רשומות

יום שני, 4 בדצמבר 2017

הנפילה הקצרה של מתיו פיצסיימונס- 373 עמודים של מתח ללא הפסקה


מותחן חדש של מתיו פיצסיימונס שהשאיר אותי ערה עד שתיים בלילה כדי לסיים את הספר.
המותחן מתחיל בסיפור היעלמותה של סוזן לומברד בת ה-14 לפני עשור. סוזן היא בתו של סגן נשיא ארצות הברית בנג'מין לומברד המתמודד כיום על הנשיאות. ההיעדרות לא פוענחה, לא נדרש כופר ואיש אינו יודע מה עלה בגורל הנערה הנעדרת.

גיבור העלילה גיבסון וול, גדל לצד סוזן והיה עבורה אח גדול. אמו נפטרה כשהיה בן 3 והוא גדל עם אביו שהיה היועץ הקרוב ביותר לסגן הנשיא. גיבסון הוא האקר מחשבים ולוחם מארינס לשעבר, גרוש ואב לילדה בת שש. הוא מובטל כיוון שאין אף חברה המוכנה להעסיקו בעקבות פריצה למחשבו של לומברד והאשמתו במעילה כספית.

ביום השנה העשירי להיעלמותה של סוזן, מקבל גיבסון הצעה מפתה מראש יחידת האבטחה לשעבר של לומברד, להצטרף לחקירת ההיעלמות של סוזן על סמך מידע חדש שהגיע. גיבסון מסכים, מתוך רצון לחשוף את מה שאירע לנערה. האם נחטפה ונהרגה בידי פדופיל פסיכופט כפי שמאמינה המשטרה? הוא משקיע בחקירה את כל יכולותיו ויחד עם צמד חוקרים נוסף, בלש משטרתי לשעבר וסוכנת CIA לשעבר, מתגלים פרטים נוספים העשויים לסכן את מועמדותו של לומברד לנשיאות. כשזה קורה נתקלים החוקרים בגורמים המנסים לחסום אותם וביניהם רוצח מקצועי מסוכן וסוציופת.

במותחן טוב יש מהלכים ומהלכי נגד, יש פרטים חדשים, החשודים מצטמצמים והאמת נחשפת אט אט. כך זה בספר זה וניתן לחבר את פיסות המידע זו לזו ולהגיע למסקנות בכוחות עצמנו. נהניתי מהעובדה שהצלחתי להבין מה קרה ומדוע כבר במחצית העלילה ואפילו הבנתי איך ניתן לפרוץ למחשבים ולהכניס וירוסים לתוכנות.

יותר מכך לא אגלה כי אני לא רוצה להרוס לכם.

לסיכום, מותחן כייפי, קליל ומהנה שלא עזבתי מהידיים עד הדף האחרון. "הנפילה הקצרה" הוא הראשון בסדרת הספרים שגיבורם הוא גיבסון וון ואני כבר ממתינה לספר הבא. התרגום הוא של עפרה אביגד ולדעתי תרגום משובח.


הנפילה הקצרה מאת מתיו פיצסיימונס. עברית הוצאה לאור. 373 עמודים. מחיר- 98 ש"ח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה