רשומות

יום שני, 3 באפריל 2017

מסעדת פינגוין הוותיקה בנהריה חוגגת 77 בערב שף איטלקי

 
 
 

 
 (צילום- אתר המסעדה)
מסעדת 'פינגוין' היא מסעדה ותיקה מאד וידועה מאד הנמצאת ברחובה הראשי של נהריה, במרכז שדרות הגעתון. אני זוכרת את הוריי מתכננים שבועות מראש ללכת לאכול במסעדה, מזמינים מקומות שבועיים מראש ומתלבשים במיטב המחלצות. זה היה אירוע מיוחד וכל אמני ישראל הידועים היו מגיעים להופיע במסעדה לפני הסועדים. את המסעדה הקימה משפחת אופנהיימר שעלתה מגרמניה ובחרה להתיישב בגליל המערבי. זו הייתה המסעדה הראשונה שהוקמה באזור בשנת 1940. כיום, מנהל את המסעדה אמיר אופנהיימר שהוא נינו של המייסד הוגו. מכירים עוד מסעדה כזו בארץ? אני לא.

בתחילת הדרך בישלו במסעדה עולות חדשות שחיפשו פרנסה. הן בישלו- שניצל, מרק גולש, קורדון בלו, פירה, סלט כרוב ופסטות. מאכלים ביתיים ואהובים. השנים עשו את שלהן. אילן אופנהיימר  (הדור השלישי) חזר מגרמניה בשנת 1972 והתאים את המסעדה לתקופה. הוא החל לנהל את בית הקפה המיתולוגי של פינגוין ובתחילת שנות התשעים עברה המסעדה שיפוץ גדול והפכה למרכז מקורה וממוזג. היום התפריט מגוון יותר אך "שניצל פינגוין" עדיין מככב.

                                   בצילום השף אוהד לוי צילום-ויקי כהן
במסגרת פרויקט 'פינגוין לדורותיו' וחגיגות ה-77 למסעדה חזר השף אוהד לוי לבשל בפינגוין לצד שף המסעדה מוניב אסדי בערב שף איטלקי מיוחד. התמזל מזלי והוזמנתי להגיע לערב האיטלקי ולטעום ממטעמי השפים. זה היה ערב שמח, נעים וטעים מאד שבו הכרתי את אילן אופנהיימר ואת בנו אמיר בעלי המסעדה ושמעתי סיפורים על המסעדה מפי אילן ואמיר. אילן גדל במסעדה וסיפר לנו שהיו במקום 800 מקומות ישיבה והוא זה שניקה את המושבים ואת השולחנות. אמיר טיפס את כל הדרך לניהול המסעדה דרך שטיפת כלים, ניקוי שולחנות, מלצרות ועבודה במטבח. "איך היה היחס אליך?" שאלנו את אמיר "נוקשה יותר מהיחס אל שאר העובדים" צחק. פרט נוסף פיקנטי שסיפר לנו הוא כי העיתונאית רותם קבסה עבדה אף היא במסעדה.

                   בצילום- אילן אופנהיימר ולידו נטע פלג
השף אוהד לוי החל את דרכו כעוזר טבח בפינגוין לפני 18 שנה ובערב החגיגי שהתקיים סגר מעגל.אוהד לוי נחשף לשף מבטיח ועבד תחת השפים: יונתן רושפלד ומאיר אדוני. "פינגוין זו מסעדה עם מורשת. עסק שבו הילדים מתרוצצים בין הרגליים, אני חולם על דבר כזה. השארתי בנהריה את כל הילדות והחברים שלי זו תהיה ההזדמנות לבשל להם באהבה"- אמר לוי המתגורר כיום ברחובות ועוסק ביעוץ קולינרי למסעדות, ביניהם למסעדת VIVINO בחיפה. לוי גם פתח את מסעדת 'אל נור' מסעדה ערבית מודרנית בלב רחוב קינג ג'ורג' בתל אביב ושם הוא מבשל מה שטעם אצל 2 הסבתות שלו- קובה, ממולאים ומאכלים גליליים.

אוהד לוי הוא שף שאוהב את הקולינריה של המזרח התיכון: עשבי תיבול, מטבח איטלקי וספרדי, שמן זית, גבינות, שום, זיתים וחריף. אהבה זו הייתה נוכחת בתפריט שבנה לערב האיטלקי המיוחד.

 
התחלנו עם מנות ראשונות, ארטישוק, קרפצ'יו קלאסי, פנצנלה- לחם איטלקי עם קרעי מוצרלה, סלט פרגית קונפי בגריל פחמים וירקות מהאש- זו מנה שבן הזוג התמוגג ממנה. תוך דקותיים לא נשאר ממנה זכר. סלט "סופר פוד"- עם קינואה, ברוקולי, אבוקדו, אגוזי מלך, זרעי צ'יה, טחינה גולמית וסילאן. קרודו אינטיאס- אבוקדו, ווינגרד הדרים ומאמלפי. מרק ארטישוק ירושלמי וערמונים.

        סלט פרגית קונפי
  סלט סופר פוד
  הסלט המנצח! קרודו אינטיאס
 
אני התלהבתי במיוחד מה"קרודו אינטיאס"- חייבת, חייבת לאכול אותה שוב. מנה נפלאה, עשירה בטעמים שמשתלבים זה בזה. עוד אני זוממת על מרק הארטישוק שלא טעמתי ממנו אך אני בטוחה שהיה נפלא.

עיקריות-

טורטליני זנב שור אספרגוס וערמונים- פעם ראשונה שאכלתי מנה כזו ואני יודעת שזו לא תהיה הפעם האחרונה. זו מנה שמתאימה לחורף בטעמיה, היא עשירה מאד, משביעה וטעימה להפליא. התענגתי על כל נגיסה.


 
בן הזוג אכל פילה לברק על ריזוטו אפונה- ולמרות שהתייחס בתחילה בחשדנות לשילוב בין ריזוטו לאפונה, אהב מאד את הטעם העדין של הלברק שהשתלב יפה בטעמי האפונה והריזוטו. טעמתי מצלחתו ואכן טעים מאד. אבל, לדעתי, הטורטליני זנב שור מנצח.
 

לידי אכלו שורט ריבס- תבשיל בקר מבושל בקיאנטי ומלא בירקות שורש ואמרו שמנה נהדרת.

 
עוד היו במנות- פיצה לבנה עם פטריות יער, כמהין ורוקט. קנלוני ריקוטה תרד ורדיאטורי ארטישוק.

את כל זאת ליווינו ביין אדום מהחבית.

סיימנו בקינוחים נהדרים- טרמיסו רומאי וקרמבל תותים וגלידה.


 
זו הייתה ארוחה בלתי נשכחת ואני מאחלת לעצמי ולכם לאכול עוד מבישוליו של השף אוהד לוי ולהגיע לעוד ערבים מיוחדים כאלה במסעדת 'פינגוין'.


עבדתם אי פעם במסעדת פינגוין ? מכירים כאלה שעבדו ? מתוכננת יום הולדת 77 למסעדה והעובדים בעבר יותר ממוזמנים.
פינגוין קוראת לכל עובדיה  לדורותיהם ליצור עימה קשר או דרך הקבוצה שנפתחה בפייסבוק – פינגוין לדורותיו  או להתקשר ישירות למסעדה.
 
 
לאתר המסעדה


לבעלי מסעדת פינגוין מסעדה נוספת 'אדלינה' הממוקמת בקיבוץ כברי. זו מסעדה גלילית עם נגיעות ספרדיות וכדאי להגיע. טלפון: 04-9523707

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה