רשומות

יום שבת, 17 בדצמבר 2016

קניון עזריאלי בעכו- אחווה, קהילתיות, שופינג וטעמים


השבוע הוזמנתי יחד עם בלוגרים נוספים להכיר מקרוב את קניון עזריאלי בעכו. הקניון אינו זר לי, הגעתי אליו לפני מספר חודשים כדי לסקר את הופעתה של עדן בן זקן במקום. כבר אז התלהבתי מהאופן בו הקניון משרת את הקהילה ומגשר על הבדלי תרבות ועדתיות.

הקניון ממוקם באזור המתפתח של עכו החדשה ורחוק מהאטרקציות התיירותית של העיר העתיקה וזאת מתוך כוונה מודעת לשרת את תושבי המקום והכפרים הסמוכים ולתת מענה לצרכי הקהילה בקניון המציע שופינג עדכני, אופנתי, איכותי ונגיש. האוכלוסייה בעכו היא אוכלוסייה מעורבת- יהודים, ערבים, נוצרים, מוסלמים, דתיים וחילוניים. מנהלי הקניון חייבים להיות רגישים להבדלים התרבותיים ולפערים השונים והם אכן הצליחו לבנות מודל של שיתוף ואחווה, הן בין העובדים שמגיעים ממגזרים שונים והן בין הלקוחות. כשתגיעו לבקר בקניון תמצאו שם מגוון רחב של מבקרים מכל העדות והמגזרים ויפה לצפות בכך. בעיניי, תרומה זו של הקניון למרקם היחסים שבין יהודים וערבים משמעותית לכולנו.

מנכ"ל הקניון רפאל בולניק, ומיטל אבו חצירא מנהלת השיווק של הקניון אירחו אותנו והציגו לנו את החנויות החדשות שנכנסו לקניון. הקניון בנוי באופן שמכניס אור למבנה ומחולק ל-2 שדרות רחבות וארוכות. שדרה תחתית ושדרה עליונה כך שנוח מאד להלך בין החנויות ולראות מה יש להן להציע. כשלא היו עוד קניונים היינו מטיילים ברחובות בין החנויות והיום, אנחנו מעדיפים מבנים ממוזגים, ללא גשם, ללא שמש לוהטת. 'רחוב ראשי חדש' – נוח, קל ומהיר. מגיעים, קונים והולכים הלאה. התחושה בקניון היא נעימה ומזמינה. השילוב שבין החוץ לפנים, בין הישן לחדש נותנת השראה. לקראת החגים יחגגו בקניון את חג הכריסמס וחג החנוכה. "אנו נקשט את המקום בעץ אשוח ולצידו חנוכייה" מחייכת מיטל. "הנשים כאן יודעות היטב להתלבש, הן נשים מטופחות ועדכניות ורוצות כאן את המותגים הידועים ואנו מספקים זאת" היא מוסיפה.

 
בצילום- המנכ"ל רפאל בולניק ומנהלת השיווק מיטל אבו חצירא
 
בית הקפה 'קפה קפה' הוא דוגמא מצוינת למגוון המבקרים הרחב שיש בקניון. כשאנחנו נכנסנו לאכול במקום היו שם אנשים דתיים, חילוניים ונשים נוצריות. כולם נהנו בצוותא ממטעמי המקום. הבעלים הם 3 שותפים מאור אסולין, אלירן בן שלוש ועמיחי בן שלוש שהשכילו לבנות מקום שמשמש גם כמקום בילוי, גם כמקום מפגש והתפריט שלו עונה על צרכי המבקרים. חשוב לי לציין שמדובר בסניף כשר למהדרין והוא סגור בשבת. (בד"ץ בית יוסף)

 

מקפידים במקום על טריות ואיכות המוצרים והתפריט כולל מיצים טבעיים, ארוחות בוקר מגוונות הכוללת ממרחים שונים , גבינות, חביתות ושתייה חמה.
 

שקשוקה המוגשת בלווית סלט

 
סלטים, מרקי היום. אני טעמתי מרק בטטה נהדר
 

פסטות- ממליצה על רביולי ערמונים. נהדר!
 

קינוחים משגעים- עוגת גבינה מצוינת וופל בלגי מנצח שהיה מושחת ומדהים.
 

אחרי ששבענו ביקרנו בחנות 'אשה אשה'- רשת אופנתית לנשים המתמחה גם במידות גדולות. שני סניפים לרשת בירושלים ובעכו ובהם הושקעו 700,000 ש"ח. הבעלים הם יגאל אלימלך ורפי צרפתי. הסניף בעזריאלי עכו רחב ידיים, אסתטי מאד ומציע מבחר אופנתי של בגדים החל ממידה 38 ועד 52. זה הסניף היחיד בצפון של 'אשה אשה' וחנות עוגן בקניון. אינה טורצינסקי- מנהלת החנות סיפרה לנו שהעיצוב הינו של מעצבים ישראלים ונעשה כולו בארץ. הבדים מהם נתפרים הבגדים הם איכותיים במיוחד והמטרה היא שיהיו נעימים על הגוף ונוחים ללבישה. כמו בד הוויסקוזה. יש הקפדה רבה על השרות וכל אישה שנכנסת ומחפשת פריט לבוש תקבל יחס אישי וקשוב. "אנו מנסים לתת לכל אישה לחוש טוב עם עצמה. נשית ומיוחדת" אומרת אינה. "חשוב לנו שהגזרה תתאים ללובשת ולא נמליץ על בגד שאינו מתאים רק כדי למכור". המוטו הוא סטייל ואיכות. עברתי על הפריטים בחנות. בהחלט ייחודיים, לא שגרתיים ונבדלים באיכותם מחנויות אופנה המייבאות אופנה זולה מסין. תמצאו בחנות עליוניות אופנתיות בגזרות מיוחדות, שמלות, ז'קטים, מכנסיים, אקססוריז ועוד. מכייון שאנו בתקופת המבצעים כדאי מאד להגיע וליהנות מהנחות שוות במיוחד. בארבעת החודשים הקרובים יפתחו עוד 2 סניפים של הרשת ועד סוף 2017 יפתחו כ-9 סניפים נוספים ברחבי הארץ.
 





                                 בצילום- מנהלת החנות אינה יחד עם מנהלת השיווק מיטל

 

ומכיוון שבגדים איכותיים זקוקים ללבוש תחתון מוצלח אנו עוברים ל-ONLY FOR YOU – רשת חנויות לנז'רי הקיימת משנת 1994. אורטל אביסרור מנהלת הרשת, מקדמת את פנינו ומספרת לנו שרק בשנה האחרונה הוחלט על פתיחת חנויות הרשת. לפני כן ייצרו וייבאו לחנויות אופנה ורשתות בארץ. כיום, מונה הרשת 5 סניפים והכוונה היא להמשיך לגדול ולהתפתח ולפתוח סניפים נוספים בכל רחבי הארץ. תוכלו למצוא ברשת מבחר גדול מאד של חזיות במחירים זולים מ-40 ₪ לחזייה. גזרות שיתאימו למידות וגדלים שונים. בנוסף, יש ברשת בייבי דול, פיג'מות, סטים סקסיים, ערכות לכלות, אביזרים שונים כמו- צעיפים, תיקים, גרביים ותכשיטים.



                               בצילום- מנהלת הרשת אורטל אביסרור
 

ומבגדים לתבלינים. רשת 'אותנטי' פתחה סניף במקום לפני חודש וחצי. הרשת מתמחה בתבלינים, ממתקים, פיצוחים, פירות יבשים, מצרכים אורגניים ומצרכים ללא גלוטן. לרשת 12 סניפים ברחבי הארץ. וזה הסניף הראשון בצפון. תענוג להיכנס לחנות. היא מסודרת ומאורגנת כאילו למסדר המפקד. הכל טרי ומתחדש מדי יום. הבעלים אמיל אבו אסלה מקפיד על כל פרט. כניסת רשת התבלינים לקניון מביאה לכאן את ניחוחות הרחוב והחוויה של רכישת תבלינים בשוק. קשה לעמוד במבחר שיש החל מהממתקים, החלווה, הפירות היבשים והתבלינים הרבים. המחירים בהחלט תחרותיים ואטרקטיביים.


                                     בצילום אמיל אבו אסלה בעלי סניף אותנטי

 

לאחר שהתעייפנו משופינג קינחנו ברול סושי בדוכן פרנג'ליקו שבקומה העליונה. בועז בר ליבשיץ בעלי הדוכן הוא שף שעבד במספר מוסדות קולינריים. לדבריו, כיום סצנת הקולינריה בארץ היא בשיאה. אנשים מבינים באוכל ורוצים לראות כיצד מכינים אותו. בדוכן הכל פתוח. רואים כיצד הטבח מכין את האוכל ורואים שהמצרכים טריים, משטח העבודה נקי. שום דבר לא נסתר מהעין. "אין סושי יותר טוב מהסושי שלנו" מתגאה בועז. הדוכן קיים שנתיים ומאד מצליח. הטעמים הם טעמים אסייתים משולבים עם טעמים ישראלים. גם במגזר הערבי הסושי הוא להיט והקהל מגיע במיוחד לדוכן כדי לאכול מהסושי שמכין בועז. בתפריט ניתן למצוא מלבד מגוון רחב של סושי גם מנות ראשונות כמו: ירקות בטמפורה, סלט ווקאמה, חמוצים, אדממה. וגם דים סם, מרקים ומוקפצים. אכלתי במקום כבר פעמיים והיה טעים מאד. אין ספק שאשוב לעוד.
 

                                     בצילום- בועז בר ליבשיץ בעלי דוכן פרנג'ליקו
 

לסיכום הביקור אומר שזה אחד הקניונים שהכי נעים לשהות בו. הן מבחינת האווירה, הן מבחינת תמהיל החנויות הגדול והן מבחינת השופינג. אין על המבצעים והמחירים הזולים שיש עכשיו. אני כבר מצפה בקוצר רוח לפעם הבאה.

קניון עזריאלי עכו, החרושת 2, עכו.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה