רשומות

יום שישי, 3 ביוני 2016

מסעדת 'מובידה' הירושלמית- טאפאס ספרדי איכותי וטעים



מי מכם שביקר בספרד זוכר, בוודאי, את מסעדות הטאפאס עם המנות הקטנות, הנשנושים, השתייה החריפה והאווירה השמחה. מי שלא ביקר- תדמיינו מקום שמח באווירת פלמנקו שמגיש מנות טעימות בלוויית קוקטילים ואלכוהול ותקבלו מושג על מה אני מדברת.

מסעדת 'מובידה' שאבה את השראתה בדיוק מאותם מסעדות טאפאס קטנות ומהנות ולי היא הזכירה מסעדות בהן ביקרתי בברצלונה. אווירה שמחה, מוזיקה ספרדית נהדרת, עיצוב פנים חם וביתי ומנות טאפאס מצוינות במחירים נוחים. ואגב, המנות לא קטנות כלל ובזה השוני מהמנות שמגישים בספרד.  

השף קובי קטני ואשתו מאיה שהם בעלי המקום אירחו אותנו בנדיבות וברוחב לב. מאיה סיפרה לנו שהם התגוררו 12 שנה באוסטרליה ושבו לירושלים מקום הולדתו של קובי שהחליט לממש את חלומו ולפתוח מסעדה ייחודית בעיר. באוסטרליה עבד קובי כשף במסעדות נחשבות וכעת הוא מציע במסעדתו מנות טאפאס איכותיות ומיוחדות.


 

מדוע 'מובידה'? שאלתי את מאיה לפשר השם. מסתבר, שהמובידה מדרילניה היתה תנועת מחאה בספרד שקמה לאחר נפילת פרנקו ב1976. חברי התנועה התאפיינו בהדוניזם ונהנתנות  "מדריד לא ישנה, הלילה כולם ברחובות"- - הייתה הסיסמא. ומסעדת מובידה מתבססת על כך- הנאה מאוכל איכותי, מושקע וטעים במחירים שמתאימים לכולם.
                   בצילום- מאיה קטני  החייכנית והמקסימה

מאיה סיפרה לי שתפריט המסעדה ישתנה בקרוב ומגוון מנות הטאפאס יגדל. אנחנו בחרנו מנות מהתפריט הקיים ואהבנו במיוחד את הפאייה דגים המצוינת והחריפה. רוב המנות במסעדה הם במחירים של בין 34-39 ₪. תוכלו למצוא מגוון מטעמים ביניהם- פוקצ'ה מעולה מלווה במטבלים (24 ₪) סלט לה בוקריה המורכב מירקות, גרגירי חומוס ואנשובי. (39 ₪) טינקרבל מטוגנים המורכב מפלפלונים, אגוזי לוז וטחינה (39 ₪) פטה כבד וג'לי פדרו חימנס (39 ₪) מנת אלמודובר המכילה פלפלים קלויים, סרדינים כבושים בשמן זית פיקואל (44 ₪) פטריות בחרז- פטריות אפויות בחומץ שרי (33 ₪) בומב- כדורי תפוח אדמה ממולאים בבשר (39 ₪)  במנות ה'כבדות ' יותר תמצאו את הפאייה הנהדרת צמחית- ירקות, עוף או דגים (65,85, 110 ₪) נקניקיות צ'וריסו עם פירה וכרוב כבוש (79 ₪) ספגטי ראגו פטריות (59 ₪) ויש גם אנטריקוט ואסאדו ועוד מנות נהדרות שתצטרכו למצוא בעצמכם בתפריט שכאן-


אזכיר רק את הקינוחים- כולם במחיר 33 ₪. צ'ורוס, כמובן, ברוטב שוקולד חם, קרם קטלוניה, סורבה וגם ספאניש לבה- עוגת שוקולד חמה עם כדור גלידה.

את תפריט הקוקטילים והאלכוהול שמכיל מגוון עשיר של יינות לבנים ואדומים, וודקה, טקילה, ויסקי ובירות תוכלו למצוא בלינק שצירפתי.

אנחנו התחלנו את הארוחה בסלט לה בוקריה שהיה עשיר בירקות, גרגירי חומוס ואנשובי מלווה בפוקצ'ה חמה וטעימה ובמטבלים. זה סלט פיקנטי, עשיר בטעמים, עם רוטב עדין שמאזן את מליחות האנשובי ואת טעמו הדומיננטי. סלט מרענן ונהדר לפתוח איתו ארוחה.


 

המנה הבאה- אסקליבדה שהורכבה מחציל קלוי, פלפלים וחומוס- מנה מעולה. בעלי טען שזו מנת החצילים הטעימה ביותר שאכל. אנו אוהבים מאד חצילים וכאן החציל הקלוי השתלב בשלמות עם הפלפלים והחומוס.

 
עוד אכלנו אמפנדס אסאדו שחייבים לטעום. מעין כיסונים ממולאים בבשר אסאדו שבושל בישול ארוך. ואת הבומב המיוחדים- תפוחי אדמה במילוי בשר ותבלינים- החטיף האידיאלי לאכילה בלווית כוס יין או בירה. קריספי, מתפצח בפה וטעים מאד.

 

אחרי כל אלה הרגשנו שבעים לגמרי. אבל, איך אפשר בלי הפאייה המהוללת:? בחרנו בפאייה דגים ולא הצטערנו. מתובלנת, חריפה, עם מבחר של דגים וירקות. שלמות!
 

סיימנו בקרם קטלוניה עשיר ומתוק.
 

לסיכום- אתם מגיעים לירושלים? לכו למובידה. לא חייבים ארוחה גדולה. קוקטייל, בירה, כמה מנות טאפאס, ואתם תודו לי ששלחתי אתכם.

'מובידה' רחוב  קינג ג'ורג' 37  בין השעות- ראשון חמישי- 18.30 ועד אחרון הלקוחות. ששי- שבת- 1200 ועד אחרון הלקוחות. טלפון- 052-6634044

גילוי נאות- הייתי אורחת המקום.

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה