רשומות

יום רביעי, 30 באוגוסט 2017

הצגת הילדים חד ושתיים- עיבוד מקורי ומלא דמיון לאגדת היפיפייה הנרדמת


רינה פינצ'ובר והדס צדיק נפגשו בתיאטרון הקרון בירושלים כשלמדו יחד בתכנית חממה ליוצרים צעירים. תוצאת המפגש- הצגת הילדים חד ושתיים שהחלה כתרגיל בחממה וצמחה להצגת ילדים בעזרת הבימאית יעל ארליך- מורג ובהפקת בית 9.


                            בצילום-הדס ורינה
                          בצילום- הדס, רינה ויעל הבימאית

הגעתי לצפות בהצגה יחד עם נכדותיי אדר- בת השלוש ונעמה בת הארבע. ההצגה התקיימה בבית 9 ברחוב הנמל בחיפה. לא הכרתי את המקום קודם לכן. 
את בית 9 מנהלת יעל ארליך- מורג. בית 9 הינו עמותה הפועלת למען קידום התיאטרון החזותי בארץ. במקום פועל בית ספר שמכשיר אומנים, יוצרים ומנחים בבובנאות, תיאטרון פרינג' וגילוף בעץ. ההצגה התקיימה בתיאטרון הקטן והנחמד שבמקום. לפני תחילת ההצגה הוזמנו הילדים לשולחן הענק הנמצא בכניסה והיה מלא בניירות צבעוניים, דבק, צבעים וגירים. נכדותיי כל כך נהנו מעבודת היצירה עד ששכחו שבאנו לצפות בהצגה.



                        בצילומים- מראות מבית 9

הצגת "חד ושתיים" הינה עיבוד מלא דמיון לאגדת היפהפייה הנרדמת. הדס ורינה מצליחות באמצעים פשוטים להקים לתחייה את סיפורה של הנסיכה שקוללה בלידתה ונרדמה למאה שנה. הן משתמשות בחצאיותיהן כדי לספר את הסיפור, דולות מתוכן רעיונות והמצאות שעוררו בי חיוך והנאה. ההצגה מלווה בבובות, פריטי צמר, חוטים ועוד. את המוזיקה המקורית המלווה את המציגות כתב עידו רוט. אהבתי במיוחד את הקטע בו מנסים נסיכים שונים להעיר את הנסיכה באמצעים שונים. כיצד מעירים נסיכה מתרדמתה? את זה תגלו בהצגה.






נעמה בת הארבע ישבה מרותקת במשך כל ההצגה ולאחר מכן ידעה לספר את הסיפור ואת סופו. בת השלוש שאלה שאלות במהלך ההצגה והייתה מעט חסרת סבלנות.

זו הצגה מלאת חן והומור, מותאמת לילדים וגם מבוגרים ייהנו לצפות בה. יש בה קסם תמים השונה מאד מהקצב והקדחתנות של היום. היא עשירה בדמיון והמצאות ומציעה לצופים בה חוויה בעלת משמעות.

הדס שלמדה בבית 9 בובנאות ובאוניברסיטת חיפה תולדות האמנות ולימודי תיאטרון ורינה שלמדה בסמינר הקיבוצים בימוי תיאטרון והוראה, יחד עם הבימאית יעל ארליך- מורג יצרו קסם של הצגה המומלצת בחום.

בנוסף, ממליצה להגיע לבית 9 ולהכיר את המקום. שווה!


חד ושתיים בפייסבוק- https://www.facebook.com/hadand2/

בית 9 בפייסבוק- https://www.facebook.com/bait9/


2 תגובות:

  1. אחלה ביקורת, מעמיקה, מלומדת ועם שתי בוחנות בגילאים הרלוונטיים! ועוד צילומים רבים שאין אפילו בפייסבוק של ההצגה. כל הכבוד.

    השבמחק