רשומות

יום שלישי, 14 בנובמבר 2017

חברת אושיאניה קרוז'ס- הפלגות יוקרה לאנשים המעריכים איכות


השבוע ביקרתי באניית הפאר MARINA השייכת לחברת OCEANIA CRUISES. הביקור באנייה היה ביוזמת חברת אופיר טורס המייצגת את החברה בארץ. הביקור היה חוויתי ומלמד. הבנתי שעולם הפלגות השייט הוא הרבה יותר מורכב ועשיר ממה שחשבתי ושיש לי עוד הרבה מה ללמוד על ההבדלים בין האניות, התנאים, הפאר, האוכל המוגש והפינוקים. 




שבוע לפני כן ביקרתי על אניית ה'קריסטל סימפוני' והתפעלתי מאד הנה הקישור לכתבה על האנייה- https://iaffablog.blogspot.co.il/2017/11/blog-post_9.html

ה'קריסל סימפוני' אכן אנייה מפוארת ומפנקת שזכתה בפרסים. אך, 'מרינה' של חברת אושיאניה מתחרה בה בהצלחה גדולה והפתיעה אותי בפאר, בהידור ובאלגנטיות שהיא משדרת. זו אניית חלומות. ממש כך. אניית לקשרי במלוא מובן המילה. היא מעוצבת ומתוכננת באופן שכל פרט נלקח בחשבון. מתהדרת באריחי קרמיקה משובחים, בשיש יפהפה, בנברשות קריסטל, ביצירות אמנות רבות- ציורים ופסלים, בכלי אוכל מבית ורסאצ'ה ובתכשירי טואלטיקה מבית בולגרי. הכל בטוב טעם ובאיכות עילית. האווירה באנייה היא של יוקרה משולבת בחמימות. קוד הלבוש אינו מחמיר והגברים אינם חייבים לענוב עניבות לארוחות. סילביה מצוות האנייה שליוותה אותנו אמרה כי המטרה היא שהאורחים יחושו בנוח, כאילו זה ביתם.










אושיאניה קרוז'ס היא חברה צעירה יחסית. הוקמה בשנת 2002 והיא בבעלות תאגיד נורוויג'ן. לחברה 6 אניות המשייטות בכל העולם והיא נחשבת לחברה הגדולה ביותר של הפלגות יוקרה. מכיוון שהאניות הן בינוניות בגודלן הן יכולות להפליג לנמלים שאניות גדולות יותר אינן יכולות להיכנס אליהם ולכן הם מציעים מסלולים ייחודיים ויעדים אקזוטיים במיוחד. מרבית ההפלגות נעות בין 10ימים ומעלה ויש הפלגה של 180 יום סביב העולם. עברתי על יעדי השייט של החברה- אירופה, הים התיכון, הקריביים, תעלת פנמה ומקסיקו, דרום אפריקה, אוסטרליה, אסיה, דרום אמריקה, הפסיפיק, אלסקה, קנדה וניו אינגלנד ומסלול חדש לקובה שכדאי להזמין שנה מראש כי הוא מתמלא במהירות רבה. יש מעל 330 נמלי עגינה ברחבי העולם והמסלולים כוללים "יעדי חובה" לכל תייר יחד עם יעדים מיוחדים. לעיתים השהייה בנמל תהיה ארוכה כדי לאפשר לאורחים לחוות את היעד באופן מעמיק. למשל, בנמל חיפה השהייה הייתה בת יומיים כדי שהאורחים יוכלו לתייר בארץ ולהגיע לירושלים.





                 בצילומים- מקצת מיצירות האמנות שעל האנייה

מחירי ההפלגות נראים בתחילה לא זולים אבל, אם לוקחים בחשבון את התמורה היוצאת מהכלל יסתבר שהמחיר סביר לגמרי. לדוגמא: שיט לאלסקה בן 10 ימים  יתחיל ב- 2219 יורו לאדם בתא פנימי ויכלול 6 סיורי חוף, חבילת משקאות חינם ו-600 דולר לשימוש על האנייה. וזה כולל כמובן את כל הפינוקים, המסעדות וההופעות שעל האנייה. דוגמא נוספת: שיט לקנדה וניו אינגלנד בן 10 ימים היוצא מניו יורק וכולל את המפלים. המחיר החל מ-1979 יורו בתא פנימי וכולל 6 סיורי חוף, חבילת משקאות ו-600 דולר לבזבוזים.

אניית המרינה בה סיירתי מציעה אוכל גורמה במגוון מסעדות. שף האנייה הוא שף צרפתי ידוע ז'אק פאפין. ניתן לבחור בכל יום לאכול במסעדה אחרת- מסעדה צרפתית, מסעדת גריל, מסעדה איטלקית, מסעדה אסיאתית וגם כמה בתי קפה. כל זאת ללא תשלום נוסף. יש גם חדר פרטי מפואר שניתן לשכור במחיר של 250 דולר ולהזמין איזה אוכל שבוחרים ללא עלות נוספת. החברה מתגאה בכך שהאוכל המוגש בספינותיה הוא הטוב ביותר המוגש על פני הים.

                      בצילום- ציור של השף פאפין

ארוחת הצהריים שאכלתי באחת ממסעדות המלון איששה טענה זו ולהלן הצילומים. תשפטו בעצמכם.

                         שולחן הסעודה
              מנה ראשונה- לובסטר וקוויאר
              מנת ביניים- סוכריות פסטה ממולאות קרם
        עיקרית- בקר עם פטריות כמהין ופואה גרא
                  קינוח- שוקולד וולקאנו

השירות הוא לעילא. ואין בכך פלא. מספר האורחים על האנייה עומד על 1250 איש. מספר אנשי הצוות 800 איש. יחס של 1.54 אורח לאיש צוות מה שמאפשר טיפול אישי ומוקפד.

החדרים גדולים ומרווחים. מעוצבים בפאר. המיטות רחבות ובכל חדר ארון גדול וטלוויזיה שטוחה ומיני בר חופשי. חדרי הרחצה מחופים בשיש ויש אמבטיות בחדרי הרחצה שזה דבר שלא ראיתי באניות אחרות. כפי שכתבתי מוצרי הטואלטיקה הם מבית בולגרי ולא נשכח את החלוקים המפנקים והמגבות האיכותיות.







ניתן לבחור במספר רמות- חדרים פנימיים, חדרים עם מרפסות ויש גם פנטהאוז שלא זכיתי לראות כיוון שהתארחו בו. ברמות הגבוהות יותר מקבלים גם אינטרנט חופשי וכניסה לספא פרטי ומפואר.

השטחים הציבוריים מאד מטופחים, הניקיון ללא רבב. יש מועדונים, אולם אירועים גדול שבו מתקיימים מופעים בסגנון לאס ווגס, חדר מחשבים שבו גם ניתן לקבל קורסים במחשב, ספא, סאונה, מגרשי גולף וטניס. בריכת שחייה גדולה. באנייה יש מרכז קולינרי המעביר סדנאות בישול מגוונות במטבח מאובזר, יש הרצאות, יש מרכז אמנות בו ניתן לקבל שיעורי ציור וגם לרכוש חפצי אמנות. יש קזינו, ספרייה, חנויות בוטיק של מותגי אופנה ידועים.






                           בא לכם לשחק גולף?
                                                     טניס?
                                   הכניסה לספא
                    להשתזף על הסיפון?
                                       חדר כושר

                           חדר אוכל פרטי

                       חדר האמנות

                                אחת המסעדות





לסיכום החוויה- מדובר על אניית פאר יוקרתית המיועדת לאנשים היודעים ומחפשים איכות. המחפשים מסלולי שייט קצת אחרים, מיוחדים ומעמיקים ומעוניינים לחוות חוויה קולינרית של אוכל גורמה. זה אינו שייט המומלץ לילדים. ואם תשאלו אותי אחרי הביקור החלטתי ששווה להתחיל לחסוך ולהשתתף באחד הקרוזים של החברה כי אין ספק שזו תהיה חוויה בלתי נשכחת.

לפרטים והזמנות פנו למומחי שייט של  אופיר טורס  Cruise No. 1
חייגו לדורית גרין המתמחה בשיט- 03-5269494 או ל-  03-5269765
 או מייל : cruise_dep@ophirtours.co.il


.
.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה