רשומות

יום חמישי, 19 במאי 2016

השקת פרויקט רובע האמנים בחיפה- בשכונת ואדי סאליב



אחד הפרויקטים המסקרנים והמשמחים בעיניי, הושק השבוע בשכונת ואדי סאליב בחיפה. טקס הנחת אבן הפינה לפרויקט 'רובע האמנים' התקיים השבוע בשכונה, בנוכחות עשרות מוזמנים שהגיעו לשמוח עם ראש העיר יונה יהב ואנשי גולדן ארט נדל"ן על התחדשות ופיתוח השכונה.

אני זוכרת את שכונת ואדי סאליב כשכונת מצוקה שהגיעה לכותרות בעקבות הפגנות אלימות של התושבים ועימותים עם המשטרה. שכונה ערבית מוסלמית שלאחר מלחמת העצמאות הגיעו אליה עולים מצפון אפריקה ומרומניה. משמח אותי לראות את עבודות הפיתוח והשיקום שיביאו להתחדשות עירונית ולהפיכת השכונה למרכז אורבני שוקק פעילות. שמחתי גם לדעת שהבתים הנושנים עם העיטורים המיוחדים שהיוו דוגמא לאדריכלות ערבית מיועדים לשימור ולא יהרסו.

למי שלא מכיר את האזור. מדובר על שכונה הנמצאת קרוב לנמל ולים וליד פארק עירוני גדול, ירוק ומרשים. ראש העיר, יונה יהב סיפר בטקס על היכרותו כילד עם השכונה ועל החשיבות הרבה שהוא רואה בפיתוח המקום. הוא משוכנע שמדובר באירוע היסטורי שישנה את פני העיר חיפה. שכונה שהייתה סמל להזנחה ואלימות תהפוך למקום מגורים מודרני ומפואר. עוד סיפר על המאמצים שעושים אנשי העירייה כדי לשמור על האופי הארכיטקטוני הייחודי של המקום.
 
 ראש העיר יונה יהב נושא דברים בטקס

פרויקט הרובע מצטרף אל פרויקט שיקום ופיתוח שמבצעת עיריית חיפה בכל השכונות ומתחמי העיר התחתית. ( המושבה הגרמנית, קמפוס הנמל, כיכר פאריז והשוק התורכי). השכונה עברה שיקום תשתיות יסודי בשנות ה-90 ע'י העירייה יחד עם מנהל מקרקעי ישראל במסגרתו הוטמנו כל התשתיות מתחת לפני הקרקע, הוכשרו מקומות חנייה ושוקמו מהלכי המדרגות הציבוריים העשויים מאבן המאפיינת את הוואדי. שטח התכנית כולל 5.772 דונם - מעל 11.000 מ"ר של שטחים עיקריים בשימושים מעורבים של מגורים ומסחר בשלושה בניינים ומרחב ציבורי בשטח של 700 מ"ר ופתרונות חניה. 180 יחידות דיור בנות 2 - 5 חדרים, מתוכם, 120 דירות בגדלים של 2-3 חדרים, מיועדות להשכרה ו– 60 יח"ד בגודל של 3-5 חדרים המרוכזות ברובן בחזית הפונה לפארק מיועדות למכירה. החלק המסחרי בפרויקט ימוקם בקומת הקרקע.

מנכ"ל גולדן ארט נדל"ן שמעון ג'יני אמר בטקס שהוא שמח להוביל "ראש חץ לפיתוח והתחדשות". הוא ציין שרובע האמנים שייבנה במקום ישלב ארכיטקטורה מודרנית עם אלמנטים עיצוביים וחומריים שישמרו את עברה ההיסטורי של השכונה. עוד אמר שהרובע נמצא בסביבה אורבאנית קרובה למוקדי תעסוקה, לימודים ופנאי והמתגוררים בשכונה יזכו לחווית מגורים בסביבה מעוררת השראה. "הפרויקט הוא חזון וחלום שהופך למציאות"- אמר.
טקס החתימה על המגילה שהונחה תחת אבן הפינה.

בין הנוכחים בטקס- שמואל גנץ, דוברת עיריית חיפה אור דורון, המפיקה יפעת פלד ובתה שעזרה לה, מאיה פלד (21), היחצנית חגית הורנשטיין, מהתקשורת- רונית קיטאי, ליאור אל-חי, אורית שחם וואלך, יורם מארק רייך, שרה איקו ועוד.

בניית המקום תימשך כשנתיים ואני סקרנית מאד לראות איך יראה הרובע לאחר שיקרום עור וגידים. בינתיים, אמתין בסבלנות ואעקוב אחר התקדמות הבנייה.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה