רשומות

יום ראשון, 15 בינואר 2017

על ההצגה ' איש הכריות' בתיאטרון חיפה



המחזה 'איש הכריות' נכתב על ידי המחזאי האירי מרטין מק'דונה בשנת 2003 וזכה בפרסים רבים. המחזה עוסק בסופר צעיר שכותב סיפורים קצרים ומבעיתים המתארים רציחות של ילדים באופנים שונים. אחרי שבמקום מגוריו מתרחשים מעשי רצח הדומים לתוכן הסיפורים, הוא נעצר ואיתו נעצר גם אחיו. במהלך ההצגה חוקרים אנשי המשטרה את הסופר ואת אחיו, מתוך מחשבה שלאח המוגבל יש קשר לרציחות. תוך כדי החקירה מתוודעים הצופים לסיפור חייהם של האחים ולסיבה שבגללה הסיפורים שהוא כותב הם אכזריים ומרושעים.

'איש הכריות' אף הוא דמות ספרותית מתוך סיפור שאותו כתב קטוריאן הסופר.

זה מחזה מורכב, ייחודי, מותח מאד ולעיתים מצחיק. ישבתי במשך כל ההצגה כמעט ללא תזוזה, מרותקת למה שקורה על הבמה. המחשבות ממשיכות ללוות גם עכשיו ואני יודעת שאת המחזה הזה אני לא אשכח. הוא מפתיע, שנון, אכזרי ומצחיק. העלילה מתפתחת לכיוונים בלתי צפויים ואי אפשר לנחש מה יקרה בהמשך. הרעיונות שעולים דרך הסיפורים של קטוריאן הם מקוריים ומאתגרים והאופן שבו עוצבה הבמה, משרת היטב את הסיפור.

אהבתי מאד את האופן בו השתמשו השחקנים בחפצים שונים ובבובות כדי להדגים ולשחק את הסיפורים. זה היה מקורי וחוויתי והוסיף לא מעט לאווירה הדמיונית, המהפנטת והמייאשת שעל הבמה.

העולם שבורא מק'דונה הוא עולם עגום, אלים ומייאש. אבל, אם נתאמץ נוכל למצוא בו ניצוצות של חסד ורחמים שיעזרו להבין שגם בחושך יש אור.

המשחק של כל השחקנים היה אמין ומשובח.

ממליצה בחום.

 


'איש הכריות' מאת: מרטין מקדונה  תרגום ובימוי: ארז דריגס

משתתפים: אייל רוזלס, אלון נוימן, ליה אולמן ,מעיין בלום, נטע וינר .

הנחייה ופיתוח חפצים ובובות: איילת גולן -תכנון וייצור ידיים: דרור הרנזון
תכנון וייצור מסכה: אוקסנה יאנוביצקי, לאוניד אליסוב.

עיצוב תפאורה ותלבושות: סבטלנה ברגר

עיצוב תאורה  קרן גרנק

מוסיקה:  שי פישמן

עוזר במאי: יפתח מזרחי

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה