רשומות

יום ראשון, 24 בדצמבר 2017

הנערה בקרח של רוברט ברינדזה- מותחן פשע מהנה


בשנים האחרונות רוב ספרי המתח אותם אני קוראת מציגים במרכז העלילה דמות נשית חזקה וכריזמטית המובילה את החקירה ומביאה לפתרון התעלומה. אריקה פוסטר היא ראש צוות הבלשים במותחן "הנערה בקרח". היא גיבורה מורכבת, מבריקה, עקשנית, רודפת צדק וישרה. לעומת הדמויות הגבריות המקיפות אותה היא מגדלור של אור. היא מתמודדת עם קשייה האישיים ולא נותנת לכך להפריע לחקירה. אני מחבבת את השינוי הזה בספרות המתח והצבת דמות נשית עוצמתית במרכז העלילה.

הבלשית אריקה פוסטר נקראת להוביל חקירת רצח של נערת זוהר יפהפייה שנמצאה קפואה תחת מעטה קרח באגם פארק לונדוני. הנערה היא בתו של לורד בריטי עשיר וידוע, שאינו אוהב את כוון החקירה אליו מובילה הבלשית. המשפחה מפעילה לחץ רב על הפיקוד כדי שיחליפו את הבלשית בבלש אחר. אך היא לא מוותרת וממשיכה בחקירתה לגילוי האמת, תוך שהיא מתמודדת עם כישלון צורב מהאירוע האחרון בו הייתה מעורבת ושהוביל לטרגדיה אישית. ככל שהיא מתקדמת לעבר הפתרון, כך גדלים האיומים על חייה והרוצח מחליט לחסל גם אותה. הרוצח עוקב אחרי הבלשית, לומד את דרכיה והופך מניצוד לצייד. האם יצליח?

המותחן עוסק בהבדלי המעמדות בבריטניה ויש בו ביקורת על המעמד הגבוה וההנחות שהוא מקבל בכל התחומים. חייהם של בני המעמדות האחרים נחשבים שווים "פחות" מאלה של המעמד הגבוה. מהגרי עבודה שמגיעים לבריטניה ונערות מזרח אירופאיות המובאות כדי להיות מועסקות בתעשיית המין שקופים לגמרי. הסדר החברתי הישן עדיין שולט ולבני המעמד הגבוה כוח השפעה רב.

אריקה שאף היא היגרה בצעירותה מסלובקיה, יוצאת נגד הסדר החברתי השולט ונגד מפקדיה. היא מאמינה בצדקת דרכה ופועלת לחשיפת הרוצח גם כשכל המערכת נגדה. היא מצליחה להרוויח את אמונם של אנשי צוותה העוזרים לה בחקירה ותוך כדי כך מגלים פרטים נוספים ומאיימים. הבלשית מוס והפתולוג המשטרתי מעניינים במיוחד ולדעתי עוד נקרא עליהם בספרים נוספים של ברינדזה.

אריקה ממשיכה הלאה בעקבות הרמזים המתגלים, מתעלמת מאזהרות ומסכנת את חייה במרדף אחר הרוצח המתברר כרוצח סדרתי. הדרמה מגיעה לשיאה והסוף מפתיע ולא צפוי.

ספר מותח, מהנה ומרתק. אוהבי הז'אנר, כמוני, ירוו ממנו נחת.

רוברט ברינדזה, הוא יליד בריטניה החי כיום בסלובקיה עם בן זוגו. הוא מחברם של רבי מכר בינלאומיים וספריו נמכרו בלמעלה מ-2 מליון עותקים ותורגמו ל- 27 שפות.



"הנערה בקרח" מאת רוברט ברינדזה, הוצאה לאור רימונים, תרגום: דפנה ברעם. 380 עמודים. מחיר: 98 ש"ח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה