רשומות

יום חמישי, 29 ביוני 2017

פסטיבל האור 2017 בעיר העתיקה בירושלים– 28.6.17-6.7.17



פסטיבל האור בירושלים העתיקה מספק הזדמנות נהדרת לעלות לירושלים וליהנות ממיצגי האור המרהיבים והמרשימים.


אנחנו הגענו לפתיחת הפסטיבל, טיילנו במשך שעות לאורך חומת העיר העתיקה, סמטאותיה ורחובותיה ונהנו מכל רגע. השנה, מדובר על מסלול אחד, משולט היטב, ארוך ויפה המציג 39 מיצגים שחלקם אינטראקטיביים ומזמינים לקחת חלק פעיל בהפעלתם.





בין עשרות האטרקציות - ירח ענק, שפנים בגובה 10 מטר, בובת ענק אינטראקטיבית , שטיח אור באורך 70 מטר, מובייל ענק, נדנדות ענק מוארות, מכוניות אקווריום, הקרנות וידאו-ארט, משחקי פסנתר ותאורה במערת צדקיהו, מופע אש ייחודי, מיצג חוטי אור מרהיב הרגיש לרוח ועוד מיצגים יפהפיים שהפכו את הסיור לחוויה מהנה מאד.






 Intruders by Amanda Parer - credit- houstonpress



Cathedral of Mirrors- credit Mads Chrisensen

אסור לפספס את המיצג האורקולי המרהיב על חומות ירושלים בעיר העתיקה לרגל 50 שנה לאיחוד ירושלים. מיצג מרגש וייחודי המספר את סיפורה של ירושלים. אהבתי מאד גם את משחקי התאורה ונגינת הפסנתר במערת צדקיהו. באמת מפעים ומיוחד. מופע נוסף שהתלהבתי ממנו הוא מופע אש 'השבט' של להקתה של ליטל נתנזון. המופע, בהרכב של חמישה אמני אש, משלב כלי ג'אגלינג אש שונים, תלבושות ומוזיקה ייחודית מאזורים שונים בעולם ומספר את סיפורו של שבט היסטורי העוסק בטקסטים אקסטזים. המופע הייחודי יוצג בחלקים לאורך הערב בכל יום מימי הפסטיבל, ואחת לערב הוא יוצג בשלמותו להנאת המבקרים. המופע חוויתי ומתאים לכל המשפחה. אל תפספסו את להקת לאקום, הרכב של חמישה נגנים המבצעים מוסיקה מסורתית מאגן הים התיכון והמזרח על כלי נגינה מסורתיים באווירה אותנטית ייחודית. צלילי המופע יתורגמו למיצג אור מרהיב של האמן הטורקי Murat Atmitai, שיגיב לכל צליל בצורה שונה.







ילדים יאהבו במיוחד את מיצג הענקT 'הבריכה' של האמנית ג'ן לוין מארה"ב, בו מוזמן הקהל לקפץ מעל דסקיות אור מוארות המעניקות אשליה של קפיצה לבריכה ולהשפיע בכך על גווני המיצג.

The Pool- Jen Lewin

המיצגים הבולטים בפסטיבל השנה:


הפסנתר המואר במערת צדקיהו: מיצג מרשים ודרמטי של האמן גיא רומם, המשלב נגינת פסנתר של נגן בתוך המערה והקרנה אומנותית של דמויות ואלמנטים מוארים על גבי דפנות המערה. המיצג אינטראקטיבי –עצמת ההקרנה והקצב מושפעים מאופי הנגינה על הפסנתר.


ירח ענק מואר בקוטר 10 מטרים: מיצג מרשים במיוחד שיגיע מסין ויאיר את העיר העתיקה. תאורת המיצג משתנה בהתאם לחיישנים אינטראקטיביים המודדים את הקהל והסביבה.


השמיים הם הגבול: מיצג אינטראקטיבי ייחודי של קבוצת אמני אור פורטוגלית יזמין את הציבור להאיר את בנייני ירושלים באמצעות מסכי מגע ומקרנים גדולים, אשר יקרינו קבוצות כוכבים מרשימות על פני הבניינים. הקהל יוכל לשנות את הצבעים והצורות המוקרנות על הבניינים.


גדר חוטי אור צבעונית באורך 100 מטרים: מיצג הענק המרהיב של האמן הפולני יואכים סלוגוקי.  הגדר המרשימה, עשויה מאינספור חוטי אור, תשתנה ותאיר בהתאם לעוצמת הרוח.


הבריכה: האמנית האמריקנית ג'ן לוין יצרה מרחב של 'בריכות' אור ענקיות ועגולות ממשטחים רגישים למגע- אשר מאירות בצבעים מרהיבים כאשר הקהל קופץ, רץ ומשחק ביניהן.


מובייל ענק: יצירתו המרהיבה של האמן ההולנדי ראלף וסטרהוף- מובייל ענק באורך 13 מטרים, המדמה בית משפחה עם ילדים וחצר, שייתלה מעל מגדל דוד ויאיר את אזור הכניסה לפסטיבל.


נדנדות ענק מוארות: מיצג אינטראקטיבי מקנדה בו מוזמנים המבקרים להתנדנד על נדנדות ארוכות ומוארות בכיכר צה"ל. המבקרים יכולים לשלוט באור ובמוסיקה על ידי נדנוד.


הפוך על הפוך: חלונות בצורת קשת הם סממן ברור של העיר העתיקה.  עבודה מרתקת זו, של האמן עלי קפלן-וילדמן, תעמוד כמו עוד חלון ,עוד חנות עוד פתח מואר של העיר, אבל- הפוך!


שפנים ענקיים מוארים בגודל של כ5-10 מטר: 6 שפנים מוארים ענקיים של האמנית האוסטרלית אמנדה פארר יוצגו באזור גן הבונים (ניתן לראותם גם מרחבת שער יפו). השפנים גדולים, זוהרים, ואף רכים וניתן לחבק אותם.


בובת אור ענקית אינטראקטיבית: הבובה המוארת DUNDU מופעלת על ידי חמישה בובנאים ומספרת את סיפורה לקהל בהרמוניה מלווה במסיקה חיה קצבית.


לב מואר ענקי: מיצג אינטראקטיבי המופעל על ידי הקהל יוצר לב מרשים ומואר ומעודד את הקהל ליצור קשרי אהבה וחברות: כאשר הקהל משלב ידיים מול הפסל, הוא 'משלים את המעגל' וחושף לב מואר.


מכוניות אקווריום: המיצג הייחודי של האמן הצרפתי סטפן מאסון- שלושה רכבי אספנות יהפכו לאקווריומים וירטואליים מרשימים באמצעות וידיאו ארט. המכוניות יתמלאו במים בהדרגתיות ודגי הענק יציצו אל הקהל מבעד לחלונות.


שטיח אור באורך של כ-70 מטר: שטיח האור האינטראקטיבי באורך 70 מטר הוא מיצג ייחודי המשחק עם החושים: כאשר דורכים עליו הצבעים והצורות משתנים- ללא וידיאו, הקרנה או אורות לד- הקהל יחזה ב'קסם' וינסה להבין כיצד הוא פועל.


סולריס: מיצג וידיאו מאפינג חדשני ומרשים במיוחד של האומנים הפולניים ויזואלספורט יוקרן על גבי בית כנסת החורבה- בבכורה עולמית.


קתדרלת המראות: מתחם אור תלת-מימדי המזמין את הקהל לעבור בין 12 עמודי מראות רגישים לתנועה עם תאורת לד ייחודית, המגיבים לכל תנועה של הקהל ויוצרים מופע אור מרהיב במיוחד.


סביבונים מוארים בגובה 2 מטר: 5 מיצגי אור דמויי סביבון של האמן אמיר צובל, המתנשאים לגובה של 2 מטרים. באמצעות כיבוי והדלקה מסונכרנים של חלק מפסי הלד, נוצרת אשליה של סיבוב –עצמת הסיבוב נקבעת על פי מהירות ההדלקה והכיבוי.


השער השביעי: הקרנת אור ייחודית ועוצמתית תהפוך את שער שכם למספר שערים אחרים, בהשראת שערים אייקוניים מתקופות ותרבויות שונות.


חוויה אורקולית לציון 50 שנה לאיחוד ירושלים: מיצג אורקולי מרהיב החוגג 50 שנה לאיחוד ירושלים יוקרן על חומות העיר בין כיכר צהל לשער יפו.

הפסטיבל, בניהולם האומנותי של מירב איתן וגסטון צהר, מתקיים ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים, עיריית ירושלים, משרד ירושלים ומורשת ובניהול והפקת החברה העירונית אריאל.


הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 28.06-06.07 (למעט שישי)

בין השעות 20:00-23:00

במוצאי שבת עד שעה 24:00

הפסטיבל מיועד לכל הגילאים- הכניסה חופשית


למידע נוסףwww.itraveljerusalem.com

אתר האינטרנט של הפסטיבל www.lightinjerusalem.org.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה