רשומות

יום רביעי, 16 בנובמבר 2016

מסעדת רפאלו בקריון קרית ביאליק- טעמי איטליה קרוב לבית

 
 

 
 

 


תושבי הקריות והישובים סביב המגיעים לקריון מכירים, בוודאי, את המסעדה האיטלקית הוותיקה והכשרה 'רפאלו'. ומי שלא מכיר זו ההזדמנות להתוודע למסעדה איטלקית אותנטית המגישה לסועדים בה מבחר מגוון של מאכלים איטלקיים.

מסעדת 'רפאלו' שוכנת בקריון. מיקום נוח ומרכזי ולא פחות חשוב- ללא בעיות חנייה. העיצוב נוטה לכיוון הקלאסי מבחינת ריהוט העץ החם והכהה, הבר המרכזי בעל דלפק העץ, המדפים הרחבים העמוסים בקבוקי יין איטלקי, רטבים מיוחדים ופריטי בישול עתיקים. כל זאת, בשילוב גופי התאורה המודרניים, יוצר שילוב נעים לעין של מודרני וקלאסי. למסעדה 2 קומות (הקומה העליונה מיועדת לאירועים מיוחדים ומכילה עד 25 אורחים) ויש מרפסת דק נחמדה ורחבה גם בה ניתן לבחור לשבת.


המסעדה היא חלבית כשרה והתפריט כולל- ארוחות בוקר, מגוון גדול של פיצות ופסטות, דגים, סלטים, קינוחים ועוד. מוצרים רבים מיובאים מאיטליה וכל הפסטות נעשות במקום בעבודת יד. רון, המלצרית המקסימה ששירתה אותנו סיפרה לנו שהסלטים המוגשים נחתכים רק ברגע ההזמנה, הדגים מפולטים במקום וההקפדה על טריות המזון המוגש היא עקרונית במיוחד וכך גם הרצון לשמור על שיטות הכנה מסורתיות איטלקיות.

בפברואר האחרון נרכשה המסעדה על ידי 3 יזמיות נמרצות. גלית אביצרור, לירז סירין ונטלי אוחיון. גלית הייתה במסעדה כשהתארחתי בה. צפיתי בה מנהלת את צוות העובדים, עונה לשאלות ומטפלת בכל מה שצריך. היא גם הוציאה מנות מהמטבח וניכר היה שהיא מעורבת בכל פרט ופרט. גלית סיפרה לי על הניסיון הקודם של השותפות בניהול סניף גרג בנהרייה. לאחר 4 שנים החליטו להתקדם ורכשו את 'רפאלו'. אותי זה משמח במיוחד לראות 3 נשים יזמיות המפעילות ומנהלות מסעדה ועושות זאת במקצועיות רבה ובהצלחה.

וכעת לארוחה עצמה-

פתחנו בארנצ'יני פריכים. מדובר בכדורי ריזוטו ממולאים גבינה ברוטב רוזה שהיו עשויים היטב והתאימו לנו כמנת פתיחה שהכניסה אותנו לאווירה איטלקית ויחד עם קוקטייל פירות יער זה היה נהדר. טעמנו גם מהפוקצ'ה הטרייה והמצוינת עם גבינה, פלפלים קלויים, פסטו חצילים, עשבי תיבול ושמן זית שלוותה במרק ארטישוק שנהניתי ממנו מאד. מדי יום מכינים מרקים שונים (29 ₪)



 
במנות הראשונות תמצאו פוקצ'ות שונות, טרין סלומון, סלט קיסר, קרפצ'יו חציל, פטריות ועוד. המחירים נעים בין  19 ₪ לפוקצ'ה ועד 36 ₪ למנה.

רעננו את החיך עם סורבה פירות מתקתק והמשכנו למנות העיקריות-



למנה עיקרית בחרנו לטעום את הסלמון הצלוי (200 גרם) המוגש על ריזוטו תרד. הסלמון הוכן היטב, היה עסיסי ולא יבש ובמידת עשייה נכונה. ריזוטו התרד היה מיוחד ובעל טעם ברור של הירק. ניתן לבחור גם בדגי דניס והדגים עשויים בתנור אבן. מחירי המנות בסביבות 98 ₪.
 

התלבטנו בין פיצה לבין פסטה ולבסוף בחרנו בצער לוותר על הפיצה. תוכלו למצוא מגוון פיצות במחירים של 47-54 ₪.  אנחנו בחרנו לקבל את עצתה של המלצרית ולטעום פסטה ממולאת הנקראת אניולוטי פורצ'יני וממולאת בריקוטה, פטריות פורצ'יני וכמהין על בסיס חמאה ומרווה (69 ₪)  לא הצטערנו. מנה מיוחדת וטעימה מאד. אני ממליצה לנסות את מגוון הפסטות הממולאות שיש לתפריט להציע כמו רביולי בטטה, רביולי גבינות, לזניה ורדא ועוד. שווה!
 

מנת פסטה נוספת שטעמנו הייתה מנת ניוקי של ערמונים ופטריות (59 ₪) ברוטב שמנת עם ערמונים, כמהין וצ'ילי טרי. זו מנה אהובה עלי והיא הייתה מצוינת. הניוקי היו מוצקים וגמישים ויחד עם הערמונים והפטריות זה היה מושלם.
 

לקינוח הזמנו 'נוטלה'- שכבות של גלידת נוטלה איטלקית, שערות חלווה, שברי אגוזי לוז ומרבלינג בוטנים (32 ₪) זה בדיוק כמו שזה נשמע. שחיתות מתוקה ונהדרת. בקינוחים יש כמובן טירמיסו, יש עוגת שוקולד, ברולה פיסטוק, אצבעות קינמון, פירות בשמפניה ועוד מיני קינוחים מפתים. המחירים בסביבות 32-36 ₪.
 

לקראת החורף מתוכנן תפריט עשיר שיכיל ספיישלים ומרקים מיוחדים. השאיפה היא לחדש ולהתחדש באופן קבוע ושהסועדים ימצאו מנות מיוחדות וחדשות בתפריט. בנוסף, ניתן לערוך במקום אירועים שונים כמו אירועי חברות, חגיגות ימי הולדת, הרצאות ועוד כשהתפריט בנוי מראש ומותאם לצרכים.

 

לאתר המסעדה -


גילוי נאות- היינו אורחי המסעדה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה