רשומות

יום שישי, 11 בנובמבר 2016

ספרי ילדים- אנציקלופדיה העולם שלי מאת ג'יין ווקר ובארי לוזר 4 מאת ג'ים סמית



אנציקלופדיה העולם שלי מאת ג'יין ווקר

 


מהדורה מחודשת ל"אנציקלופדיה העולם שלי" מאת ג'יין ווקר. האנציקלופדיה עוסקת במגוון נושאים, מביאה מידע רחב, תמונות ופעילויות לעשייה עצמית. היא מסודרת לפי סדר האלפבית ובכל עמוד מוצג נושא חדש המלווה בציורים משעשעים, חידונים ופירושי מילים.

 

הנושאים שניתן למצוא עוסקים בעולם הטבע, אנשים ומקומות, היסטוריה, כדור הארץ ומדע. יש דפים על אוויר, אוקינוסים וימים, אור, אמריקה הדרומית והצפונית, אמנות וציור, אסיה, אפריקה, גוף האדם, דגים, דינוזאורים, האדם הקדמון, הרי געש, חקר החלל, חרקים, טלוויזיה וקולנוע, יערות גשם, מאובנים, מכונות, מצרים הקדומה, פרחים ועוד ועוד.

 

האנציקלופדיה מיועדת לילדים היודעים לקרוא. לדעתי היא מתאימה לילדים בכיתות ב' ומעלה. שייהנו מהקריאה בספר, מההתבוננות בתמונות , מהחידות וכמובן מהידע הרב. אני ממליצה לשבת בתחילה עם הילדים הצעירים יותר, לקרוא איתם ולהסביר מושגים. לאחר מכן הם כבר יקראו בו בעצמם.  

 

כדאי להראות לילדים היכן נמצאות הפעילויות לעשייה עצמית והחידונים, שיעשירו את ידיעותיהם על הנושא ויעשו אותו מעניין יותר. במסגרת "מילים מעניינות" הילדים יוכלו לקרוא את פירושן של מילים חדשות ומעניינות. במסגרת "וואו!" האדומה יוכלו למצוא עובדות אמתיות מדהימות.

 

"אנציקלופדיה העולם שלי" מאת ג'יין ווקר, מהדורה מחודשת. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 80 עמודים. כריכה קשה. מנוקד. מחיר לצרכן 89 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

 

ספר ילדים חדש: "בארי לוזר 4 – אני סוג של לוזר" כתב ואייר ג'ים סמית

 

 

על סדרת ספרי בארי לוזר כבר כתבתי כאן- http://iaffablog.blogspot.co.il/2016/01/3-3-2.html.

 

זו סדרה מצליחה וחביבה שכתובה בהומור קליל ומלווה באיורים משעשעים המתאימים לילדים בראשית הקריאה. הייתי אומרת שלגילאי 6+. הספר קל לקריאה, האותיות גדולות ומנוקדות ובכל עמוד יש איור נחמד שמעלה חיוך. השפה פשוטה ומתאימה לילדים.

 

בארי לוזר, גיבור הסדרה, ממשיך בכל כוחו ובאמצעות הומור, דמיון פורה ותעלולים משעשעים להוכיח שהוא לגמרי מגניב.  

 

"תמיד רציתי להיות גיבור-על, כמו כוכב הטלוויזיה הכי אהוב עלי, סופר ילד-עכברוש. בגלל זה התחלתי לקרוא לעצמי... סופר-לוזר!".

 

בשפתו המצחיקה והמיוחדת ובליווי איורים משובבי נפש ומלאי הומור, מספר בארי על חייו ועל תעלוליו השובבים, המצאותיו המקוריות וניסיונותיו המצחיקים להפוך למגניב או כפי שהוא אוהב לומר "מגנוב!": "כולם בבית הספר יודעים שאני הילד הכי מגנוזר (מגנוב+לוזר) אי פעם, אמן. אז תארו לכם כמה זה היה מעצבן כשיום אחד פיי סנוגלס נכנסה לכיתה והתחילה להתנהג באופן אפילו יותר מגנוזרי ממני".

 

מסביבו של בארי לוזר שלל דמויות משעשעות: חילזי, חלזון המחמד שלו, הוריו, חברו הטוב באנקי שעמו הקים את חבורת המגנובים, ננסי קרמשניט השכנה הלוזרית של באנקי ובעלת אוסף הבולים, אנטון עובש והחבר הדימיוני שלו, גורדון שויץ השוויצר ברמות על, וכמובן דארן דארונופסקי המציק, שסובל מבעיית גיהוקים.  

 

ספרי בארי לוזר, אשר תורגמו עד כה ל-12 שפות, נמכרים במאות אלפי עותקים ברחבי העולם וזוכים לשבחים מצד המבקרים והקוראים הצעירים כאחד. הספר השני בסדרה, "אני עדיין לא לוזר", זכה בבריטניה בפרס רואלד דאל לספר המצחיק ביותר לשנת 2013.

 

כמה מילים על המחבר: ג'ים סמית הוא מצייר האפים הכי מגנוב בעולם כולו, אמן. הוא סיים את בית הספר לאמנות בהצטיינות (הכי טוב שאפשר), ובהמשך עבד כמנהל מותג ברשת בתי קפה קטנה ומתוקה. כשאנשים שואלים את ג'ים למה הוא מצייר אפים כל כך גדולים, הוא מסתובב ומביט בהם עם האף הענקי שלו, והם מהנהנים בשקט. הוא גם מעצב כרטיסי ברכה ומתנות תחת השם וולדו פנקייק. "ציור אפים זה האהבה הגדולה ביותר שלי", אומר ג'ים בעודו מצייר אף ענקי ומצחקק לעצמו.

 

"בארי לוזר 4 – אני סוג של לוזר" כתב ואייר ג'ים סמית, מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 239 עמודים, מנוקד. מחיר לצרכן 84 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה