחברים הפתעות ומטעמים מהממים.

למשל קדרות בשר ועוף שמפיצים ריחות וטעמים מיוחדים, בייחוד כשזה פתאום בשטח ולא מצפים לזה.

ולצמחונים (בגלל חיליק כולם רוצים אוכל צמחוני) הוא מקפיץ כרובית וירקות בטחינה גולמית ולימון (מתכון אשר מופץ בשמחה לכל דורש).




לפני מספר שנים התחיל חיליק לטייל עם חבורת ג'יפאים מנוסים ומסוקסים שהיו רגילים להגיע לארוחת הערב, להדליק מדורה, גחלים ולזרוק בשר על הרשת וזהו.

מיד הבין כי יש מקום לשיפורים. חסל סדר חומוס, פיתות ובשר. צריך איכויות נוספות.

חיליק דאג להם לקינוחים. כן, כאלה קטנים בכוסיות פלסטיק קטנות עם כפיות קטנות.

בהתחלה זה היה מוס שוקולד (לא ממש ציפו לזה) ומילקי שוקולד בויסקי.

אחר כך זה היה הטירמיסו עם הבזק הקקאו למעלה, נפלו מהכיסאות המתקפלים.

הוא המשיך להתפרע עם קרם ברולה, כולל זיגוג הסוכר החום מעל (כך במקום) ומוס גבינה עם תותים וכל זה בליווי האספרסו או המקיאטו. מתבקש. לא?

ואם פעם במקרה הגיע ללא קינוח – שלחו אותו חזרה הביתה.


                    מקיאטו בשבילכם

                      קינוחי שוקולד וויסקי


כך הבין כי הגיע הזמן למסד את פעילותו  והוא הצטרף לחבורה מדהימה אשר יוצאת מידי שנה לטיול רגלי בשבילי הארץ שלנו.  חיליק מחכה  להם בקצה המסלול עם פינוקים, שתייה, אוכל וכל מה שצריך. החברה היו מקימים את המחנה, מדליקים את האש ומשתתפים בהכנת הארוחה (רק מי שרצה כמובן) וחיליק היה מנצח על כל התהליך (ממש כמו במחנה הקיץ).


עם הגעתם לקצה המסלול הם זכו ליין חם או קפיריניה קרה (תלוי בעונה), תותים בקצפת או חטיפים מיוחדים (תוצרת עצמית כמובן)

הארוחות לווו ביין ושתייה כיד המלך וכמובן בקינוחים שכבר סיפרתי לכם עליהם, או בננות על האש מצופות בשוקולד, אגוזים וליקר.

התלונה העיקרית הייתה כי יהיה להם קשה לקום בבוקר ולהמשיך במסלול.

לארוחות הבוקר נוהג חיליק להכין  פסטרמה עוף שצלה ערב קודם על האש, סלט טונה, חביתות או שקשוקה, וכמובן קפה הפוך או אספרסו (מה שרוצים)


החברים ממשיכים במסלול, או יותר נכון מתגלגלים בו וחיליק מקפל הכל ועובר לחכות להם בקצה המסלול הבא או מחזיר הביתה את כל הציוד שלהם.


בקיצור החבורה הזאת לא מותרת על חיליק וקוראת לו בכל טיול. נותנים נ.צ. של המחנה וחיליק מחכה להם שם, בקצה המסלול.


חבורות של שביליסטים (שביל ישראל), רוכבי אופניים, רצים או מטיילים רכובים יכולים גם ליהנות מהחיים הטובים והפינוקים שחיליק מספק. גם קבוצות ומשפחות שרוצות לחגוג אירועים קצת אחרת – בטיול שבסופו הפתעה יכולות לפנות.

ואם רק יבקשו הוא יחכה להם בקצה המסלול.
תתקשרו!

המייל
הטלפון:
054-5423334
קישור לפייס:





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה