רשומות

יום חמישי, 3 במרץ 2016

"לביאת"- ספר הילדות והילדים של טל ברייר בן מוחה מנסה לעורר שינוי



הספר "לביאת" של טל ברייר בן מוחא מבקש לעורר שינוי. להשמיע בקול גדול את הרצון לשוויון בין המינים ולאפשר לכך לקרות.

גיבורת הספר, ילדה ושמה רונה, מובילה את הסיפור ודרכה אנו למדים על כוח רצון, נחישות ושינוי מציאות. בסיפור ענת הגננת מחלקת לילדות ולילדים ספרים לפי החיה האהובה עליהם. רונה בוחרת ב-"אריה בת" ומקבלת את הספר "אריה הספריה".

בספרות העברית קיימים הרבה סיפורי ילדים שהגיבור בהם הוא אריה, אבל אין סיפורים על לביאות. רונה וענת לא מוותרות, נחושות למצוא סיפור על לביאה ובכך יוצרות יחד סיפור על "לביאת" ומציאות אחרת.

רוֹנָה שָׁתְקָה. הִיא לֹא יָדְעָה מַה לּוֹמַר.

"אַתְּ לֹא אוֹהֶבֶת אֶת הַסֵּפֶר? בּוֹאִי נַחְלִיף וְ־נִגְמַר."

"אוֹהֶבֶת, אוֹהֶבֶת," הִשְׁפִּילָה רוֹנָה מַבָּט,

"הַבְּעָיָה הִיא שֶׁנָּתַתְּ לִי אַרְיֵה,

אֲבָל... צִיַּרְתִּי אַרְיֵה בַּת."


דמות המבוגר בספר, ענת הגננת, היא דמות מבינה, מכילה ומאפשרת לרונה הילדה להשמיע קול מקורי ולהוביל לשינוי הדרוש. אהבתי את האופן שהיא מוצגת ואהבתי את הבחירה ברונה הילדה כמובילת השינוי. אכן, זה הדור שבידיו היכולת לשנות ולשפר.
אני רוצה לציין גם את האיורים היפים של תהילה גולדברג, המותאמים לסיפור ומחיים אותו.
הספר 'לביאת' מנגיש לילדות ולילדים את היכולת להרהר ולערער על המציאות ולהנכיח את קיומה של מנהיגות אחרת של דמויות מופת נוספות - ה"לביאות". בעזרת הסיפור ילמדו הילדים למצוא ולבטא את מודל המנהיגות שלהן ושלהם, לשנות את הדרוש שינוי וליצור חברה טובה יותר ומציאות חדשה.

מחברת הספר טל ברייר בן מוחה -  מייסדת מנהיגותה - פיתוח מנהיגות חינוכית מודעת מגדר, יועצת ארגונית ואם לשלוש בנות. במסגרת פעילותה לקידום נושאי חינוך ומגדר בארץ ובחו"ל פועלת טל בהנחיית השתלמויות ובהרצאות לנשות ואנשי חינוך ומלווה ערים בתהליך חינוך מודע מגדר. הספר לביאת הוא ספר הילדות והילדים הראשון שהוציאה. עוד ראה אור פרי עטה הספר  מנהיגותה בחינוך- GENSERGARDEN   לנשות ואנשי חינוך להשגת יעדים בדרך יצירתית מתוך מודעות מגדרית.
צילום: לירון ברייר

הספר נמכר כעת בחנויות צומת ספרים וסטימצקי, מחיר: 58  ₪.

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה