רשומות

יום שלישי, 9 בינואר 2018

על המחזה "אהבה וכאב" של התיאטרון העברי


אתמול צפיתי במחזה "אהבה וכאב" של התיאטרון העברי. זו הייתה הצגה מרתקת שעסקה בנושאים המעסיקים את כולנו. התמודדות עם הורים מזדקנים, עם התבגרות ילדינו, משפחתיות, אהבה ובגידה, טרור, מלחמות ומוות.
המחזה אותו ביים גדי צדקה נעשה בהשראת רב המכר "כאב" מאת צרויה שלו.

הסיפור בקצרה- איריס (השחקנית פנינה ברט)מנהלת בית ספר מצליחה הנשואה למיקי(השחקן נבו קמחי) נפצעה לפני עשר שנים בפיגוע טרור בירושלים. השיקום ארך זמן רב והכאבים נותרו. מיקי, לוחץ עליה לגשת למרפאת כאב ושם היא מגלה שמנהל המרפאה (השחקן גדי צדקה)הינו אהבת נעוריה שנטש אותה לפני חתונתם. המפגש מעורר סערה המאיימת לסחוף אתה את משפחתה. תוך כדי, על איריס להתמודד גם עם אמה המזדקנת והדמנטית. (הזמרת והשחקנית מירי אלוני)



זה מחזה ישראלי מאד הנוגע בנושאים שהם למעשה סיפור חיינו כאן, תוך טיפול בנושאים משפחתיים. השחקנים מצליחים להעביר באופן מרגש את ההתמודדות וההתלבטויות של גיבורי המחזה ולגרום לנו להזדהות איתם. למי מאתנו אין אהוב/ת נעורים נשכח/ת הנמצא במחשבות והיינו רוצים לפגוש שוב? פנטזיה שרוקמת עור וגידים על הבמה ולוקחת אותנו לעבר מימוש אפשרי.



לא אהבתי את סיום המחזה. לדעתי, סיום צפוי ובנאלי. כזה שמאפשר סגירה יפה וסוף בורגני מהוגן. אני אומרת- תשתוללו קצת, לכו על סיום שיהיה בלתי צפוי ומבריק ולא משעמם.
כן אהבתי, את הבחירה במירי אלוני לדמות האם הדמנטית. ליהוק מבריק וחכם שאפשר למירי אלוני להראות את יכולותיה. תפקיד שתפור למידותיה והיא הצליחה להפתיע אותי ממש.


אהבתי גם את משחקו של נבו קמחי שמצליח בכמה העוויות ותנועות ידיים להעביר קשת רחבה של תחושות ורגשות.
גם שאר השחקנים עשו עבודה יפה.
וכמה מילים על התפאורה- שאפו גדול לאלכסנדר ליסיאנסקי שמצא פתרונות נהדרים והצליח להוכיח לי שאפשר להקים תפאורה מקורית ומדליקה במינימום אמצעים ושתשרת את מהלך ההצגה היטב. ותודה לרן בגנו על העריכה המוזיקלית שכללה חלקים משיריו של ליאונרד כהן- מוצלח מאד.

שחקנים: פנינה ברט, נבו קמחי, מירי אלוני, גדי צדקה, נטע בר רפאל, יורם יוספסברג, דורון גוברמן.
בימוי: גדי צדקה
עיצוב תפאורה: אלכסנדר ליסיאנסקי
עריכה מוזיקלית: רן בגנו
עיצוב תלבושות: גלינה אילן
עיצוב תאורה: פיראס טרבשה.

התיאטרון העברי הוקם בשנת 1996 על ידי גדי צדקה ואשתו פנינה ברט. מטרתו להוביל ולקחת חלק בטיפוח התרבות העברית. בחירת החומרים המועלים לבמה מכילה- מחזאות קלאסית עולמית, מחזאות קלאסית ישראלית ומפגש עם מיתוסים ישראליים ועבריים ראויים. התיאטרון מציג ברחבי הארץ והצגותיו ניידות ומגיעות להיכלי תרבות בקיבוצים, ישובים קהילתיים, בסיסי צה"ל, בתי ספר תיכוניים ועוד.

http://www.teatron.org.il/לאתר התיאטרון העברי-
קרדיט צילומים: התיאטרון העברי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה