רשומות

יום שבת, 6 במאי 2017

הגליל מחכה לכם וזה הזמן להגיע וליהנות מהפריחה, המקומות, היקבים והאטרקציות



יש לנו ארץ יפה בכל עונות השנה אך בתקופה זו היא יפה במיוחד ומי שמגיע לגליל ומטייל במרחבים הירוקים, מביט בפריחה הצבעונית וצופה בנופיה המרהיבים, נוכח כי חו"ל זה כאן.

לפני מספר ימים הוזמנתי  ע"י משרד התיירות בשיתוף עמותת התיירות "ארץ הגליל" לסיור בגליל. הייתי בגליל פעמים רבות ותמיד גיליתי מקומות חדשים ויפים. כך גם בסיור זה שעורר בי חשק להגיע שוב לחופשה בת מספר ימים. כי שלל האטרקציות ואפשרויות הבילוי הן רבות מאד ויש מקומות שרוצים לחזור אליהם שוב ושוב כמו אגמון החולה שבו ניתן לצפות באלפי הציפורים מקרוב בסיורים בעגלת המסתור או להגיע להשתכשך בבריכות המים התרמו מינראליות בלהבות הבשן. ומה לגבי שייט קייקים ורפטינג במימי החצבני עם קייקי כפר בלום? המוזיאון לצילום בתל חי? פארק השייט ביסוד המעלה? בית אוסישקין בקיבוץ דן? או אולי תבחרו במוזיאון לארכיאולוגיה בקיבוץ סאסא? ולא הזכרתי עוד מקומות רבים ויפים, טיולים רגליים, מפלים ומרחבים. גם מלונות, בתי אירוח וצימרים לא חסר וכמובן מסעדות מגוונות וטעימות.


                   בצילומים- אגמון החולה (צילמתי מתוך עגלת המסתור וזו חוויה נהדרת)
תוכלו למצוא המלצות לטיולים , המלצות ללינה ולמסעדות באתר עמותת "ארץ הגליל" – כאן בקישור


הסיור שלנו כלל הפעם את בית הבד של "סבא חביב" בקיבוץ פרוד, יקב "הרי הגליל" בקיבוץ יראון, חוות בת יער, מוזיאון דוברובין שביסוד המעלה וסיימנו ב"מצפה נמרוד" בראש פינה. יום גדוש ומהנה. ליווה אותנו זאב פרל, היסטוריון, מורה דרך וחוקר צפת והגליל שסיפר לנו אודות המקומות בהם ביקרנו ועשה זאת בחן רב ובמקצועיות. זאב מציע מספר אופציות וסיורים בגליל ובצפת כמו סיור בעקבות אמנים ומקובלים בצפת, סיור מזמר, סיור בדרך הגפן בגליל ועוד. ניתן ליצור איתו קשר במשרד- 04-6970089 או בנייד- 054-5459970.

ולאחר כל ההקדמה הארוכה בואו סיירו איתי במקומות בהם ביקרתי.

"סבא חביב" בקיבוץ פרוד


בית הבד של "סבא חביב" נמצא בקיבוץ פרוד. בעלי המקום הינם הדור השלישי של משפחה נוצרית מכפר מרר. הנכד וופא חביב סיפר לנו על המשפחה ועל המפעל שהקים סב המשפחה. למשפחה מפעל לייצור שמן זית, כבישה קרה, 0.3 חמיצות (חשוב לדעת כיוון שככל שאחוז החמיצות נמוך כך השמן איכותי יותר) בנוסף הם מייצרים טחינה, זיתים, זעתר, סבונים משמן זית וסבונים שמכילים חלב נאקות לטיפול בפסוריאזיס. תוכלו למצוא מגוון מוצרים מקוריים כמו טחינה קשיו, שמן קצח ודואה מצרית (תערובת תבלינים מיוחדת). במרכז המבקרים שבמקום ניתן לטעום מהמוצרים ואין התניית קנייה. כך שאם אתם מטיילים בסביבה כדאי להיכנס, לטעום ולהתרשם. אני בטוחה שלא תצאו בידיים ריקות.

מרכז המבקרים שוכן בכניסה לקיבוץ פרוד טל: 04-6991888 וופא: 052-8061144

 
בצילומים- מרכז המבקרים של סבא חביב, מוצרי המקום ואב משפחת חביב
                                 בצילום-וופא חביב והמדריך זאב פרל
יקב "הרי הגליל  בקיבוץ יראון

יקב "הרי הגליל" שוכן בסמוך לקיבוץ יראון. הכרמים הראשונים ניטעו בשנת 1996 וליקב חמישה כרמים בעלי מאפיינים טופוגרפיים ואקלימיים שונים, מה שמאפשר ליצור יינות ייחודיים. יינות היקב זכו בפרסים ומדליות זהב בתחרויות יוקרתיות בארץ ובעולם. היקב נטוע בלב הנוף, המבנה מרשים מאד והביקור בו חוויתי ומהנה. המבקרים יכולים להגיע והכיר מקרוב את השלבים בתהליך ייצור היין ויש גם אפשרות לטעימת יינות מקצועית ורכישה של יינות ואביזרי יין בחנות היקב. ניתן לקיים במקום אירועים, לשלב עם ארוחת בוקר ויש גם פעילויות מיוחדות לילדים. עוד בפעילויות: סדנת טעימה עיוורת של יין גלילי, מפגש עם כורם וטיול בכרמים, מפגש מוסיקלי עם יורם האקורדיוניסט, תחרות פויקה ויין ועוד. ניתן להתעדכן במרכז המבקרים. סיור ביקב כולל טעימות יעלה למבוגר 20 ₪ ולילד 17 ₪. המרכז סגור בשבתות וחגים.

בביקורי במקום טעמתי רוזה יבש- יין קליל ומרענן. ויונייה לבן יבש- פירותי, עדין וקליל. אלון- אדום יבש שהתיישן במשך 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. יין עשיר, ניחוחי ומלא טעם. יראון- אדום יבש- התיישן במשך 16 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. זהו יין הדגל של היקב. עשיר בטעמים, עוצמתי ומתאים לנוף הגלילי.

טל : 04-6868740




              בצילומים- היקב ומרכז המבקרים
חוות בת יער ביער בירייה

חוות בת יער נמצאת ביער בירייה (צמוד לצפת) בין עצי אורן ומשקיפה אל הנוף המרהיב של הרי הגליל. החווה הוקמה בשנת 1985 ע"י שני תושבי מצפה עמוקה איתן לבל ואברהם נחמיאס. איתן לבל הגיע לספר לנו על המקום ועל ההתחלה. "הכל התחיל" אמר איתן " מחווה קטנה של סוסים ושני קרונות רכבת שהובאו מחיפה ועם השנים החווה גדלה והתפתחה למה שהיא היום."

מה יש בחווה? טיולי רכיבה על סוסים בשבילי היער ולקטנטנים רכיבה בחצר. מסעדת בשרים משובחת ואירועים משפחתיים ואפילו חתונות. כמו כן מפיקים בחווה אירועים לקבוצות, מופעים, כנסים וערבי נושא. יש גם פעילות אתגרית של לייזר אקסטרים. פארק חבלים אתגרי וטיולי ג'יפים.

טעמנו מהנזיד המשובח של המקום. איתן אמר שהמתכון נותר כפי שהיה במשך כל השנים. טעמנו מהבשרים האיכותיים שהמסעדה מציעה וישבנו לאכול בקרונות הנחמדים המוצבים בחווה. בכל קרון כזה יכולים להיכנס כששה אנשים. הקרון ממוזג ומיוחד. חוויה שונה מאשר ישיבה במסעדה וגם מאפשר פרטיות. איתן סיפר שהקרונות היו מיועדים בתחילה לשמש ללינה, אך לבסוף הוסבו לקרונות הסעדה.

המסעדה פתוחה בכל ימות השבוע, בשבתות, בחגים ובחופשות.

מומלץ לתאם מראש בטלפון:  6921788 - 04 (שלוחה 1)



         בצילומים- חוות בת יער, הקרונות, הנזיד המפורסם, רכיבה על סוסים ואיתן לבל המספר על המקום.



"מוזיאון דוברובין" ביסוד המעלה

מוזיאון דוברובין אותו מנהלת הניה מנדס נמצא בבית אבן עתיק יומין ומספר את תולדות ההתיישבות בגליל וקורות יסוד המעלה. זה סיור מרתק המאפשר לנו, המבקרים, לחוות את הקשיים שהיו לעולים במאה הקודמת. אפשר להתרשם מחיי האיכרים אז ולהכיר את סיפורו של גר הצדק יואב דוברובין ושל משפחתו. במקום יש הדרכות וסיורים הכוללים גם מיצג אור קולי. הפעלות לגני ילדים ובתי ספר בנושא מורשת ההתיישבות וחקלאות קדומה. סיורים מודרכים ברחוב המייסדים של המושבה. שחזור הבית והמטבח. סדנת אמן קדרות בתיאום מראש. אירועים, הופעות וכן מסעדה כשרה מצוינת, הנחשבת לאחת המסעדות הטובות באזור.
 


                       בצילומים- חצר אחוזת דוברובין וחלק מהחדרים המשוחזרים




בעת ביקורנו במקום נפגשנו עם מאיר(כושי) לוי מנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח הגליל העליון ועמותת תיירות ארץ הגליל שסיפר לנו על הפרויקטים החדשים המתוכננים בגליל ועל הפסטיבלים בחודשים יוני- יולי. בתכנון להפוך את אתר אגמון לאתר הצפרות הגדול בעולם, להוסיף מקומות לחניוני לילה וקמפינג ברמה גבוהה, לפתח את מרחצאות הבזלת סמוך לקיבוץ שמיר ועוד. ביוני יולי נוכל ליהנות מפסטיבלים שונים. ביוני- פסטיבל בשביל היין. ביולי- פסטיבל לא בשמיים, פסטיבל קול המוזיקה ופסטיבל אהבה בין הכרמים.
 
                           בצילום- מאיר(כושי) לוי

טל: 04-6937371

טל המסעדה: 04-6802680

אתר המוזיאון- http://www.dobrovin.co.il/

"מצפה נמרוד" בראש פינה.

במצפה נמרוד הקרוי על שמו של נמרוד שגב שנהרג במלחמת לבנון השנייה, ניתן להשקיף על הנוף הקסום של רכס החרמון בצפון, במזרח רמת הגולן, בדרום רמת גלעד ובמערב מורדות הר כנען. עולים למצפה דרך "רחוב הנדיב" ומגיעים למצפה שנבנה על ידי אביו של נמרוד- חזי שגב שביקש להנציח את שמו של נמרוד ולהנחיל את מורשתו לכל המבקרים. פגשנו במצפה את חזי שגב שסיפר לנו את סיפורו של בנו האהוב והאמיץ שנהרג כשהטנק שלו ספג טיל נ"ט ומפיצוץ הטיל והתחמושת שהייתה בטנק נהרגו נמרוד וחבריו לטנק: גלעד שטוקלמן, ניר כהן ונועם גולדמן. האווירה המיוחדת במצפה מרגשת מאד ומחברת אותנו אל המקום ואל ארצנו שעליה מסרו נפשם בנים אהובים ויקרים לכולנו.


                                      הדרך למצפה


                                     בצילום-  חזי שגב


                                                           בצילומים- הנוף הנשקף מהמצפה

אחזקת המצפה, שימורו ועבודת הגננות סביבו נעשות בעזרת תרומות של אנשים וארגונים. יש במצפה משקפת ארוכת טווח ללא תשלום, ספסלי עץ והדרכה קולית המסבירה על הנוף, ההיסטוריה של האזור וחייו של נמרוד.


דף האתר בפייסבוק- https://www.facebook.com/Nimrod.Lookout/


לאתר עמותת "ארץ הגליל" – כאן בקישור




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה