רשומות

יום שלישי, 23 בינואר 2018

פסטיבל "טעמים בעמקים" 28.1.18-11.2.18- חוויה המשלבת בין טבע, קולינריה, תערוכות ואירועים


פסטיבל "טעמים בעמקים" חוגג את שנתו ה-14 בחגיגה קולינרית שמחה לכבוד חגיגות ה-70 למדינתנו. לקראת הפסטיבל יצאתי לסיור באתרים ובמקומות השונים ושבתי מלאת חוויות עליהם אספר לכם בהמשך.
למי שעדיין לא מכיר את הפסטיבל או לא ביקר בו, מדובר על פסטיבל חורפי בעמקים. פסטיבל המשלב בין טיולים בחיק הטבע הפורח והירוק לבין ארוחות במסעדות כפריות, מכירת תוצרת חקלאית טרייה, תערוכות שונות, אירועים רבים, ביקור בבתי אמנים והכרות עם מקומות פחות מוכרים לנו. את התכנית המפורטת תוכלו למצוא באתר הפסטיבל- כאן www.teamim-baamakim.co.il  
השנה, לכבוד חגיגות ה-70 למדינה, תפריטי המסעדות המשתתפות יציגו בתפריטיהם את ההשפעות הקולינריות של כל עשור ועשור, מנות הדגל של המסעדות יסומנו בתפריט בדגל ישראל  וסיפורי האתרים ההיסטוריים בסביבת המסעדה ישתלבו בפסטיבל ובפולקלור המקומי שממנו ייהנו אורחי הפסטיבל שיבקרו באזור העמקים.

אירוע פתיחת הפסטיבל התקיים לפני מספר ימים במוזיאון העמק בקיבוץ יפעת והקהל שהגיע נהנה לטעום מהאוכל של המסעדות המשתתפות בפסטיבל, טעם מיין היקבים המקומיים והקשיב להרכבים המוזיקליים המקומיים שהופיעו על הבמה. כל זאת, לצד המיצגים מראשית ההתיישבות שבמוזיאון.
המסעדות המשתתפות: אוקטגון, בלה, גוסטינו, דורון בר און, חוות התבלינים בגלבוע, טנדוקה(כשר), לימוזין, ללה, מרינדו, רינו מילאנו, שלו ביער, תאי צ'ין
ארוחות בפסטיבל  79-109 ₪ כולל כוס יין מיקבי האזור
הארוחות במסעדות  א'-ה' , שישי עד 16:00,  שבת מ- 18:00

את הפסטיבל מובילות עמותת התיירות בעמקים ברשות המנכ"לית אורית מסר הראל
ורקפת עברי מ"הפקה עברית".
לפסטיבל שותפות המועצות: עמק יזרעאל, זרזיר, זבולון , יקנעם, מגידו, עפולה ורמת ישי בשיתוף קק"ל.
הפקה ויחסי ציבור רקפת עברי  "הפקה עברית"  
כל הפרטים באתר הפסטיבל    www.teamim-baamakim.co.il 

כפי שכתבתי בתחילה, לקראת ימי הפסטיבל סיירתי במספר מקומות שייקחו חלק באירועים השונים. התחלנו את הבוקר בקיבוץ שער העמקים.  

הפעילויות שמתוכננות בקיבוץ יתקיימו ביום חמישי 1.2.2018.  רחלי יצחקי- רכזת התרבות של הקיבוץ קיבלה את פנינו וליוותה אותנו בסיורנו בקיבוץ שהתחיל בטעימת הסלטים של מעדניית טעמי הבית הוותיקה אותה מנהלת מריאנה פוז׳וקרו.

             בצילומים- רחלי יצחקי ו"טעימה" מהסיור בקיבוץ

המעדנייה המצוינת מוכרת אוכל ביתי, מגוון, טרי וכשר ובפסטיבל יהיו גם מנות מיוחדות. המעדנייה רחבת ידיים, המגוון גדול מאד ובסופי שבוע קשה מאד לבחור בין המנות השונות. בנוסף, ניתן למצוא במקום מוצרים ייחודיים כמו דבש מעין המפרץ או ריבות ועוגיות טבעוניות. המעדנייה תהיה פתוחה בין השעות 16.00- 20.30 וניתן יהיה להתרשם ולרכוש מהמעדנים שבה ולאחר שטעמתי רק מקצת ממה שיש לה להציע אני אומרת לכם ששווה מאד להגיע- טעים מאד, איכותי ולא שגרתי. השף אלי שטרית וצוותו מקפידים על אוכל טרי וללא חומרים משמרים.
אתר מעדניית טעמי הבית בפייסבוק- כאן https://www.facebook.com/teamei.habait/


 בצילום- מנהלת המעדנייה מריאנה. סילבי בת ה-91 העובדת במטבח והמעדנייה




               בצילומים מקצת ממעדני "טעמי הבית" צילום- מריאנה פוז'וקרו

לאחר ששבענו והתרשמנו מהמעדנייה, יצאנו לסיור בקיבוץ. ביקרנו במרכז הטיפולים "נגיעה" אשר בפסטיבל יארח מבקרים ויספר על המקום אותו הקים גיא אדניה- מטפל ברפואה סינית. במקום עובדים כיום כ-15 מטפלים בתחום הרפואה המשלימה. מהמרכז עברנו דרך גלריית העמקים והגענו לבוטיק היד השנייה של שירלי. לצערי, לא היה לי די זמן כדי להישאר בבוטיק כפי שרציתי ולמצוא לעצמי פריטי לבוש ואקססוריז שהבוטיק מציע. שירלי מנהלת בוטיק קסום מלא בפריטים ייחודיים ויפים ומי שרוצה להתלבש מקורי ואחר תמצא את מבוקשה בבוטיק ובמחירים זולים מאד. בפסטיבל תוכלו למצוא את שירלי במתחם שיוקם במיוחד.


בצילום- שירלי, רחלי ובתה ואנוכי בכניסה לבוטיק יד שנייה

מה עוד מתוכנן בקיבוץ שער העמקים לקראת הפסטיבל?
גלריית העמקים תערוכה של האמן דורי שניר, יליד שער העמקים.
דורי יוצר דמויות עשויות ממתכת ועץ ממוחזרים בהם הוא מפיח חיים,אסתטיקה והומור.
בין השעות 18:00-20:00.

מעדניית טעמי הבית הוותיקה
אוכל ביתי ,מוכן, איכותי וכשר. מנות מיוחדות לאירוע!
בין השעות 16:00-20:30.

סדנת בשר RHR בביתם של רפי וחגית מזמינים לטעימות והיכרות.
בין השעות 18:00-20:00.

פאב "האסם" מארח את ההרכב "אדם & דורי" במוזיקת עולם עם הרבה גרוב, וכמובן בירה!
משעה 20:00

וגם... פעילויות לילדים שעת סיפור במרכז יסמין, סדנת עיסת נייר ליד מרכז יסמין ופיסול בבצק סוכר בחדר האוכל,  בין השעות 16:00-18:00.
ומתחם דוכנים של בגדים,תכשיטים,מתוקים ועבודות עץ שיהיה פתוח בין השעות 16:00-20:00.

סיור ברחבי הקיבוץ - מסוציאליזם לנאו-ליברליזם:  במחוזות העבר והבנת השינויים שהתחוללו.
את הסיור יוביל בן הקיבוץ גיא ברוקר,דוקטורנט לאנתרופולוגיה וחוקר במרכז למדעי ההתנהגות. הסיור יתחיל בשעה 16:30 ויערך כשעה. הסיור מיועד למבוגרים.
קיבוץ שער העמקים   052-8750728
מהקיבוץ קפצנו ל"בקבוקים" בקרית טבעון. בקבוקים הינה חנות יין, בר יין ומעדנייה של סמדר וגל שחם שהתאהבו בעולם היין. בבית היין שלהם הם מוכרים יינות איכותיים, גבינות ומעדנים מכל העולם ובנוסף מקיימים אירועים שונים של טעימת יינות ונשנושי גבינות ודליקטסים. מדי רביעי וחמישי מתקיימים במקום ערבים מיוחדים וכדאי מאד להגיע ולהזמין מקום מראש.
               בצילומים- גל שחם ובית היין בקבוקים.
בפסטיבל יתקיימו שני אירועים:
30.1
  19:00-23:00  מסיבת יין ישראלי- טעימות יין חופשי כל הערב, ג'אז חי
6.2 20:30- ערב טאפאס ויין- השף דורון בר און מתארח בבקבוקים לערב טאפאסים לצד יינות יקב אמפורה. (יקב אהוב מאד על בעלי המקום שסיפר לי כי יקב אמפורה וכרם מהר"ל מייצרים יינות מעולים הנותנים תמורה מלאה לכסף).
"בקבוקים" בפייסבוק- https://www.facebook.com/bakbukim/
ומבית יין אל בית לחם הגלילית- חוות דרך התבלינים למפגש עם אבי ציטרשפילר הבעלים שהוא גם הרבליסט קליני, אגרונום ואדם מרתק. אבי גר במושב בית לחם הגלילית ומגדל חלק מהתבלינים הנמכרים בחווה. מרכז המבקרים מארח כ-150 אלף איש בשנה. בחוות התבלינים שהוקמה לפני כ-15 שנה יש כ- 700 מוצרים ואלף תערובות שונות. אבי מאמין שבעזרת תבלינים ניתן להיות הרופא של עצמך וחנות תבלינים היא גם סוג של בית מרקחת. "הצמחים" אומר אבי "מצאו פתרונות לבעיות שונות שאנו בני האדם יכולים לאמץ. יש מגוון רחב של צמחי מרפא ותבלינים היכולים לטפל במגוון של תסמינים וכך נצטרך פחות תרופות". בחווה יש גם מרכז הרבליסטי ואבי מעביר קורסים וסדנאות בנושא. לחווה מגיעים מדי יום קבוצות, הן למפגש תכני, הן לימי כיף. לקראת סיום הביקור הציע לי אבי להתנסות ב"קליפות הגארסיניה/ מאלבאר הודי" שעל פי המסורת התאילנדית עשוי לסייע להורדת משקל איטית לאורך זמן. הבטחתי לנסות ולדווח לכם, קוראיי, על התוצאות.



        בצילומים- אבי ציטרשפילר וחוות התבלינים

בפסטיבל אבי מזמין להרצאות על הבר – בירה ותבלינים.
איך תבלינים שונים, בריחם וטעמם משפיעים על טעם הבירה ואיך תורמת שתיית בירה לבריאותנו.
(כל מפגש עם אבי מרתק בשפע הידע והמודעות שאבי מעביר בכל מפגש ושיח)
במקום נפתח לאחרונה בר בירות על דק בנוף שדות התבלינים ומושך צעירים מכל האזור.
חוות דרך התבלינים בפייסבוק-https://www.facebook.com/derech.hatavlinim.co.il/

ומחוות התבלינים אל מוזיאון העמק בקיבוץ יפעת המוזיאון ארח גם את ערב הפתיחה של הפסטיבל. מדובר על מוזיאון שמציג את ראשית ההתיישבות בעמק. המוזיאון צופה על נוף ירוק של העמק וממחיש נהדר את אווירת ראשית ההתיישבות. יש בו תצוגות מעניינות של חדרי ילדים, חדר אוכל ישן, כלים ואביזרים לפני קום המדינה. מעניין מאד ולדעתי אף חובה להגיע למוזיאון וללמוד על תקופה זו.


מוזיאון העמק ביפעת- https://www.facebook.com/yifmuseu/
שעת צהריים הגיעה. אחרי כל הסיורים נעשינו רעבים. היכן אוכלים? במסעדת אוקטגון.
מסעדת אוקטגון הוקמה לפני 17 שנה על ידי זיו בנטוב ושותפו דוד ששון. זיו המתגורר בנהלל בנה בקצה הנחלה את המסעדה שהתפרסמה במהרה כמסעדת בשרים מצוינת. אכלנו בה יחד עם כל המשפחה לפני זמן ונהנינו מאד. הפעם הגענו רק אנחנו וארוחת הצהריים הייתה מצוינת וכך גם האווירה הנעימה והשלווה בלב השדות המוריקים.
                  בצילום זיו בנטוב ומסעדת אוקטגון
למנות ראשונות אכלנו-
פלאפל פטריות במילוי גבינת קשקבל ועשבי תיבול, עם וינגרט סלק ויוגורט (42 ₪) מנה קריספית, מיוחדת, צבעונית וטעימה.
קרפצ'יו עגל- שמן זית מקומי, לימון, מלח ים אטלנטי, לימון ובלסמי מצומצם. (39 ₪) מנה מצוינת . אנחנו אוהבי בשר וזו הייתה מנה שבה הטעמים השתלבו היטב ונתנו לפרוסות הבשר את הכבוד המגיע להן.
סביצ'ה סלמון- כבוש בהדרים ושמן זית ומוגש עם לבנה מתובלת. (49 ₪)מעולה!

למנות עיקריות-
קדירת פירות ים מזרח ומערב- שרימפס, קלמארי וצדפות ברוטב קארי, שמנת ופטרוזיליה על מצע אורז (99 ₪) מנה נהדרת. אהבנו את הטעמים הפיקנטיים שהשתלבו להפליא עם פירות הים.

אנטריקוט מיושן שהוגש עם הום פרייז בצ'ילי מתוק- (129 ₪) – אין ספק שזו מנת הדגל. הבשר עשוי במידה הנכונה, רך, עסיסי, שומר על מיציו. עונג גדול.

לקינוח- בומב שוקולד שמחביא בתוכו גלידת פיסטוק, סופלה שוקולד ופירות העונה (39 ₪) וזה טעים בדיוק כפי שרואים בצילום. אח.. נהדר.

שף המסעדה הוא איתמר שטיינמיץ החיפאי ובימים הקרובים מרעננים את תפריט החורף במסעדה. באירועי הפסטיבל יהיו במקום מנות מיוחדות וכמו כן ב- 25.1 יתקיים ערב מיוחד של טעימות יין לצד מנות מיוחדות.
למסעדה מועדון יין חודשי המארחת מדי חודש יינן לארוחה בת 5 מנות. ארוחה כזו + טעימות היין עולה 199 ₪ לאדם ולדעתי כדאי מאד להגיע ולהזמין מקומות מראש. כי האירוע מוגבל לשלושים איש בלבד.
מסעדת אוקטגון בפייסבוק- https://www.facebook.com/octagon.nahalal/
לאחר ששבענו נפרדנו מזיו ונסענו לכפר חסידים  שם קיבלה את פנינו שוש יונאי שסיירה אתנו בשבילי הכפר וסיפרה לנו על אירועי הפסטיבל שיתקיימו ב- 2.2.2018.
התארחנו אצל טליה- מטפלת הוליסטית בעלת המקום "רגעים קסומים" שתארח בביתה את אורחי הפסטיבל ותגיש ביום זה "טעימות " מהמגוון כמו הדהוד טיבטי –צלילים מרפאים-לאיזון גוף נפש, רפלקסולוגיה לכפות ידיים וכפות רגלים .
מצגת אחת לחצי שעה: ערוגות הבושם-הזיקה לשימוש בתכשירים אקולוגיים. דוכן למכירת מוצרים המבוססים על צמחי מרפא, ארומתרפיה, בישום טבעי\ איפור מינרלי

                 בצילום- טליה בחצר ביתה
052-8021455
לאחר מכן הגענו אל חצר משפחת יונאי. שוש יונאי תארח ביום זה בראנץ' חגיגי.  במרכז המבקרים "כרמי זית" ימכר שמן זית איכותי, אותו היא מגדלת ומוכרת. בנוסף, יתקיימו סיורים היסטוריים במקום . בחצר המשק אוסף עשיר, המשמר ומתעד היסטורית, כלים וציוד חקלאי מראשית ההתיישבות. ולילדים תהיה ההזדמנות לסייר עם סוס ועגלה. מומלץ להזמין שבוע מראש.
שוש יונאי, 0525671293  eyonay@zahav.net.il

                בצילומים- אצל שוש יונאי בחצר ובבית

לסיום ביקרנו אצל יענקל'ס שטעטל
מוזיאון יהודי קטן וכפרי שייסד גדי יעקב. שחזור ואיסוף פריטים ממזרח אירופה של טרום שואה, שהיו שייכים  ליהודי העיירות והשטעטלים . בתוך המוזיאון מוצגים הפריטים הלוקחים למסע בעיירה יהודית, חיה ופועמת. גדי מספר שכל חייו אסף חפצים שונים, אותם הביא למוזיאון. בפסטיבל יתקיים במקום אירוע מיוחד של קבלת שבת בין השעות 13.30- 1500 בליווי והנחיה של גדי רוו ובמחיר סמלי של 10 ₪. מומלץ להזמין שבוע מראש.
 0524481481




              בצילומים- אצל יענקל'ס שטעטל
היכן תוכלו לבקר בנוסף? הנה הרשימה המלאה של הפסטיבל בכפר חסידים:
נקודות חן בכפר חסידים- סיור בין חצרות חקלאים ויוצרים על גבי טרקטור ועגלה.
שיעצור במשקים חקלאיים שיארחו תערוכות אומנים, דוכני טעימות ומכירת תוצרת חקלאית טרייה לצד טיפולים מסוגים שונים.
מלקטים סל ירקות לשבת ומשתתפים בקבלת שבת קהילתית.

נווה וגן-במשתלה של חנה תמצאו צמחי גינה ובית,  צמחים עונתיים ורב שנתיים, סחלבים ומחלקה גדולה של סוקולנטיים שחנה מפתחת בעצמה. ניתן לרכוש עציצים ולקבל ייעוץ אישי.  050-8442126 
זוהר כהן- פיזיותרפיסטית מוסמכת B.Pt עוסקת בשיקום אורטופדי ורצפת אגן.
ייעוץ בנושאים שונים כמו ארגונומיה בעבודה מול מחשב, הפחתת סיכונים לפציעת בספורט, הדגמת כרית מקנזי המסייעת לישיבה וטכניקות לחבישת taping. מחכה לכם עם תה חם ועוגיות....  זוהר 054-4970045

"דה ז'ה וו" - חנות כלבו מלאה וגדושה באוצרות יד-שניה: חפצי נוי, כלי-בית, ספרים, צעצועים, ציוד לתינוקות, בגדים, אקססוריז ועוד. הכל תקין, נקי, איכותי ומוכן לשימוש ובמחירים נמוכים כדי שהחפצים יחזרו למעגל הצריכה במהירות.
ניצן 052-9771297  
dejavu.yad2@gmail.com

אדמה ואש: סטודיו לקדרות בהדרכת אברהם פלד יוצר ומוכר כלים שימושיים ודקורטיביים. מנחה סדנאות לילדים ולמבוגרים, למתחילים ולמתקדמים כאחד, בקבוצות קטנות ובאווירה נעימה. aberahamfeld1@gmail.com            054-9466256       
צאלה מנדלמן- כיפות סרוגות בעבודת יד, על פי צרכיו המשתנים של המגזר הדתי והאופנות המתחלפות. התאמת צבעים מגוונים לגילאים השונים.


גינה הקהילתית : בהדרכה של ליאורה ושלומי. מיועדת ללמידה ולגידולי טבע אורגני ואקולוגי לילדי הגנים ולקהילת כפר חסידים. מציעה חוויה של קטיף עצמי וקניית ירקות אורגנים +זרעים, הכנת שייקים ירוקים.
דוכן- עבודות ציור ציפורי א"י על קליפות עץ ועלים פייס:
ForestStudio-
Neta Komornik  

אתי טוויג- הכל תחת קורת גג אחת: בגדי נשים יד 2, שמלות מכנסיים תכשיטים ועוד..... 0509406738
תכשיטים מעשה ידיה של מירי כספי 0528286736
איפור מקצועי לילדים ומבוגרים ע"י שני טוויג שני 0545414655

דה בר- שרון וערן מפעילים מתחם סדנאות ואירועים. חוויה קולינרית באווירה פסטורלית! בואו לגלות את קסם השוקולד - לחוות, ליצור, להתפנק ולהמתיק את הרגע. 052-83887

משק חר"ג- 25 שנה של יצירת שמן איכותי. הסברים ע"י אנשי מקצוע, סדנת טעימות ומכירה במקום. בחצר גם עוגות ומאפים של אביב לין, קונדיטורית יצירתית.

בעז אמיר- מטפל ברפואה סינית באמצעות דיקור וצמחים. מציע הרצאת היכרות עם הרפואה הסינית, מפגש אבחון וחליטת צמחים במתנה. טיפול בדיקור במחיר היכרות.
Boaz84@gmail.com   052-4688611
שמעון טייאר, נגר אומן ומפסל בעץ יצירות אומנות גדולות ומרשימות,  בסטודיו גלריה שלו בכפר חסידים נפרץ גבול הדמיון.  יצירותיו הוצגו בבית המשפט העליון ובבנייני האומה.  052-2610439
שוש יונאי, 0525671293  eyonay@zahav.net.il

ארכיון: מרכז שימור מורשת ראשונים- מסמכים, תעודות, מכתבים ותמונות מראשית ההתיישבות. בחדר התצוגה כלי בית וכלי עבודה חקלאיים מהעבר.
מדי שעה עגולה יוקרן סרט קצר על תולדות כפר חסידים ובהמשך יציג שחקן היסטורי "עדות חיה"  מרגשת מתובלת בהומור ופיקנטריה.

עמרוסי - מחסן לחקלאות, מזון לבעלי חיים, ציוד גינון.
049846406

 אירועי הפסטיבל


מסלולי טיול בפסטיבל:







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה