רשומות

יום שני, 15 בינואר 2018

סקירת ספרי ילדים חדשים ומחודשים


הפעם 5 ספרי ילדים מומלצים. ספרה של רונית כהן סומך על "מי הנסיכה במראה?" אגדה הפוכה העוסקת ביופי הפנימי וביכולתה של הנסיכה להסתמך על יכולותיה ולגלות מה חשוב באמת. רותי שקד כותבת על "האבטיח של אדון אלמליח" בו מספר סבא לנכדתו על סוכת האביטיחים של אדון אלמליח. 2 ספרי ראשית מידע לקטנטנים האחד על "תינוקות של חיות" והשני עוסק ב"עונות השנה". ולסיום- ספרה האלמותי של דבורה עומר "פגישה על ענן".

מי הנסיכה במראה? מאת רונית כהן סומך


           
ספר הילדים "מי הנסיכה במראה?" הוא אגדה הפוכה והמסרים שבה שונים מהמוכרים לנו באגדות. הספר עוסק בכוחות הפנימיים שלנו, ביכולתנו לפעול בכוחות עצמנו, תוך הסתמכות על חוכמתנו וכוחנו.
רונית מצליחה להעביר לקוראים הצעירים ערכים חשובים, משמעות ומה באמת חשוב.

זה ספר חכם המעורר מחשבה ורגש. אהבתי את האופן בו הסיפור מעביר את המסרים- באופן שאינו מטיפני ואינו גולש להסברים. אלא עושה זאת, דרך מחשבותיה ומעשיה של הנסיכה שמכשפה ברכה אותה בהיוולדה " אני מברכת אותך שכל יופייך החיצוני יעלם. כשתהיי הפחות יפה בכל הממלכה, תדעי את היופי האמתי שבך".

הגיבורים של האגדה: נסיכה מאושרת וטובת לב שמוקפת באהבה, חכמה ואנרגטית, אנושית, מבולבלת ואימפולסיבית כמו הרבה "נסיכות". נסיך אצילי ואמיץ בבחירותיו, מעריך את הטוב, מאופק ומסור שיודע מה בליבו ומה דרכו. מלך ומלכה שאוהבים את בתם הנסיכה, שיודעים להכיר בטעותם, לתקן את דרכם, להכיר בכוחה של צניעות ונתינה. המכשפה חכמה, צנועה, אצילה, בטוחה בעצמה, מכילה, מתווה דרך. מרים, העוזרת האישית של הנסיכה, חברה אמיתית, מלאת חמלה ורכות, מלאת כוח פנימי ואמיצה בבחירת דרכה. הרוזנת, חברתה הטובה של הנסיכה שהיא פידבק לדמות הנסיכה.

את הסיפור מלווים איוריה של דניאלה גרף המוסיפים לחינו של הספר.

הספר המנוקד מיועד לתלמידי בית הספר היסודי ומתאים לילדי ראשית הקריאה ולקריאה משותפת כספר בהמשכים. הספר מעורר מחשבה גם בליבם של קוראים מבוגרים יותר ושל מבוגרים שייקראו אותו יחד עם ילדיהם  על אודות חשיבותו של המראה החיצוני שלנו: אילולא היינו מודעים למראה החיצוני שלנו, לו חיינו בלי להתבונן ללא הרף בהשתקפות שלנו במראה, האם היו חיינו מלאים יותר? האם קשרים חברתיים, חמלה, נתינה, כבוד, צניעות, אחווה, עצמה פנימית, חשיבה חיובית ואהבה אמתית היו נראים אחרת? 

הסיפור מספק התבוננות אחרת על יופי, על אהבה, חברות, הערכה, משמעות וזכות בחירה.

רונית כהן סומך (45), אם לבן, תושבת רמת גן, עובדת בעיריית תל אביב, מאמנת ילדים ונוער.

"אנחנו גדלנו על סיפורי אגדות קלאסיים", מספרת רונית. "באגדה קלאסית יש מלך ומלכה, ארמון, נסיכה, נסיך ומכשפה. כל מה שילדים אוהבים. באגדות אלה המכשפה בדרך כלל מכוערת ורעה, ואילו הנסיכה יפהפייה, ולכן טובת לב. הנסיך מתאהב בנסיכה בזכות יופייה והנסיכה נמצאת במצוקה ומחכה למישהו שיציל אותה – נסיך, גמדים, אביר על סוס. המטרה של האגדה "מי הנסיכה במראה?" היא להשתמש בכל הדמויות הקלאסיות וליצור סיפור עם מסרים אחרים, על התבוננות פנימה, העצמה, עלילה השמה דגש על היופי הפנימי וכוחה של בחירה".

"אני מאמינה שילדים ומבוגרים ייהנו מהסיפור כפי שאני נהניתי לכתוב אותו", מסכמת רונית.

"מי הנסיכה במראה?" מאת רונית כהן סומך.  איורים: דניאלה גרף. הוצאת ספרי ניב, 35 עמודים, מנוקד, כריכה קשה. מחיר לצרכן 62 ₪. להשיג בחנויות הספרים  או בחנויות הספרים המקוונות ברשת.
                       
האבטיח של אדון אלמליח מאת רותי שקד



סיפור חביב על סבא ונכדה והקשר ביניהם. בדרך יש גם אבטיח, מקרר שמתפקע מחוסר מקום, סבתא המכינה מיץ אבטיח מרענן וסוכת אבטיחים שבה בוחרים אבטיח מתאים. אני אהבתי בסיפור את הקשר הבין דורי המוצג באהבה וחום.

הסיפור מתחיל ברצונה של הילדה הילה לשמוע סיפור לפני השינה מהסב השומר עליה כיוון שהוריה לא נמצאים. הוא בוחר לספר לה על סוכת האבטיחים של אדון אלמליח שידועה ברחבי השכונה.

בכל קיץ נוהרים כל ההורים עם ילדיהם לסוכה, כי מכל מוכרי האבטיחים בסביבה, רק אדון אלמליח מחלק לילדים ארטיק חתוך מאבטיח במתנה.

גם הילה מגיעה לסוכה עם סבא שלה ומקבלת ארטיק מאבטיח מאדון אלמליח. ואז הם חוזרים הביתה עם אבטיח ענקי שסבא קנה, וכשסבא מכניס אותו למקרר, מתחילות הצרות.

איוריה של טלי עמית צבעוניים וחינניים מאד.

"האבטיח של אדון אלמליח" הוא ספרה החמישי של רותי שקד בהוצאת דני ספרים. קדמו לו הספרים "סבא ואני", "מסיבת ההפתעות", "פיצי קפיצי" ו"גורים של אף אחד".

"האבטיח של אדון אלמליח" מאת רותי שקד, איורים: טלי עמית, הוצאת "דני ספרים", 24 עמודים. כריכה קשיחה, מחיר לצרכן 64 ₪. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il  

ספר ילדים מחודש על המדף: פגישה על ענן מאת דבורה עומר



מהדורה מחודשת לספר הילדים "פגישה על ענן" מאת דבורה עומר, בהוצאת "יוסף שרברק" ו"דני ספרים". הספר הוא אוסף של 11 סיפורים מקסימים לילדים, בהם לוכדת דבורה עומר את עולמם היומיומי של הילדים וחוצבת ממנו אבני חן בדמות סיפורים יפהפיים. זה ספר אלמותי שלדעתי צריך להיות על מדף הספרים בכל בית.

הסיפור הנותן לקובץ את שמו, "פגישה על ענן", מספר על אבא שיוצא למלחמה ועל ילדתו הקטנה נותרת מאחור. היא מתגעגעת אליו מאוד. ואז מגיע מכתב מאבא ובו רעיון מופלא: אם תצאי לשמים ותבחרי לך ענן יפה, נוכל לקבוע עליו פגישה. סיפורים נוספים בקובץ: הרביעייה, תודה לחצב, חומט ושמו יורם, ביקור בעיר הגדולה, איך הייתי ציפור, מלכת היער, מסע לארץ החלומות, הקן על עץ התות, ילדה עם גשם בעיניים, טרזנוני, אמא קני לי!

דבורה עומר (2013-1932) היא סופרת אהובה שדורות של ילדים ובני נוער גדלו על סיפוריה. עם השנים הפכו רבים מספריה לקלאסיקות, והם נמצאים על מדפיהם ובלבבותיהם של רבים מאתנו. דבורה עומר היא כלת פרס ישראל, פרס אקו"ם על מפעל חיים, פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים, פרס זאב לספרות ילדים, עיטור הכבוד ע"ש אנדרסן, מדליית קורצ'אק ופרסים רבים נוספים.

"פגישה על ענן" מאת דבורה עומר, איורים: בינה גבירץ, הוצאות "שרברק" ו"דני ספרים", 48 עמודים. כריכה קשיחה, מחיר לצרכן 78 ₪. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il  

סדרה חדשה: ראשית מידע לקטנטנים
תינוקות של חיות מאת אמילי בון



"תינוקות של חיות" מאת אמילי בון, בסדרת ראשית מידע לקטנטנים, הוא ספר מהנה מאד ומתאים לקטנים שיוכלו לדפדף בו, להתפעל מהאיורים המקסימים של לוסי ריולנד ותוך כדי לקלוט מידע חדש ומעניין.

איך נראים התינוקות של בעלי החיים השונים כשהם נולדים? האם הם מסוגלים ללכת או לעוף? בואו להכיר את תינוקות החיות בספר מקסים זה, המכיל איורים יפהפיים וטקסט פשוט ומאיר  עיניים.

סדרת "ראשית מידע לקטנטנים" פותחת חלון אל העולם המרתק סביבנו בפני כל הילדים הסקרנים, שזה עתה החלו לשאול שאלות על הסובב אותם. הנאה מושלמת להורים ולילדים גם יחד.

ספרים נוספים בסדרה: פרחים, חוף הים, דינוזאורים, עונות השנה, יצורי היער.

"תינוקות של חיות" מאת אמילי בון, איורים: לוסי ריולנד, מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים. כריכה קשיחה, מחיר לצרכן 68 ₪. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il        

סדרה חדשה: ראשית מידע לקטנטנים
עונות השנה מאת אמילי בון



"עונות השנה" מאת אמילי בון, בסדרת ראשית מידע לקטנטנים, עוסק בהתרחשויות השונות בכל עונה והוא מהנה מאד כמו הספר הקודם שעסק בגורים.

מה מאפיין את עונות השנה השונות? אילו צמחים ובעלי חיים אפשר לראות בכל עונה? בואו להכיר את עונות השנה בספר מקסים זה, המכיל איורים יפהפיים וטקסט פשוט וקל לקריאה.

סדרת "ראשית מידע לקטנטנים" פותחת חלון אל העולם המרתק סביבנו בפני כל הילדים הסקרנים, שזה עתה החלו לשאול שאלות על הסובב אותם. הנאה מושלמת להורים ולילדים גם יחד.

ספרים נוספים בסדרה: פרחים, חוף הים, דינוזאורים, תינוקות של חיות, יצורי היער.


"עונות השנה" מאת אמילי בון, איורים: מאריבל לצ'וגה, מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים. כריכה קשיחה, מחיר לצרכן 68 ₪. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה