רשומות

יום שני, 4 בדצמבר 2017

לקראת חנוכה שבעה ספרי ילדים חדשים שישמחו את הילדים


החג השמח והמואר שלנו כבר כאן. מה יותר נחמד ומשמח מאשר ספר חדש ומרתק? והפעם ששה ספרים מבית דני ספרים וספר נוסף בהוצאת ספרי ניב. מסדרת ראשית מידע מגיע הספר "הרי געש". אתנו גם סיפורי הדוב פו הדוב הכי טוב בעולם. ובממלכת חדי הקרן נספר על "טירת העננים". ויש את "עושה הפלאים"- מבחר של מעשיות יהודיות. ד"ר דינה כץ- שוסטר כותבת על "נשיקות הקסם של אמא" לצעירים יותר נספר על "בעלי חיים" מסדרת הספר הראשון שלי ונסיים עם "סיפורי נסיכות לכל המשפחה".
"נשיקות הקסם של אימא" מאת ד"ר דינה כץ-שוסטר


מי לא יודע שנשיקות של אימא יכולות לרפא כל כאב ומכה? ד"ר דינה כץ- שוסטר לוקחת את הילדים צעד אחד קדימה לקסם נוסף ואפשרי המעצים את הילדים ומלמד אותם להשתמש בכוח הדמיון.
אם רק נאמין, כולנו יכולים להיות קוסמים- אומרת המחברת.

הספר נולד מתוך הבנה עמוקה שיש בכוחה של ההורות להעצים כל ילד ולהקנות לו כישורים ויכולות שיסייעו לו לאורך חייו.
הספר משתמש בדמיון מודרך ומעודד ילדים להפעיל את דמיונם כדי לרפא מכאובים. בעזרת 'הנשיקה של אמא' המוכרת היא נותנת להם כלי שיוכל לסייע להם גם בתחומים שונים ובהזדמנויות נוספות. 

גיבור הסיפור הוא הילד גיא, המדבר בגובה העיניים וחולק חוויות שילדים יכולים להזדהות איתן במהירות וכך, לאמץ לחייהם את מה שהספר רוצה ללמד אותם. גיא הוא ילד שובב מאוד שנופל ונחבל. פעם הוא היה בוכה, אבל היום כבר לא. הוא מפעיל את הקסם ומתגבר. בתיאור אמיתי וכובש מספר גיא לקוראיו על הקסם שגילה ואיך כולנו יכולים להשתמש בו. זהו קסם שיכול לרפא כאב של מכה ואולי אפילו כאב שבלב.

את הספר מלווים איוריה של טלי עמית, מלאי החן והיופי שעוטפים את דמותו של גיא בצבעים רכים ונותנים לכל אירוע המתואר בספר רקע ייחודי שמתמקד בסיפורו של גיא ומציג לקוראים הצעירים את הנסיבות השונות המתוארות בו.

"אני למדתי להתגבר בכוחות עצמי על כאב של מכה... אני חשבתי שרק אימא יכולה, אבל גיליתי שגם אני יכול ואני בטוח שגם אתם יכולים...ומי יודע? אם נשיקת קסם יכולה לרפא כאב של מכה, אולי  היא יכולה לרפא גם כאב אחר? אולי היא יכולה לרפא גם כאב שבלב?" (מתוך הספר).


הספר מיועד לילדים בגיל הרך וגם לאימהות שבדרך ולהורים בכלל והוא, בעיניי, ספר בעל קסם ובעל ערך שיועיל בהתמודדויות וקשיים שחווים ילדים. 

ד"ר דינה כץ-שוסטר (49), נשואה ואם לשני בנים ובת. תושבת רעננה, פסיכולוגית קלינית מומחית ומדריכה בעלת ניסיון עשיר ורב שנים בטיפול בילדים, נוער ומבוגרים ובהדרכות הורים. היא מספרת ש"הספר נכתב מתוך הבנה עמוקה של כוחה של ההורות הן במודלינג והן בתהליכי הפנמה עמוקים. הילד לומד מתוך צפייה וחוויה ישירה עם ההורה מיומנויות שמופנמות והופכות להיות שלו"

"בנוסף לכך, עולם הדמיון והמשחק של הילדים עשיר ומפותח. עם קריאת הספר, ההורה יכול להשתמש במשאב זה כדי לייצר פעילות משחק מהנה ופורייה בהתמודדות עם קשיים בהם נתקל הילד. המושג 'נשיקת קסם' יכול להפוך לחלק מהתקשורת במשחקים בין ההורה והילד, למשל אם ברגע קשה של הילד  (כשקיבל מכה, העליבו אותו או במקרה אחר) יאמר ההורה לילד: 'בוא ואתן לך נשיקת קסם' או כשהילד חושש מהתמודדות יאמר: 'קח עימך נשיקות קסם בכיס' יוכל ההורה לחזק את הילד ולהגביר את תחושת הביטחון שלו. המשחק הוא בעל עוצמת ריפוי גבוהה. הספר מעודד לשחק עם הילדים ולהשתמש בכוחו של הדמיון כדי להתגבר על מכשולים. אפשר ללוות את הקריאה בספר בפעילות יצירה ומשחק כמו הכנת נשיקות קסם".

"נשיקות הקסם של אמא" מאת ד"ר דינה כץ-שוסטר. איורים נפלאים: טלי עמית. הוצאת ספרי ניב, 21 עמודים. מחיר לצרכן 62 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים.

ספר "ראשית מידע": "הרי געש" מאת סטפני טרנבול



"הרי געש" מאת סטפני טרנבול, הוא ספר בסדרת "ראשית מידע", עליה כתבתי כאן כבר מספר פעמים. זו סדרה שיצאה לאחרונה במהדורה מחודשת בפורמט גדול והיא מביאה מידע בסיסי וחשוב על נושאים שונים האהובים על הילדים. בסדרה איורים יפהפיים, צילומים והסברים שכובשים את לב הילדים. מהנה מאד לקרוא יחד איתם בספרים ולראות את התלהבותם מהספרים.

בספר "הרי געש" לומדים איך נוצר הר געש? מהי לבה? האם אפשר לחזות התפרצות געשית? מהם עננים קטלניים? גיזרים? מיהם המומחים להרי געש ועוד. הספר נותן את התשובות לשאלות ומלמד דברים נוספים על הרי הגעש שעל האדמה ומתחת למים, מהו וזוב? מים חמים ונהרות אדומים, כיצד יודעם האם הר הגעש מת או חי, ויש גם מילים שכדאי לדעת.

הטקסט קל לקריאה והוא מותאם במיוחד לילדי גן חובה וכיתה א' שמתחילים את דרכם בעולם הקריאה.

ספרים נוספים בסדרה: כלבים, חתולים, דובים, פרפרים, אפרוחים וגוזלים, סוסים, חיות מסוכנות, חיות לילה, רכבות, כבאים, משאיות, יערות גשם, החיים בחלל, מטוסים, מזג האוויר, הגוף שלנו, אנו אוכלים, אנטארקטיקה, החיים מתחת למים, סביבה ירוקה, כדור הארץ, דינוזאורים.

"הרי געש – ראשית מידע" מאת סטפני טרנבול. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים, כריכה קשה. מחיר לצרכן 68 ש"ח, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il           

"עושה הפלאים – מבחר סיפורי חכמים"
ליקטה ועיבדה רונית חכם


מעשיות מרתקות, מלאות חוכמה, אותם ליקטה ועיבדה רונית חכם מבחר מתוך אוצרות סיפורים יהודיים, המוגשות בלוויית איוריה היפהפיים של שירלי ויסמן.

בין דפי האגדות שבספר זה מסתובב אליהו הנביא, ולו זקן לבן וארוך, ועושה נפלאות. הוא הופך הר זבל לארמון, ואבנים – לחלות. הוא מציל ילד מידיו של השטן, ומשיט ספינות בים. הסיפורים מתרחשים במרחבים דימיוניים ואמיתיים, בין בגדד, קושטא וירושלים לבין גני עדן, כיסלה, הלא היא עיר הכסילים.

סדרת "מעשיות יהודיות" היא סדרה המביאה ממיטב סיפורי העם היהודי לדורותיו בעיבודים נגישים ובפורמט חדש ויפה. ספרים נוסף בסדרה: "חלום המלך שלמה", שנבחר למצעד הספרים 2015, "עלילות הרשלה", "מעשיות יהודיות – סיפורי חלם".
           
"עושה הפלאים – מבחר סיפורי חכמים": ליקטה ועיבדה: רונית חכם, איורים: שירלי ויסמן, הוצאת "דני ספרים", 62 עמודים, מנוקד, כריכה קשה. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il        

ממלכת חדי-הקרן מאת זאנה דיוידסון ראשית קריאה - סדרה חדשה לילדים
ספר שני: טירת העננים


"ממלכת חדי-הקרן" מאת זאנה דיוידסון, היא סדרה חדשה ומרתקת עבור ילדים, העושים את צעדיהם הראשונים בקריאה ללא עזרה. הספר כתוב בשפה פשוטה ובהירה, המתאימה במיוחד לגילאי ראשית קריאה. "טירת העננים" הוא הספר השני בסדרה. כתבתי כאן גם על הספר הראשון ואני מקווה שהספר יעודד אצל הילדים את אהבת הקריאה. יש בו את כל מה שנחוץ כדי לעורר את הדמיון, לרתק ולסקרן.

זואי מגיעה לביקור נוסף בממלכת חדי-הקרן הקסומה, שם היא מוזמנת על ידי חברתה אסטרה להשתתף בפסטיבל אמצע הקיץ הנחגג באי מדי שנה. אבל העננים בשמים נעלמים לפתע, מזג האוויר הולך ומתחמם מדי רגע, וכל הפרחים מתחילים להתייבש. האם זוהי שוב מזימה של שאדו, הפוני המרושע, המתכנן להשתלט על האי? האם הוא שגנב את העננים? וכיצד יצליחו זואי ואסטרה לעצור את מסע ההרס שלו?

"ממלכת חדי-הקרן – טירת העננים" מאת זאנה דיוידסון. איורים: נונו אלכסנדר ויירה. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 107 עמודים. מנוקד. מחיר לצרכן 78 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il        

ספר חדש לכל המשפחה: פו – הדב הכי טוב  בעולם


"פו – הדב הכי טוב בעולם" מאת  פול ברייט, בריאן סיבלי, ג'ין ויליס וקייט סונדרס, יוצא לאור לציון 90 שנים לפו הדב. זהו ספר חדש שנכתב במיוחד לכבודו של הדב המוכר והאהוב ביותר בעולם.

בספר ארבעה סיפורים שנכתבו על ידי ארבעה סופרי ילדים מצוינים בהשראת סיפוריו האלמותיים של א"א מילן, ובליווי איורים מקסימים על פי איוריו של ארנסט שפארד, המאייר המקורי של פו הדב.

מדובר על ספר מהנה במיוחד, המצליח לעורר את הקסם של סיפורי פו הדב. הסיפורים מביאים את כל הדמויות הוותיקות-  פו הדב, כריסטופר רובין ושאר החברים בהרפתקאות חדשות ביער 100 העצים, כאשר כל סיפור מתרחש בעונה אחרת בשנה. בסיפור הסתיו מתכוננים פו וחזרזיר לקראת פגישה עם דרקון נושף-אש; בסיפור החורף אנחנו פוגשים חבר חדש – פינגווין; בסיפור האביב חושד איה שחמור אחר חושק בדרדרים שלו; ובסיפור הקיץ יוצאים החברים למסע אל מקוררות הנילוס ואל הגלידה הממתינה להם שם (או אולי לא..?).

הספר כולל אחרית דבר מאת המחברים, דבר המתרגמת עטרה אופק וכמה מילים על א"א מילן וא"ה שפארד.

קוראים בכל הגילים, ילדים והורים, יתענגו על הסיפורים החדשים וישמחו לפגוש מחדש את הדב האהוב בחברת חברים ישנים וחדשים.

"פו – הדב הכי טוב בעולם", כתבו: פול ברייט, בריאן סיבלי, ג'ין ויליס וקייט סונדרס. איורים: מרק בורג'ס. מאנגלית: עטרה אופק, הוצאת "דני ספרים", 136 עמודים. כריכה קשיחה, מחיר לצרכן 88 ₪. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

ספר חדש בסדרת "הספר הראשון שלי": בעלי חיים


"בעלי חיים" מאת אליס ג'יימס, הוא ספר נוסף בסדרת "הספר הראשון שלי". זהו הספר המושלם עבור ילדים הרוצים לדעת הכול על בעלי חיים. הוא מלא בתמונות מקסימות ובהמון עובדות מרתקות, הכתובות בצורה פשוטה וברורה עבור הקוראים הצעירים והסקרנים.

הילדים ילמדו על נושאים רבים הקשורים בבעלי חיים: על מיני החיות, על מעגל החיים, על מקומות המחייה שלהם, על המזון שהם אוכלים, על כנפיים ונוצות, על כלי הנשק הקטלניים שבהם הם משתמשים. במהלך הספר נבקר בעולם תת ימי ונכיר חרקים ויצורים קטנים אחרים. נלמד על בעלי חיים באזורי מחייה של חום וקור וכיצד בעלי החיים מסווים את עצמם. נלמד על תקשורת חייתית, על החיים בחושך, על מסעות הנדודים ועל אזורי המחייה בעולם. לסיום נלמד עובדות על בעלי חיים שוברי שיאים.

סדרת "הספר הראשון שלי" מביאה לקורא הצעיר שלל נושאים מרתקים בצורה נגישה, צבעונית ועמוסה במידע חשוב. הסדרה מתאימה לילדים שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם הקריאה.

ספרים נוספים בסדרה: דינוזאורים – הספר המושלם עבור ילדים הרוצים לדעת הכול על הדינוזאורים ועל יצורים קדומים נוספים; החלל - הספר המושלם עבור ילדים הרוצים לדעת הכול על החלל; הטבע - הספר המושלם עבור ילדים הרוצים לדעת הכול על הטבע.

"הספר הראשון שלי: בעלי חיים" מאת אליס ג'יימס, איורים: לי קוסגרוב, מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים. כריכה קשיחה, מחיר לצרכן 79 ₪. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il          

ספר חדש לילדים:
"סיפורי נסיכות לכל המשפחה"


"סיפורי נסיכות לכל המשפחה" הוא ספר מושלם לכל מי שאוהב סיפורי אגדה ולכל מי שחולמת להיות נסיכה! ואוהבת לקרוא על נסיכים ונסיכות ומעשי קסמים. אלו אגדות קלאסיות, נהדרות ואהובות.

הספר כולל שבעה סיפורים: בת הים הקטנה, הזאב הלבן, שתים עשרה הנסיכות הרוקדות, הנסיכה שלא חייכה, הנסיכה והדובה, הנסיכה והצפרדע, הנסיכה שנגנבה.

הוא בפורמט גדול ומנוקד המתאים לראשית קריאה, בכריכה קשה ומלווה באיורים יפהפיים.

הקריאה מכניסה לעולם קסום של סיפורים ומעשיות - עולם שבו אהבת אמת תמיד מנצחת, נסיכים אמיצים רוכבים על סוסים אבירים ונסיכות יפהפיות חיות באושר ועושר עד עצם היום הזה.

ספר נוסף בסדרה: "סיפורי נסיכות לפני השינה" כולל שבעה סיפורים: שלגיה, הנסיכה על הר הזכוכית, חוטב הבמבוק וילדת הירח, הנסיכה והעדשה, רועת האווזים, ברבורי הפרא והיפהפייה הנרדמת.

"סיפורי נסיכות לכל המשפחה". מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 63 עמודים, פורמט גדול וכריכה קשה, מנוקד. מחיר לצרכן 88 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il .


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה