רשומות

יום שלישי, 22 במרץ 2016

טחינה זה טעים וחלבה עוד יותר! רשמי סיור בחברת רושדי תעשיות מזון



אני מספרת לחבריי בהתלהבות על הביקור בחברת רושדי תעשיות מזון והם שואלים מי? איפה? אני עונה - בארכה- הטחינה מכירים? ואז כולם אהה, אז למה לא אמרת? מסתבר, שבחברת רושדי עשו עבודה טובה בהחדרת המותג בארכה למודעות של כולם אבל פחות טובה במי בעצם עומד מאחוריה. אז בואו תכירו את חברת רושדי הממוקמת באזור התעשייה אלון תבור ומתמחה בתחום אחד בלבד- שומשום! מפעל הטחינה והחלבה שלהם הוא, כיום, המפעל הגדול והמתקדם ביותר במזרח התיכון מבחינת הטכנולוגיה והייצור.
 בצילום- איברהים באשיר הבעלים וסיגל שילוני מנכ"לית החברה.

איך התחיל הכל? איברהים באשיר הבעלים של המפעל מספר לנו כי בשנת 1984 בעקבות יוזמה של ההסתדרות וממשלת ישראל חבר אביו אבו רושדי לחברת המזון תלמה והקים מפעל לטחינה במטרה לספק תעסוקה לתושבי האזור. איברהים נשלח לשכם ללמוד את דרכי ייצור הטחינה ושהה שם במשך שנתיים. "אצלי בעורקים זורם שומשום" צוחק איברהים. המפעל התנהל באופן מסורתי ומוצריו נמכרו תחת המותג "תלמה". בשנת 2000 נמכרה תלמה לתאגיד הענק יוניליבר ומפעל הטחינה המשיך בייצור טחינה וחלבה. בשנת 2004 החליטה יוניליבר להצטמצם ומשפחת באשיר קנתה את חלקה של יוניליבר וכיום היא חברה פרטית ומצליחה שמוצריה עומדים בסטנדרטים בינלאומיים ובתקני איכות מחמירים.




איברהים מספר לנו שהמפעל מייבא את השומשום מאתיופיה – יצואנית השומשום הגדולה בעולם. המפעל בישראל הוא במקום ה-3 בעולם בייבוא שומשום מאתיופיה. מידי חודש משתמשים במפעל בכ- 1200 טון בחודש. השומשום מגיע לנמל חיפה, עובר בדיקות איכות ותהליך ניפוי ייחודי למפעל. הידעתם שמדונם אדמה ניתן להוציא 50 קילו שומשום בלבד? השומשום מגיע למפעל עובר שטיפה במים וקלייה וזהו! הטחינה מיוצרת ממאה אחוז שומשום – ללא חומרים משמרים, ללא צבעי מאכל, ללא כל תוספת שהיא ולכן הטחינה היא בריאה מאד ונחשבת למוצר מזון מומלץ ובריא. סיגל שילוני, מנכ"לית המפעל, אומרת שהיא מאמינה בעולם השומשום ומאמינה שהשומשום יהפוך להיות הסופר פוד הבא. סיגל אשר עבדה בשטראוס כמנכ"לית חטיבת הממתקים חולקת חזון משותף עם הבעלים והוא פריצה לשוק הבינלאומי ושיווק מוצרי הטחינה והחלבה לשווקים חדשים.






בצילומים- השלבים להכנת חלבה שערות באמצעים מסורתיים. וזה טעיםםם!

במפעל עובדים 120 עובדים מכל העדות. יהודים, מוסלמים, צ'רקסים, דרוזים ונוצרים. "איתנו אין צורך לדבר על שלום" אומר איברהים "אנחנו חיים שלום יום יום באחווה ורעות". בעת הסיור במפעל נוכחתי כי צדק וזה משמח ומעודד. מה גם שהנוף הנשקף מהחלונות מדהים ומשרה אווירה של יופי ורוגע.

מוצרי החברה כוללים מגוון של טחינות וחלבה בטעמים שונים. הם מיוצרים בחלקם בשיטה המסורתית ובחלקם באמצעים טכנולוגיים מהמשוכללים הקיימים. ביקרנו גם במעבדה שבה נערכות בדיקות ודגימות יומיומיות של כל המוצרים. לאחר מכן, התנסינו בסדנת חלבה מדליקה והכנו מוצרי חלבה אישיים ומקושטים בפיסטוק, אגוזים וקקאו. היה טעים.



 בצילומים- מגרעיני השומשום לטחינה נהדרת

 בצילום- בדיקות מעבדה יום יומיות

  כך נראה מגש חלבה חם

אלו יצירות החלבה שלי.

ולסיום,חשוב לי לפרט מעט אודות היתרונות שיש בשומשום- הוא עשיר בחלבון, סידן, ויטמינים מקבוצת B, חומצות אמינו וחומצות שומן בלתי רוויות. כמו כן השומן הבלתי רווי בשומשום מכיל ויטמין E  ואנטי-אוקסידנטים, העוזרים בתהליכי החמצון בגוף. פעילותם של האנטי-אוקסידנטים תורמת לירידה במחלות כרוניות כגון סרטן וטרשת עורקים. בנוסף השומשום מכיל גם מגנזיום, אבץ וברזל החיוניים מאד לתפקודי הגוף.





בצילומים- חלק ממגוון המוצרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה